Πώς μπορεί να επιτευχθεί ουσιαστική απλοποίηση για τους αιτούντες και αποτελεσματική διαχείριση; Μέτρα που προτείνονται αφορούν στην απλοποίηση της διοίκησης (κοινό σημείο πρόσβασης και υποστήριξης, ενιαίοι λογιστικοί κανόνες, χρηματοδότηση σε «lump sums» με έλεγχο του αποτελέσματος κλπ). Υπάρχουν άλλα θέματα που χρειάζονται προσοχή; (πχ το μέγεθος των προτάσεων, οι αναφορές προόδου, οι πολλαπλές υποχρεώσεις και διάσπαρτοι στόχοι των έργων κλπ). Ποιό μοντέλο κόστους ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της Ελληνικής ερευνητικής κοινότητας;
4. Απλοποίηση
- 10 Σχόλια1. Συντονισμός προγραμμάτων από την έρευνα ως και την καινοτομία
- 5 Σχόλια2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 7 Σχόλια3. Αξιολόγηση
- 6 Σχόλια4. Απλοποίηση
- 5 Σχόλια5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 9 Σχόλια6. Προγράμματα υποστήριξης καινοτομίας
- 6 Σχόλια7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 6 Σχόλια8. Τύποι έργων
- 3 Σχόλια9. Ερευνητικές υποδομές
- 9 Σχόλια10. Κινητικότητα ερευνητών / πρόσβαση σε μεγάλες ερευνητικές υποδομές
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουνίου 2011, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 66 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η απλοποίηση της υποβολής προτάσεων και της διαχείρισης έργων στο Πρόγραμμα Πλαίσιο απαιτεί:
– Έγκαιρη δημοσίευση του προγράμματος εργασίας
– Ανακοίνωση προκηρύξεων καθόλη τη διάρκεια του έτους (κατάργηση της ταυτόχρονης ανακοίνωσης πολλαπλών προγραμμάτων, οι ερευνητές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο φόρτο εργασίας) και στοχευμένες δράσεις ενημέρωσης/προώθησης
– Απλοποιημένη (λιγότερο γραφειοκρατική) υποβολή προτάσεων (σύμφωνα με το παράδειγμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας)
– Κοινοί κανόνες χρηματοδότησης για όλους τους τύπους έργων και κάλυψη του ΦΠΑ (κατάργηση διαφορετικών ποσοστών για τα έμμεσα κόστη, χρήση σταθερών rate/lump sums όπως στις Δράσεις Marie Curie, κ.λπ.)
– Ευελιξία στη διαχείριση των έργων / καλύτερη στόχευση & οργάνωση δράσεων διαχείρισης της έρευνας
– Μείωση του χρόνου που απαιτείται από την υποβολή της πρότασης έως την υπογραφή της επιχορήγησης
– Δυνατότητα απευθείας σύνδεσης με άλλα προγράμματα για «βιωσιμότητα» προσπάθειας/επένδυσης, καλύτερος συγχρονισμός με εθνικές αντίστοιχες προκηρύξεις
– Περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης / συμμετοχής για νεοεισερχόμενους σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα
– Ενίσχυση των δράσεων για την Ανοικτή Πρόσβαση, ώστε να διαχέονται και να αξιοποιούνται άμεσα τα ερευνητικά αποτελέσματα των έργων.
The aspects of the new framework the most likely to have a positive impact on private sector participation are streamlined and significantly simplified rules for participation, while streamlining per se will have a positive impact only if the joint rules will reduce the administrative burden of participating in EU programmes. The complexity and rigidity of rules applicable to current financial instruments make it less attractive for business to participate in EU-funded projects. The transaction costs of participation in EU programmes have grown completely out of proportion, with marginal costs of controls and administrative compliance often exceeding the marginal benefits. We therefore call for an overhaul of the administrative rules in the preparations for EU support to RDI post 2013, but simplification measures that can be achieved without the involvement of Council and Parliament must be implemented immediately. The Commission’s communication on simplification of the administrative framework from 2010 should serve as the basis for continued simplification, Significant progress has been made during the last year (in particular with respect to acceptance of methodologies for average personal cost calculations), but an overhaul of the entire administrative framework is warranted. In particular, there must be a shift from a control-based system to a trust-based system, with a potential shift from financial audits to more process- and result-based audits, without discouraging ambitious and risky research ventures (i.e., introducing risk-tolerance in evaluating projects). A reconsideration of the provisions on personal liability of EU officials would also work in this direction.
Other much desired simplification measures include:
– Introduction of a separate category for associated partners, which would facilitate formation and management of consortia.
– More flexibility in cost accounting and reporting, allowing for use of standard practices already used by beneficiaries.
– Adaptation of the Financial Regulation to better serve the purposes of Public Private Partnerships and JTIs, for example by not requiring these to have the status of a community body.
– Reduce the time-to-grant.
– The use of unified reporting rules and practices across all funded actions of the new Framework (unlike what the experience today demonstrates). The introduction of the Participants Portal is a move towards the right direction.
– The use of (realistic) flat rates for the calculation of indirect cost or of lump sums for entire projects or project components could simplify the financial management.
– Support and coordination actions need to have improved funding of the associated indirect cost (currently, 7% of the associated direct costs).
– Management costs associated with the negotiation of projects should be an eligible for reimbursement (within the project budget).
Another means of improving the attractiveness of participation for the private sector is to gear the focus of EU support towards areas of clear value-added for European companies, instead of only focusing on societal challenges. The emerging European Innovation partnerships could, if properly managed and supported by strong commitment from the private sector contribute significantly to achieving a more strategic and coherent approach.
The value of the NCP support organisations to the function of the Programme, also, cannot be underestimated and it is particularly important for “newcomers”. To that end the EC should continue exploiting such structures, while MS should ensure a sufficient local NCP thematic representation (e.g., NCP organisations with proven visibility and capacity in the agro-food sector, etc.).
Finally for the national calls we propose certain timeframe of the calls, the submission of the proposals, the evaluation, the financing and the control. The final payment should be done with the submission of the final report while the monitoring of the progress of the project should be performed by an independent body. The private organizations should have the possibility to participate to the projects without a limitation to the number of them.
Ο τρόπος υποβολής των προτάσεων πρέπει οπωσδήποτε να απλοποιηθεί. Υπάρχει πολύ μεγάλος όγκος πληροφορίας που πρέπει να συγκεντρωθεί και να υποβληθεί σωστά για να επιτευχθεί χρηματοδότηση. Έτσι από τη μια μεριά επιστήμονες με λαμπρές ή/και καινοτόμες ιδέες , λόγω αυτής της πολυπλοκότητας μπορεί να αποτρέπονται από την υποβολή προτάσεων, από την άλλη έχει δοθεί τόπος σε εταιρείες συμβούλων που παράγουν ΜΗΔΕΝΙΚΗ ερευνά να «παίρνουν» προτάσεις «από το τίποτα» μόνο και μόνο επειδή είναι καλογραμμένες και άψογες κατά τους κανόνες που υπάρχουν σήμερα.
Προτείνω λοιπόν η υποβολή προτάσεων σε 2 φάσεις που εισήχθη σε ορισμένες δράσεις του FP7 και επιτρέπει τη σύντομη διατύπωση μιας ιδέας σε μερικές σελίδες, να γίνει γενικός κανόνας σε όλο το FP8.
Συστήματα ιδιωτικοοικονομικά που εφαρμόζουν οι επιτυχημένες απιχειρήσεις έρευνας του ιδιωτικού τομέα στην Φινλανδία και Σουηδία .
Άλλο η παρακολούθηση του έργου αναφορικά με τη πραγματική υλοποίηση, άλλο η οικονομική του παρακολούθηση.
Αναφορικά με τα έργα πιστεύω ότι μπορεί να γίνει χρήση του προτύπου SCRUMM ή PRINCE II προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε έργου. Θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες εργασίας που θα συμβουλεύουν και θα επιτηρούν σε μηνιαία βάση τα έργα ώστε να υλοποιήται η απαραίτητη προυπόθεση της «επιτροπής εποπτείας» με αντιπροσώπευση τόσο των οφελούμενων φορέων (π.χ. ο ΣΕΒ αν αφορά εμπορικό προϊόν, οι οργανώσεις ΑΜΕΑ αν αφορά τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες) όσο και των φορέων υλοποίησης και ελέγχου.
Η υιοθέτηση συστημάτων «έγκαιρης προειδοποίησης» (early warnning system) ώστε να αντιμετωπίζονται πιθανά προβλήματα πριν αυτά ανακύψουν ως πραγματικά προβλήματα.
Αντίστοιχα, θα πρέπει να υπάρχει κοινός τόπος δικτυακός αλλά και φυσικός (έστω και μόνο στην Αθήνα, αν και πρακτικότερο θα ήταν να είναι ανά Περιφέρεια) από τον οποίο να μπορούν να λάβουν ενημέρωση οι ενδιαφερόμενοι (ή οι συμμετέχοντες) για τα υπόλοιπα χρηματοδοτούμενα έργα ώστε να ενθαρυνθεί η συνέργεια που με τη σειρά της μπορεί επιφέροντας ελάχιστες τροποποιήσεις στις προδιαγραφές του τελικού παραδοτέου δύο ή περισσότερων έργων να αποδόσει πολλαπλά οφέλη (π.χ. κάποιος φορεας ερευνά νέα μέθοδο μέτρησης ζαχάρου στο αίμα, κάποια άλλη ερευνά βιοτεχνολογία και κάποια τρίτη ερευνά νέα υλικά, όλοι μαζί θα μπορούσαν να παραδόσουν μέθοδο και τεχνολογία διάγνωσης).
Επίσης ο φορέας εποπτείας θα μπορούσε να παρέχει υπηρεσίες για την κατοχύρωσης (σήματα, λογότυπα αλλά και μεθόδους) καθώς και να συνεργάζεται με το Υπ. Εξωτερικών ώστε να ενημερωθούν οι Εμπορικοί ακόλουθοι για τα παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες.
Ο τοπικός συντονιστής (βλέπε σχόλιό μου πιο πάνω) θα πρέπει να είναι ιδιωτική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο με τραπεζική εμπειρία.
Στην Ελλάδα υπάρχει το προηγούμενο της ΕΤΒΑ.
Τα ιδιωτικά κριτήρια θα εγγυηθούν την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.