Με βάση τι δείκτες και στόχους θα γίνεται η αξιολόγηση στο Κοινό Πλαίσιο Στρατηγικής, στα διάφορα επίπεδα (πρόγραμμα, έργο, πρόταση); Πώς μπορεί να συνδυαστεί η αποτελεσματική αξιολόγηση με την ύπαρξη σύνθετων στόχων και την κάλυψη όλου του φάσματος ενεργειών από την έρευνα αιχμής μέχρι και την καινοτομία; Θα έπρεπε να υπάρχει κριτήριο ύψους χρηματοδότησης σε σχέση με τις προτεινόμενες εργασίες στην αξιολόγηση των προτάσεων; Αν ναι, σε τι προγράμματα;
3. Αξιολόγηση
- 10 Σχόλια1. Συντονισμός προγραμμάτων από την έρευνα ως και την καινοτομία
- 5 Σχόλια2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 7 Σχόλια3. Αξιολόγηση
- 6 Σχόλια4. Απλοποίηση
- 5 Σχόλια5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 9 Σχόλια6. Προγράμματα υποστήριξης καινοτομίας
- 6 Σχόλια7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 6 Σχόλια8. Τύποι έργων
- 3 Σχόλια9. Ερευνητικές υποδομές
- 9 Σχόλια10. Κινητικότητα ερευνητών / πρόσβαση σε μεγάλες ερευνητικές υποδομές
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουνίου 2011, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 66 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Στην αξιολόγηση των έργων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων: α) η αριστεία των ερευνητικών ομάδων, β) το δυναμικό/δυνατότητες ανάπτυξης των ερευνητικών ομάδων γ) η δυνατότητα αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων (οικονομικά και κοινωνικά οφέλη), δ) η καινοτομία και πρωτοτυπία του έργου, και ε) η ισόρροπη ανάπτυξη της έρευνας σε όλη την έρευνα/ συνεργασία ανεπτυγμένων και λιγότερων ανεπτυγμένων χωρών.
Επίσης, συγκεκριμένα για τις ερευνητικές υποδομές, θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια για την αξιολόγηση της ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας (European Added Value) που προσφέρουν εθνικές ή περιφερειακές υποδομές, με στόχο την ολοκλήρωσή τους στο ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τα σχόλια της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι πιο σαφή και λεπτομερή, ώστε να διευκολύνεται τυχόν επανυποβολή της πρότασης.
Performance indicators must be output and not input oriented, and should as far as possible be directly related to what is achieved by the EU intervention. Suitable indicators (depending on the support area) include patents, articles ready for publication, commercialised products and services, turnover increase, cooperation going beyond the initial project period, leveraging of other capital sources. Such indicators are of particular importance to long projects (more than 2 years long), featuring a considerable investment of public funds. For smaller projects or for project with “mild” objectives (such as support or coordination actions) service-oriented criteria may be considered or the current deliverable-evaluation system may be kept. On the macro level, the ultimate measure of success is European growth and wellbeing, but intermediate measures include progress towards meeting the 3% target (RDI expenditure as part of EU aggregate GDP), share of national RDI programmes coordinated at European level, and more generally the very relevant indicators in the Innovation Union barometer.
Factors that should not be considered performance indicators but tools to check coherence between outcome and policy objectives include private sector participation, SME participation and international cooperation. Geographic distribution of funds among Member States may be interesting reading an important to build political support for an enhanced financial envelope, but is in principle relevant. By no means should there be a hidden agenda to give preference to a fair geographic distribution rather than excellence, without, however, ignoring the need for funded actions to demonstrate Europe-wide relevance and impact.
Innovation indicator (Europe 2020) should be an indicator ex ante, rather than ex post. It is important to have contributions also by industry experts for the definition of the indicators and the quality of the outputs. New products, new services, rate of innovation, dynamic of SMEs.
The level of financing of research projects could be modified at the negotiation level taking into account the project deliverables.
Η αξιολόγηση θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη δυνατότητα εφαρμογής της πρότασης στη βιομηχανία της χώρας ή του εξωτερικού, την πιθανότητα ‘πατέντας’, στο πρώτο στάδιο και στη συνέχεια αν τηρεί το χρονοδιάγραμμα που έχει καταθέσει (όσο αυτό είναι δυνατό, αφού η έρευνα δεν είναι δεδομένο ότι θα αποδώσει μέσα σε κλειστά χρονικά όρια). Τέλος ομάδες που έχουν δώσει αποτελέσματα να προτιμώνται.
Τι συστήματα εφαρμόζουν η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ?
Η στοχοθεσία και αξιολόγηση τείνουν να γίνουν ή είναι ήδη γεγονός σε πολλές δραστηριοτητες ώς απαραίτητες προϋποθέσεις. Παρ’ ότι δέν είμαι αρνητικός, έχω δύο επιφυλάξεις: α) Ο χώρος της παιδείας δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι στον ίδιο παρονομαστή με οποινδήποτε άλλο χώρο. β)Για να είναι αξιόπιστη και αποδεκτή μια αξιολόγηση προϋποθέτει κάτι πολύ ουσιαστικό καιθεμελιώδες: ένα αξιόπιστο κράτος που δέν υπάρχει αυτή τη στιγμή. Άρα λίγη καθυστέρηση ή όση καθυστέρηση χρειάζεται για την προώθηση αυτού του θεσμού μέχρι να ωριμάσουν κάποιες συνθήκες, τη θεωρώ απαραίτητη.
Αναφορικά με τα έργα που δεν ολοκληρώνονται ποτέ θα πρέπει ο φορέας που υπέβαλε την πρόταση να είναι υποχρεωμένος να παραδώσει το έργο μέχρι του σημείου που έχει υλοποιηθεί και να αποτελεί πλέον Δημόσιο αγαθό που να αξιολογίται από άλλες επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να αποκτήσουν την κυριότητα του έργου και της τυχών παρέντας έναντι αντιτίμου και με στόχο την εμπορική ή μαζική εκμετάλευση των αποτελεσμάτων των λιμναζόντων χρηματοδοτήσεων.
Έτσι οι επιχειρηματίες / οργανισμοί θα είναι και πιο προσεκτικοί κατά την υποβολή αλλά και πιο ρεαλιστικοί αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα.
Αν κάποιος αποφασίσει ότι δεν μπορεί να συνεχίσει θα πρέπει να παραδώσει και όποια πνευματικά δικαιώματα απορρέουν στην διαχειριστική αρχή.
Τα κράτη μέλη να πάρουν αποφάσεις για τα θέματα αυτά. Δεν αποτελούν θέματα κεντρικής διοίκησης.
Ωστόσο η ΕΕ θα μπορούσε να δίνει επιπλέον bonus χρηματοδότησης σε πρακτικές και διαδικασίες που αποδεδειγμένα οδηγούν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.