Ποια θα ήταν ή καλύτερη δομή του Κοινό Πλαίσιο Στρατηγικής; Ποιές πρέπει να είναι οι βασικές ενότητες του προϋπολογισμού; Τα τρία «προγράμματα» (Πρόγραμμα Πλαίσιο, Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία, Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας); Μεγάλες ενότητες στόχων (πχ «κοινωνικές προκλήσεις», «ανταγωνιστικότητα», «επιστημονική αριστεία»);. Ακόμα πιο συγκεκριμένες μονάδες, είτε θεματικά προγράμματα είτε οριζόντιες δράσεις σαν αυτές του 7ου ΠΠ;
2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 10 Σχόλια1. Συντονισμός προγραμμάτων από την έρευνα ως και την καινοτομία
- 5 Σχόλια2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 7 Σχόλια3. Αξιολόγηση
- 6 Σχόλια4. Απλοποίηση
- 5 Σχόλια5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 9 Σχόλια6. Προγράμματα υποστήριξης καινοτομίας
- 6 Σχόλια7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 6 Σχόλια8. Τύποι έργων
- 3 Σχόλια9. Ερευνητικές υποδομές
- 9 Σχόλια10. Κινητικότητα ερευνητών / πρόσβαση σε μεγάλες ερευνητικές υποδομές
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουνίου 2011, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 66 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής πρέπει να είναι απλή, ευέλικτη και να καλύπτει διαφορετικά ερευνητικά πεδία / στάδια ερευνητικής δράσης, επιτρέποντας την ολοκλήρωσή τους προς όφελος των μεγάλων κοινωνικών προκλήσεων και ενοτήτων στόχων. Η εμπειρία του 7ου ΠΠ αποδεικνύει πως προγράμματα όπως τα ΙΔΕΕΣ/Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, Ανθρωποι/Δράσεις Marie Curie και Ερευνητικό Δυναμικό/REGPOT που ήταν «ανοικτά» σε όλα τα ερευνητικά πεδία και ακολούθησαν ευέλικτους/απλοποιημένους κανόνες συμμετοχής/υλοποίησης ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή και επιτυχημένα.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει και στην πρόσφατη έρευνα “SSH experiences with FP7” του έργου NET4SOCIETY στο οποίο συμμετέχει το ΕΚΤ, ως Εθνικό Σημείο Επαφής στο πρόγραμμα Κοινωνικό-οικονομικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες (SSH) του 7ου ΠΠ, και είχε στόχο να διερευνήσει τα βασικά κίνητρα και τα εμπόδια συμμετοχής των ερευνητών στο πρόγραμμα SSH και γενικότερα στο 7ο ΠΠ. Στην έρευνα αυτή πήραν μέρος περισσότεροι από 450 ερευνητές από 39 χώρες, μέσω ενός online ερωτηματολογίου και συνεντεύξεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τρεις από τους τέσσερις ερευνητές θα επιδοκίμαζαν, επίσης, την ενσωμάτωση του συστήματος χρηματοδότησης bottom-up, στο οποίο οι προκηρύξεις είναι ανοικτές σε όλα τα θεματικά πεδία των Κοινωνικο-οικονομικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, στο πλαίσιο του προγράμματος SSH.
Η απλοποίηση του Πλαισίου Στρατηγικής δεν πρέπει να οδηγήσει σε ριζικές αλλαγές δομών/ διαδικασιών, με τις οποίες οι ερευνητές είναι ήδη εξοικειωμένοι.
Continuity of 3 existing Progrmames, mainly the FP and the CIP would be highly desirable, even if they will be integrated in a single Framework. That is important because each of the three (today) independent elements provide a useful role that should continue to exist in the future (e.g., support structures such as the Enterprise Europe Network play an important role in competitiveness acting complementary to the dissemination capacity of the individual research projects). Vertical research areas, of these Programmes such as “Food, Agriculture and Fisheries, and Biotechnology”, should also remain because they allow for thematic focus and facilitate industrial involvement. Cross-thematic cooperation, however, can be beneficial and this can be done at the stage of planning each thematic areas as well as at the stage of implementation, using “clustering” tools that would allow for inter-project cooperation.
Πολύ φοβάμαι ότι η μέθοδος διαβούλεσης που έχει επιλεγεί (συλλογή σχολίων μέσω διαδικτύου) θα είναι ελάχιστα αποτελεσματική. Αυτό τουλάχιστον δείχνει η μέχρι τώρα πείρα μου μέσω της συμμετοχής σε 45+ ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτημένα από την Ευρωπαική Ένωση και μέσω της συμβολής μου σε πολλούς διεθνείς/εθνικούς χρηματοδοτικούς φορείς για την έρευνα.
Αν το Υπουργείο θέλει πραγματικά να διαμορφώσει θέσεις, η μόνη αποτελεσματική μέθοδος είναι να προσκαλέσει σε σύσκεψη τους φορείς που έχουν αποδεδειγμένη εμπλοκή και εμπειρία σε χρηματοδοτούμενη έρευνα.
Οπωσδήποτε όχι το πρώτο που δεν θα προσέθετε καμιά αξία στην υπάρχουσα κατάσταση. Ο στόχος θα πρέπει να είναι μια πραγματική ολοκλήρωση ανάμεσα στις δράσεις έρευνας και καινοτομίας, χωρίς αυτή η ολοκλήρωση να είναι υποχρεωτική στο επίπεδο της κάθε δράσης (project).
Θα πρέπει να υπάρξει απορρύθμιση κεντρικά και να δωθεί η δυνατότητα σε κάθε κράτος μέλος να πάρει τις δικές του πρωτοβουλίες.
Με αυτόν τον τρόπο θ απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις και θα έρθουν στην επιφάνεια.
Τα σχετικά «λόμπυ» που υφίστανται σήμερα θα αποδυναμωθούν προς όφελος της παραγωγής και αναταγωνιστικότητας.
Τα επόμενα χρόνια οι καλύτερες πρακτικές θα μπορούσαν να υιθετηθούν σε ένα ενιαίο σχέδιο ρύθμισης.
Ο κύκλος απορρύμισης – ρύθμισης θα πρέπει να γίνεται συνειδητά κάθε ορισμένα χρόνια όταν το οριακό κόστος της ρύθμισης υπερβαίνει το οριακό όφελος αυτής.