Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: "Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων"

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥΑθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2024Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, θέτει από σήμερα, 8 Φεβρουαρίου 2024, ημέρα Πέμπτη, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο:« Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων»Το εν λόγω σχέδιο νόμου αποτελείται από πέντε (5) Μέρη:Α) Οργανωσιακές αλλαγές στη δομή του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (Δ.Π.Θ.):  Με το παρόν Μέρος θεσπίζονται οργανωσιακές αλλαγές στη δομή του Δ.Π.Θ., βελτιωτικές παρεμβάσεις στον εκπαιδευτικό πυλώνα και  βιώσιμες ρυθμίσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται η ένταξη σε αυτό, τμημάτων και ερευνητικών ινστιτούτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), η ίδρυση νέων σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων και τέλος η συγχώνευση  και η μετονομασία τμημάτων του Ιδρύματος.Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η ενίσχυση του Δ.Π.Θ. και γενικότερα η ποιοτική αναβάθμιση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και η διοικητική και γεωγραφική ταύτιση του Ιδρύματος με την ανωτέρω Περ [...]

Περισσότερα »
18 Φεβρουαρίου 2024, 19:009 Σχολιάσιμα Άρθρα1506 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

 Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, θέτει από σήμερα, 22 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Παρασκευή, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ»Με το εν λόγω σχέδιο νόμου επιχειρείται:α) η αναβαθμίση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, καιγ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής το [...]

Περισσότερα »
5 Ιανουαρίου 2024, 16:0034 Σχολιάσιμα Άρθρα621 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο « "Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή": Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις»

Τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «»Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις».Το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και εκφοβισμού εντός των εκπαιδευτικών δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Ειδικότερα:Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ανατίθεται στο Δ/ντη Σχολείου, ο οποίος συνεπικουρείται από ένα Σύμβουλο σχολικής ζωής.Σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, θεσμοθετείται η συλλογική αντιμετώπιση και ο χειρισμός περιστατικών. Λειτουργούν ομάδες δράσης ανά Δ/νση Εκπαίδευσης, στις οποίες συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενημερώνονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ της Δ/νσης.Εκτός από την αντιμετώπιση των περιστατικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, προβλέπεται η λειτουργία ειδικής επταμελούς επιστημονικής επιτροπής στο Υπουργείο Παιδείας, με την συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.Πέραν του επιστημονικού δυναμικού και των επιμορφώσεων εκπαιδευτικών, κατά του φαινομένου της ενδοσχο [...]

Περισσότερα »
20 Φεβρουαρίου 2023, 09:0036 Σχολιάσιμα Άρθρα259 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις»

Τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις».Το σχέδιο νόμου εισάγει ένα σύνολο νέων ρυθμίσεων που αφορά στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, τον εκσυγχρονισμό του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και κωδικοποιεί το υφιστάμενο πλαίσιο που αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις ιδίως για τα εξής ζητήματα:Ι) Ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας των ΑΕΙ:– Εισαγωγή νέου μοντέλου διακυβέρνησης στα ΑΕΙ με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, της συλλογικότητας στη λήψη αποφάσεων, της αυτονομίας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας, καθώς και για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου των ΑΕΙ.– Θέσπιση αναπτυξιακών εργαλείων για την αναβάθμιση των ΑΕΙ, όπως η σύνταξη πολυετούς σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού, σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού, σχεδίου αειφόρου ανάπτυξης, σχεδίου ισότιμης πρόσβασης των ΑμεΑ και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ΑΕΙ, [...]

Περισσότερα »
19 Ιουνίου 2022, 12:006 Σχολιάσιμα Άρθρα1662 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
«Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
«Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο της υπουργικής απόφασης «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ».Με το παρόν σχέδιο ρυθμίζονται θέματα προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και καθορίζονται διαφοροποιήσεις από τα ισχύοντα για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.Στις διαφοροποιήσεις αυτές περιλαμβάνονται, ιδίως, η κατάρτιση κύριου πίνακα κατάταξης στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) και η κατάρτιση επικουρικού πίνακα στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα όπως καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 21 του ν.3699/2008 (Α΄ 199). Η ανωτέρω ρύθμιση έχει σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ειδικών εκπαιδευτικών των μαθητών, με στόχο την αξιοποίηση των γνώσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, εφόσον κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο πρόσληψης εκπαιδευτικών από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης.Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για τη βελτίωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων. Η δημόσια διαβούλευ [...]

Περισσότερα »
3 Απριλίου 2017, 15:005 Σχολιάσιμα Άρθρα13937 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.

«Δημόσια διαβούλευση για τη διαδικασία της εκλογής, εξέλιξης και μονιμοποίησης των Καθηγητών και των υπηρετούντων Λεκτόρων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα».Θέτουμε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της υπό έκδοση Υπουργικής απόφασης που αφορά τη διαδικασία της εκλογής, εξέλιξης και μονιμοποίησης των Καθηγητών και των υπηρετούντων Λεκτόρων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.Επιτυγχάνεται έτσι η στόχευση και ο σκοπός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την νομοθέτηση των κανόνων που αφορούν τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. σε καθεστώς πλήρους διαφάνειας αλλά και για την έκφραση γνώμης πριν από την έκδοση σημαντικών κανονιστικών πράξεων που αφορούν τον πυρήνα της λειτουργίας των Α.Ε.Ι. από τους ενδιαφερόμενους.Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις σας για τις σχετικές ρυθμίσεις. Η διαβούλευση λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της έκδοσης και δημοσίευσης της απόφασης θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 24:00.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συμμετοχή σας στη διαδικασία.Μαρούσι, Δεκεμβρίου 2016Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΚωνσ [...]

Περισσότερα »
22 Δεκεμβρίου 2016, 23:596 Σχολιάσιμα Άρθρα56 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές

Τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον Δεύτερο και Τρίτο Κύκλο Σπουδών – Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και Διδακτορικές Σπουδές.Στόχος της νομοθετικής παρέμβασης είναι να περιγραφούν οι ακαδημαϊκοί όροι και οι λειτουργικές προϋποθέσεις που θα διασφαλίσουν υψηλής ποιότητας μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Η έκρηξη ίδρυσης ΠΜΣ την τελευταία δεκαπενταετία δημιούργησε ένα εν πολλοίς άναρχο τοπίο, με μεγάλη ανομοιογένεια στη δομή, το επίπεδο και τη χρήση των πόρων των προγραμμάτων αυτών. Η διαδικασία έγκρισης των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών μετέρχεται πλέον στάδια τα οποία απαιτούν ενισχυμένες πλειοψηφίες από τα αρμόδια όργανα διοίκησης των Τμημάτων και των Ιδρυμάτων, προστίθενται δε αυστηροί όροι διαφάνειας ως προς τη διαχείριση των οικονομικών, με υποχρέωση ανάρτησης των αναλυτικών στοιχείων των οικονομικών απολογισμών.Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις λαμβάνεται επίσης πρόνοια για την κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στο κοινωνικό αγαθό της παιδείας για όλους τους πολίτες και ειδικότερα η δυνατότητα πρόσβασης στις μεταπτυχιακές σπουδές φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας, καθώς [...]

Περισσότερα »
15 Οκτωβρίου 2016, 14:009 Σχολιάσιμα Άρθρα378 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις

O Υπουργός Παιδείας έρευνας και Θρησκευμάτων θέτει από 12/9/2016 και ώρα 14.00 σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις»Το σχέδιο νόμου στοχεύει α) στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της υπάρχουσας «συμβατικής» εκδοχής των εξετάσεων γλωσσομάθειας, έτσι ώστε να συνεχιστεί η παροχή έγκυρης πιστοποίησης με χαμηλά εξέταστρα για τους υποψηφίους και β) στη θεσμοθέτηση της ψηφιακής εκδοχής του ΚΠΓ, προκειμένου να μπορέσει το εθνικό σύστημα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ξένα συστήματα πιστοποίησης.Ο Υπουργός καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 30/9/2016 και ώρα 15.00.Ο Υπουργός Παιδείας έρευνας και ΘρησκευμάτωνΝίκος Φίλης [...]

Περισσότερα »
30 Σεπτεμβρίου 2016, 15:003 Σχολιάσιμα Άρθρα30 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS
Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
Δημόσια Διαβούλευση για το « Πλαίσιο για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση»

Τίθεται από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το Πλαίσιο Διασφάλισης της Ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση (π3) και ο οδηγός εφαρμογής του. Το ανωτέρω Πλαίσιο πρόκειται να θεσμοθετηθεί ως πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση των δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 5 της με αρ. Υ.Α. 5954/2014 (ΦΕΚ 1807/Β/2014) «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δία Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)».Το προτεινόμενο πλαίσιο εξειδικεύει τον ορισμό της ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση. Αξιοποιεί υφιστάμενες και θέτει νέες εξειδικευμένες αρχές ποιότητας, ενώ παράλληλα παρέχει μετρήσιμους ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες για την αξιολόγηση της εφαρμογής των αρχών ποιότητας από τους εμπλεκόμενους Φορείς.Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, σας καλώ να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας.Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 14:00.Νίκος ΦίληςΥπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων [...]

Περισσότερα »
18 Δεκεμβρίου 2015, 14:004 Σχολιάσιμα Άρθρα25 ΣχόλιαΠαρακολούθηση μέσω RSS