Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Πάρης | 30 Δεκεμβρίου 2009, 18:34
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδή πολλοί ζητάνε δημοψήφισμα για το θέμα δεν αντιλαμβάνομαι το ρόλο του. Ένα δημοψήφισμα θα απαιτήσει να απαντήσει κάποιος με ένα Ναι ή ένα Όχι. Δε πρόκειται να ζητηθεί έκθεση ιδεών ή έκφραση άποψης. Και δεν αντιλαμβάνομαι το γιατί ένα δημοψήφισμα θεωρείται δημοκρατική διαδικασία ενώ η απλοϊκή μονολεκτική απάντηση Ναι/Όχι που θα απαιτηθεί δε μπορεί να ιδωθεί και η ίδια ως αντιδημοκρατική. Η απαίτηση σε μια άμεση δημοκρατία είναι πολύ μεγαλύτερη από το σταύρωμα ενός τετραγώνου σε ένα ερωτηματολόγιο. Δηλαδή σε μια άμεση δημοκρατία το μυαλό των πολιτών είναι αρκετό μόνο για Ναι και Όχι; Θεωρώ υποκριτική την επίκληση της δημοκρατίας από τους υποστηρικτές του δημοψηφίσματος γιατί έχουν στο μυαλό τους ήδη το Όχι. Δεν επιθυμούν να προτείνουν βελτιώσεις ή αλλαγές. Και αν κάποιος έχει προτάσεις τι το ζητάει το δημοψήφισμα; Οι αντίθετες απόψεις που έχουν γραφεί είναι γεμάτες με ιδεοληψίες φυλετικών θεωριών. Λες και ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων ζει στον 19ο αιώνα ή στην περίοδο του μεσοπολέμου. Εξέλιξη δεν υπήρξε σε αυτή την χώρα. Υπάρχει μια πραγματικότητα που λέει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες. Αν δε γίνει τώρα το βήμα με την ιθαγένεια θα γίνει σε 5 σε 10 ή σε 15 χρόνια. Να προσπερνάμε το θέμα δε μπορούμε. Μπορεί να γίνουν τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου αλλά όχι να ζητείται απόσυρση. Υπάρχει επίσης μια ιστορική πραγματικότητα που λέει ότι για πάνω από 2000 χρόνια ο σημερινός ελλαδικός χώρος ήταν μια επαρχία (ασήμαντη εν πολλοίς) τριών αυτοκρατοριών. Πληθυσμοί πήγαιναν και έρχονταν χωρίς κανείς να τους ελέγχει. Πληθυσμοί μετακινούνταν βίαια από αυτοκράτορες και σουλτάνους μετά από εξεργέσεις, πολέμους ή για άλλους λόγους. Και τώρα κάποιοι νομίζουν ότι αυτό που γίνονταν επί αιώνες δεν τους άγγιξε και είναι όλοι καθαρόαιμοι Βουκεφάλες. Υπάρχει για μένα ένα πρόβλημα με τους μετανάστες από μουσουλμανικές χώρες που η θρησκεία δυσκολεύει όχι την αφομοίωση τους (που εδώ θα πρέπει κάποιος να ορίσει τι σημαίνει αφομοίωση***) αλλά την αποδοχή θεμελιωδών κανόνων δημοκρατικής λειτουργίας του κράτους, κοινωνικών κα προσωπικών ελευθεριών. Αλλά τι έχουμε οι Έλληνες να τους επιδείξουμε ως παράδειγμα προς μίμηση; Μήπως τις δήθεν λαοσυνάξεις μας πριν από μερικά χρόνια για τις αστυνομικές ταυτότητες; Μήπως τον έλεγχο του πληθυσμού από μία χούφτα ρασοφόρων; Τις υπογραφές για ένα θέμα που δεν ήταν καν θέμα; Ή μήπως τον συντηρητισμό και οπισθοδρομισμό της άλλης θρησκείας, της δικής μας, και τις προσπάθειες που γίνονται από την Εκκλησία για περιορισμό του κοσμικού κράτους (όσο έχουμε από αυτό); Των άλλων τα χάλια τα βλέπουμε, τα δικά μας; Και στο κάτω κάτω όπως ανέφερα στο νομοσχέδιο μπορούνε να γίνουν ίσως κάποιες τροποποιήσεις, προσθήκες ή αλλαγές. Αλλά ο πυρήνας της ιδέας είναι σωστός. ***Το αν κάποιος θέλει να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια και αρνηθεί να γιορτάσει το Πάσχα ή τα Κούλουμα σημαίνει αυτό ότι δε μπορεί να είναι Έλληνας; Και αν εγώ αρνηθώ από του χρόνου να γιορτάσω θα πρέπει το κράτος να μου την αφαιρέσει;