Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτωνΚαθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Άρης Σταθάκης | 20 Οκτωβρίου 2009, 20:58
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η σκέψη να αντικατασταθούν τα μεγάλα και παλιά αυτοκίνητα με πιο μικρά, πιο οικονομικά, λιγότερο ρυπογόνα και κατά προτίμηση υβριδικά, είναι πολύ σωστή. Όμως αυτοί που θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις πρέπει να γνωρίζουν ότι: Η αντικατάσταση όλων των αυτοκινήτων με υβριδικά 1400 κυβικών δεν μπορεί να γίνει άμεσα, γιατί στην ελληνική αγορά υπάρχει μόνον ένα τέτοιο μοντέλο, οπότε η πιθανή «επιλογή» του θα είναι φωτογραφική. Πρέπει να έρθουν στη χώρα μας και άλλα μικρά υβριδικά, (μετά το 2010), ή να αυξηθεί το όριο των κυβικών του κινητήρα στα 1800 κυβικά εκατοστά, για να «χωρέσουν» και άλλα μοντέλα. Όμως τα υβριδικά δεν είναι τα μόνα οικονομικά αυτοκίνητα. Υπάρχουν πολλά συμβατικά, με εξελιγμένους και ισχυρούς κινητήρες, τα οποία έχουν σχεδόν την ίδια κατανάλωση, την ίδια εκπομπή ρύπων και φυσικά, σημαντικά χαμηλότερη τιμή αγοράς. Η μόλυνση της ατμόσφαιρας και η κατανάλωση καυσίμων δηλαδή, δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, αλλά ούτε, (σε πολλές περιπτώσεις) και από την ηλικία του αυτοκινήτου. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγεται ο διαχωρισμός σε κατηγορίες πάνω, ή κάτω από 1400 κυβικά και να εξετάζεται ξεχωριστά η κάθε περίπτωση. Να γίνει δηλαδή μία προσεκτική μελέτη με βάση τις προδιαγραφές, τις επιδόσεις την κατανάλωση, τους ρύπους, την τιμή αγοράς, τα έξοδα συντήρησης, αλλά και τις ανάγκες που πρέπει να καλύψουν τα αυτοκίνητα. (Γιατί αυτά που κινούνται σε δύσκολες συνθήκες, ίσως πρέπει να είναι 4Χ4. Όσα κινούνται εκτός πόλεων και καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις πρέπει να είναι άνετα και γρήγορα. Όσα όμως κινούνται μέσα σε πόλεις και στα όρια των δήμων δεν είναι απαραίτητο να έχουν πολλά κυβικά και πολλούς ίππους. Για τις πόλεις μάλιστα μπορούν να επιλεγούν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι πολύ οικονομικά. (Αρκεί να έχουν τη δυνατότητα να επιταχύνονται και να κινούνται με την ταχύτητα των υπολοίπων αυτοκινήτων, για να μην αποτελούν κινητά εμπόδια). Και φυσικά πρέπει να εξετασθεί και η περίπτωση αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο, φυσικό αέριο, ή υδρογόνο, ασχέτως αν σήμερα δεν υπάρχουν πολλά σημεία ανεφοδιασμού. (Με την ευκαιρία αυτή πρέπει να δοθούν κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα). Τέλος υπάρχει και ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα: Τι θα γίνουν τα αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν; Γιατί βεβαίως κανένας ιδιώτης δεν πρόκειται να αγοράσει ένα παλιό αυτοκίνητο με πολλά κυβικά για το οποίο μάλιστα θα πληρώνει απίστευτα υψηλά τέλη. Άρης Σταθάκης