• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος ΑΝΔΡΟΒΙΤΣΑΝΕΑΣ' | 20 Οκτωβρίου 2009, 21:58

    Ούτε η αγορά νέων (υβριδικών) αυτοκινήτων (δεδομένης της υπερχρέωσης του δημόσιου τομέα), ούτε το μέγεθος του κινητήρα είναι ορθό κριτήριο (δεδομένων των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων). Προκειμένου (1) να ελαχιστοποιηθεί και να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα της σχετικής δημόσιας δαπάνης και (2) να ωφεληθεί ακόμα περισσότερο το περιβάλλον, πρέπει (1) πραγματικά να μειωθεί δραματικά ο στόλος των κρατικών αυτοκινήτων (μέσω της πώλησής τους), (2) μην γίνει αγορά νέων αυτοκινήτων ΤΩΡΑ και (3) η αγορά να γίνει σε 2-3 χρόνια όταν θα υπάρχει σημαντική προσφορά (και παραπέρα τεχνολογική εξέλιξη) αποκλειστικά ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές. Αντίθετα, αν γινόταν αγορά νέων αυτοκινήτων τώρα: 1) επικοινωνιακά είναι λάθος (ενώ είναι αλήθεια, η κοινή γνώμη θα άρχιζε να αμφιβάλλει ότι ο δημόσιος τομέας είναι πραγματικά υπερχρεωμένος). 2) αλλά και ουσιαστικά, αγορά νέων αυτοκινήτων είναι οικονομικά ανεπίτρεπτη στην παρούσα φάση, δεδομένων των ελλειμμάτων και του τεράστιου χρέους του δημόσιου τομέα. 3) τεχνολογικά απαράδεκτο: είμαστε σε μεταβατική φάση, αφού η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται πυρετωδώς για την εισαγωγή των ηλεκτρικών, οι πιο πολλές βιομηχανίες (π.χ. κυρίως Renault, Opel, αλλά και σχεδόν όλες) θα αρχίσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2010-11. 4) Αν αγοραστούν τώρα υβριδικά, τότε, μόνο και μόνο αυτή η δαπάνη, θα αποτελούσε "παγίδα" και εμπόδιο για τη μελλοντική αντικατάστασή τους (π.χ. σε ορίζοντα 2-3 χρόνων) από αυτοκίνητα που θα ήταν ακόμα πιο φιλικά στο περιβάλλον.