Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 12 Δικαίωμα του εκλέγεινΣχόλιο του χρήστη ΚΑΝΕΝΑΣ Ο ΕΦΤΑΝΗΣΙΟΣ | 1 Ιανουαρίου 2010, 07:15
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ Α) «…. Το άρθρο 4 §3 Σ αφήνει στον κοινό νομοθέτη τον καθορισμό των προσόντων για την κτήση της ιθαγένειας. Δεν θεμελιώνει καθ εαυτό ατομικό δικαίωμα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας, ούτε όμως και αφήνει το ζήτημα «εν λευκώ» στον κοινό νομοθέτη. Ο τελευταίος δεσμεύεται πρώτιστα από τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του ίδιου άρθρου, ενώ σημασία εδώ έχει το άρθρο 108 Συντάγματος (βλ. σε συνδυασμό με το άρθρο 51 §4 Σ). «Δικαίωμα πολιτογράφησης δεν απορρέει ούτε από το άρθρο 2 §1 Συντάγματος. …….» Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Κώστας Χρυσόγονος, Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα. Εκδ. Σάκκουλα 2002, σελ.163. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: 1.- Δεν τεκμηριώνεται η ψήφος και υπηκοότητα ότι είναι ατομικό δικαίωμα των αλλοδαπών που κατοχυρώνονται στο άρθρο 5 Σ, αλλά αντίθετα είναι κυριαρχικά δικαιώματα κάθε κράτους . 2.- Πρώτιστο μέλημα της Ελληνικής Πολιτείας είναι η θεσμοθέτηση (νομοσχέδιο) της ψήφου των Ελλήνων εκτός επικράτειας κατά την συνταγματική επιταγή (108 και 51 §4 Σ). Β) «… Το εκλογικό σώμα αποτελείται από τους ενεργούς πολίτες. Τα προσόντα για την ένταξη τους στο ανώτατο κρατικό όργανο τα καθορίζει το ίδιο το Σύνταγμα και τα εξειδικεύει η ισχύουσα εκλογική νομοθεσία. Μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την απόκτηση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη καθορίζει το άρθρο 51 §3 Σ. Πρόκειται για την κατοχή της ελληνικής ιθαγένειας που προβλέπει και η εκλογική νομοθεσία. (Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το 18ο έτος της ηλικίας τους). Η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους αποτελεί διοικητική απλώς προυπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος της ψήφου και δεν πρέπει γι’ αυτό να συγχέεται με την απόκτηση και την στέρηση του δικαιώματος ψήφου. …..» Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Δημήτρης Τσάτσος, Συνταγματικό Δίκαιο Τόμος Β Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας. Εκδ. Σάκκουλα 1993 σελ.175-176. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Είναι αντισυνταγματικό να ψηφίσουν στις Δημοτικές Εκλογές αλλοδαποί υπήκοοι Τρίτων Χωρών (ενν. τρίτων ως προς την ΕΕ). Έχουμε υποχρέωση όσο υπάρχει ακόμα Ελληνικό Έθνος, Σύνταγμα και νόμοι να: α Εξαντλήσουμε χωρίς άλλη καθυστέρηση τα περιθώρια νόμιμης διαμαρτυρίας και β. απαιτήσουμε δημοψήφισμα για το Μεταναστευτικό Η ΥΠΟΧΡΈΩΣΗ ΑΠΟΡΡΕΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΚΡΟΤΕΛΕΥΤΙΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΜΗΜΑ Δ': Ακροτελεύτια διάταξη Άρθρο 120 1. Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε' Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975. 2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων. 3. Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος. 4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία. Κ Α Ν Ε Ν Α Σ Ο ΕΦΤΑΝΗΣΙΟΣ