Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Αντώνης Πετράκης | 1 Ιανουαρίου 2010, 15:47
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην Ελλάδα του κοινωνικού και πολιτικού αμοραλισμού και της αθρόας εμφάνισης φαινομένων κοινωνικού και πολιτικού ρατσισμού ( στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων, θανάσιμοι ξυλοδαρμοί στα αστυνομικά τμήματα, δολοφονικές επιθέσεις φασιστών) η όποια μεταρρύθμιση του μεταναστευτικού θεσμικού πλαισίου δεν επιβάλλεται στο όνομα της ηθικής και του ανθρωπισμού (ας μην έχουμε αυταπάτες για τις προθέσεις των διοικούντων), αλλά εντάσσεται στην προσπάθεια να εκσυγχρονισθεί και να ορθολογικοποιηθεί ο τρόπος αντιμετώπισης χρονιζόντων προβλημάτων, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες κοινωνικής έκρηξης. Σε αυτή τη λογική κινείται και το προς συζήτηση σχέδιο νόμου. Θεωρώντας ότι είναι θεμιτό να επιδιώκεται από αλληλέγγυους, μετανάστες και πρόσφυγες η όποια θεσμική βελτίωση, προχωρώ στις παρακάτω παρατηρήσεις. 1) Η προϋπόθεση φοίτησης στις πρώτες τρεις τάξεις του Δημοτικού ή σε έξι τάξεις ελληνικού σχολείου, προκειμένου να πάρει την ελληνική ιθαγένεια με δική του πρωτοβουλία ο συμπληρώσας τα 18 χρόνια μετανάστης δεύτερης γενιάς, αποκλείει στην ουσία τους περισσότερους από όσους δεν έχουν ήδη αποκτήσει με κοινή δήλωση των γονιών τους την υπηκοότητα, προφανώς λόγω πλημμελούς γονικής μέριμνας. (Παιδιά προβληματικών οικογενειών, Ρομά κ.λπ.). Η παραπάνω προϋπόθεση-αποκλεισμός πρέπει να αποσυρθεί, και να αντικατασταθεί με μια απλή υπεύθυνη δήλωση μόνιμης διαμονής στη Χώρα, που θα υποβάλλεται στον τόπο κατοικίας του. 2)Η προϋπόθεση κοινής γονικής δήλωσης προκειμένου να πάρει την ελληνική ιθαγένεια ένα παιδί πριν τα 18, αποκλείει άδικα τις ιδιαίτερα ευαίσθητες κοινωνικά περιπτώσεις των θεσμικά ή έστω ουσιαστικά μονογονεϊκών οικογενειών και πρέπει να αντικατασταθεί με την προϋπόθεση δήλωσης αυτού που κατά τεκμήριο ασκεί την γονική μέριμνα. 3)Η προϋπόθεση της πενταετούς συνεχούς νόμιμης διαμονής ενός εκ των γονέων είναι υπερβολική γιατί στερεί, μέχρι την ενηλικίωση τους, την ελληνική υπηκοότητα στα τέκνα μεταναστών που για τυπικούς λόγους (π.χ. αδυναμία κάλυψης ασφαλιστικών υποχρεώσεων) «απονομιμοποιήθηκε» η διαμονή τους στην Ελλάδα. Η προϋπόθεση να διαθέτει ένας από τους γονείς άδεια διαμονής όταν υποβάλλεται η γονική δήλωση είναι υπεραρκετή. 4)Για τα τέκνα μη νόμιμων μεταναστών και προσφύγων που γεννιούνται στην Ελλάδα, να μην ισχύει μόνο η ολοκλήρωση της παρακολούθησης έξι τουλάχιστον τάξεων ελληνικού σχολείου στην Ελλάδα ως το μόνο αποδεικτικό στοιχείο, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα οι γονείς να προσκομίσουν οποιοδήποτε άλλο στοιχείο (π.χ. συμβόλαιο κατοικίας) που να τεκμηριώνει τη μόνιμη διαμονή τους στη χώρα.