• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι. ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ' | 2 Ιανουαρίου 2010, 21:26

    Με αφορμή την διευκρίνιση υπ' αριθμ. 8 -όπου διατυπώνεται η θέση ότι επειδή προηγείται κοινή δήλωση αμφοτέρων των γονέων, απαιτείται τάχα και οι δύο γονείς να βρίσκονται νόμιμα στην Ελλάδα, θλίβομαι να επισημάνω ότι οι συντάκτες της διευκρίνισης είτε αγνοούν την διατύπωση του σχεδίου νόμου είτε αποπειρώνται να παραπλανήσουν όσους συμμετέχουν στην διαβούλευση. Τούτο διότι, το σχέδιο νόμου στο εδάφιο α΄της παρ.1 του νέου άρθρου 1Α ρητώς ορίζει ότι "Τέκνο αλλοδαπών που γεννιέται στην Ελλάδα και ένας από τους γονείς του κατοικεί μόνιμα και νόμιμα στη χώρα επί πέντε συνεχή έτη, αποκτά από τη γέννησή του την ελληνική ιθαγένεια εφόσον οι γονείς του υποβάλουν κοινή σχετική δήλωση και αίτηση εγγραφής του τέκνου στο δημοτολόγιο του δήμου της μόνιμης κατοικίας του" καθιστώντας σαφές ότι ανεξάρτητα της ανάγκης υποβολής κοινής δήλωσης, αρκεί η νόμιμη παραμονή να συντρέχει στο πρόσωπο του ενός και μόνο γονέα. Αν δεν αρκούσε το νόμιμο της παραμονής μονάχα του ενός γονέα και απαιτείτο αμφότεροι οι γονείς να είναι νόμιμοι, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την ρητή διατύπωση στο σχέδιο ότι ῾..ένας από τους γονείς κατοικεί νόμιμα κ.λ.π." Επομένως, τα περί του αντιθέτου αναφερόμενα στην εν λόγω διευκρίνιση, συνιστούν είτε ακουσίως είτε εκουσίως εσφαλμένη ερμηνεία της προτεινόμενης ρύθμισης. Οιοδήποτε πάντως από τα δύο αυτά ενδεχόμενα και αν συμβαίνει, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι το ίδιο ανησυχητικό. Πολλώ δε μάλλον όταν με την διευκρίνιση υπ' αριθ, 1 εκδηλώνεται ανεπίτρεπτη απόπειρα να προκληθεί η απατηλή εντύπωση πως το Σύνταγμα προβλέποντας δικαίωμα συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας, επιβάλλει τάχα την απονομή του δικαιώματος του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι σε αλλοδαπούς, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με την προτεινόμενη ρύθμιση, περί συμμετοχής των αλλοδαπών στις εκλογές των ΟΤΑ Α΄βαθμίδας. Ουδέν αναληθέστερο και πλέον απατηλό. Αν ήταν αυτό το αληθές νόημα του Συνταγματικού κανόνα τότε το πεδίο της προτεινόμενης ρύθμισης δεν θα περιοριζόταν στις εκλογές των Ο.Τ.Α., αλλά θα αφορούσε και στις εθνικές εκλογές. Πλέον αυτού, η λογική θέτει το εξής απλό ερώτημα. Λαμβανομένου υπόψη ότι το ισχύον δίκαιο δεν προβλέπει -κατά κανόνα- τύπο νόμιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα ειμή μόνο για προσωρινούς λόγους (εργασία, εκπαίδευση κ.λ.π.), για ποίο λόγο θα έχει το δικαίωμα να αποφασίσει ή/και να εκλεγεί σε κάποιον δήμο ο προσωρινά τυγχάνων κάτοικος του, ο οποίος είναι αλλοδαπός και ουδεμία έχει βούληση να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια πολιτογραφούμενος ως Έλληνας; Ποιός Έλληνας εγκατασταθείς σε χώρα της αλλοδαπής (πλην των χωρών μελών της Ε.Ε.), δίχως να έχει αποκτήσει την ιθαγένεια του τόπου της εγκαταστάσεως του, μετείχε σε οποιεσδήποτε εκλογές; Θεμελιώδης αρχή των διεθνών σχέσεων αλλά και συνταγματικό κριτήριο της ρύθμισης των σχέσεων με αλλοδαπούς είναι η αρχή της αμοιβαιότητας. Προφανώς, το σχέδιο νόμου την αγνοεί και αυτή. Κρίμα. Επειδή, όμως, τα ζητήματα αυτά δεν συγχωρούν τέτοιες άγνοιες, και επειδή οι διευκρινίσεις αναφέρονται και στις προεκλογικές υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η διευκόλυνση της διεξαγωγής δημοψηφισμάτων, επιβάλλεται η διεξαγωγή δημοψηφίσματος για να εκφράσει ο Ελληνικός Λαός απερίφραστα την κυρίαρχη βούλησή του. Αν η πάνδημη αυτή απαίτηση, επιχειρηθεί να αγνοηθεί ή να απαξιωθεί, όχι μόνο θα επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες που κατακλύζουν τα σχόλια που έχουν ήδη διατυπωθεί, αλλά αναπόφευκτα θα οδηγηθούμε σε ατραπούς. Επιτέλους, λάβετε υπόψη ότι η δημοκρατία και η προστασία της συνταγματικής τάξεως δεν εξαντλείται στην όποια διαβούλευση.(πρβλ. και άρθρο 120 παρ. 4 του Συντ.).-