Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτων΄Αρθρο 1 Υπηρεσίες που έχουν δικαίωμα χρήσης υπηρεσιακών αυτοκινήτων.Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 21 Οκτωβρίου 2009, 01:15
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλή δύναμη για να συνεχίσετε με την ίδια όρεξη και πείσμα αυτό που αρχίσατε και μας κάνει να αισθανόμαστε ότι πολύ σύντομα θα ζούμε σε μία πιο πολιτισμένη και ανθρώπινη Ελλάδα. Δύο ενότητες στο σημείωμά μου: Α. Σύνοψη (κατά το δυνατόν) των όσων μέχρι τώρα έχουν επισημανθεί από όσους πήραν μέρος στη διαβούλευση. Β. Επιπρόσθετες δικές μου σκέψεις-προτάσεις-επισημάνσεις. ΕΝΟΤΗΤΑ Α - ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΤΆΣΕΩΝ: 1. Επανακαθορισμός του πίνακα δικαιουμένων χρήσης Κρατικού Οχήματος. Να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να παραμείνουν δικαιούχοι μόνο αυτοί που η εκπλήρωση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων απαιτεί συνεχείς καθημερινές μετακινήσεις. 2. Πρόεδρος Δημοκρατίας, Πρωθυπουργός, Πρόεδρος Βουλής, Πρόεδρος Αρείου Πάγου, Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, επίσημοι προσκεκλημένοι του Κράτους (και όσοι άλλοι κρίνεται επιβεβλημένο από τις αρχές ασφαλείας και το πρωτόκολλο) ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ υψηλών προδιαγραφών ανεξαρτήτως κόστους, ρύπων, κυβικών, κατανάλωσης. 3. Για όλους τους υπόλοιπους δικαιούχους, αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων (όχι κατ' ανάγκη υβριδικά, καθόσον υπάρχουν και βενζινοκίνητα ή/και diesel που εκπέμπουν σημαντικά λιγότερους από τα υβριδικά ρύπους), με πλαφόν τιμής αγοράς (ή leasing) η/και κυβικών (ενδεχομένως όχι μόνο 1400 και 1600, αλλά μέχρι και 1800). Σημαντικό σημείο αποτελεί ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου, ο οποίος πέραν των βασικών συστημάτων ασφάλειας (πχ ABS, Αερόσακοι κλπ) και του κλιματισμού (που κρίνεται βασικός για τις Ελληνικές συνθήκες) να απαγορεύεται να έχουν εξοπλισμό πολυτελείας (πχ δερμάτινο σαλόνι, ξύλινες επενδύσεις ταμπλώ, ζάντες και λάστιχα υπέρ-χαμηλού προφίλ κλπ). 4. Αυτοκίνητα υπηρεσιών ασφαλείας ΕΛΑΣ, ΕΥΠ κλπ. Να υπάρχει η δυνατότητα χρήσης οποιουδήποτε αυτοκινήτου (ανεξαρτήτως κυβικών, χρώματος, είδους, πολυτέλειας κλπ) αλλά η προμήθεια και η χρήση τους να γίνεται μετά από ειδική έγκριση της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας της αντίστοιχης Υπηρεσίας. 5. Αυτοκίνητα Πυροσβεστικής, ΕΚΑΒ, Στρατού κλπ. Δέν τίθεται θέμα για τα ειδικών χρήσεων (πχ ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, φορτηγά, μηχανήματα έργων κλπ). Για τα επιβατηγά όμως να ισχύει η ανωτέρω παράγραφος 4. 6. Ειδικός εξοπλισμός ελέγχου θέσης και δρομολογίου (GPS, Fleet Management). Αποτελεί το μόνο εχέγγυο καλής και μόνο υπηρεσιακής χρήσης των Κρατικών Οχημάτων. Θέσπιση διοικητικών κυρώσεων ή/και μισθολογικών ποινών για τους παραβάτες. 7. Χαρακτηριστική βαφή ή/και σήμανση όλων των Κρατικών Οχημάτων (πλήν αυτών των παραγράφων 2, 4 και 5), ώστε να γνωρίζει ο πολίτης ποιός Κρατικός λειτουργός πάει στη "λαική" με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο ή στέλνει τη σύζυγο για ψώνια στην αγορά ή πάει για μπάνιο στην παραλία το καλοκαίρι ή για σκί στον Παρνασσό το χειμώνα. Η σήμανση θα πρέπει να περιλαμβάνει και την ευανάγνωστη έδρα και τίτλο της υπηρεσίας στην οποία ανήκει το όχημα. 8. Αυστηρότατο έλεγχο της τήρησης του Κ.Ο.Κ. απ όλους τους χρήστες των Κρατικών Οχημάτων. Για τους παραβάτες να υπάρχουν ποινές βαρύτερες απ αυτές που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. για τους κοινούς οδηγούς, διότι στην περίπτωση του Κρατικού Οχήματος η μη τήρηση του Κ.Ο.Κ. ενέχει και τον ενδεχόμενο δόλο της κατάχρησης εξουσίας. ΕΝΟΤΗΤΑ Β - ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ : 1. Στην αξιέπαινη προσπάθεια της μείωσης του κόστους καυσίμων αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων των Κρατικών Οχημάτων, πολύτιμη μπορεί να αποδειχθεί προς το Υπουργείο η βοήθεια των Ειδικών Δημοσιογράφων και Περιοδικών του χώρου. Διαθέτουν τεράστια εμπειρία, οργανωμένες βάσεις δεδομένων για όλα τα μοντέλα της αγοράς και μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά στη σωστή κατεύθυνση. Για λόγους μή προβολής δέν αναφέρω συγκεκριμένα ονόματα προσώπων ή περιοδικών, αλλά γνωρίζετε πολύ καλά που να απευθυνθείτε. 2. Το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο καθώς και άλλες Πολυτεχνικές Σχολές των Πανεπιστημίων διαφόρων πόλεων της Ελλάδας, μπορούν επίσης να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην διαμόρφωση σωστής τεχνικής γνώμης και οριοθέτησης επιλογών. Μάλιστα θα σας διαβεβαιώσουν με επιστημονική τεκμηρίωση ότι η "υπό διωγμόν" τόσα χρόνια πετρελαιοκίνηση εκπέμπει σημαντικά λιγότερους ρύπους ακόμη και απο ορισμένα υβριδικά οχήματα. Δώστε τους την ευκαιρία να συμετάσχουν γόνιμα στην εξαίρετη αυτή πρωτοβουλία της δημόσιας διαβούλευσης. 3. Για τα αυτοκίνητα των βουλευτών καθώς και των μελών της Κυβέρνησης, θα πρέπει να γίνει σαφής νομοθετικός διαχωρισμός των προϋποθέσεων χρήσης τους. Καταλαβαίνω τη λογική του να μπορεί ο βουλευτής ή ο Υπουργός να μπορεί να μεταβεί οπουδήποτε επιβάλλει η βουλευτική ή Υπουργική του ιδιότητα, αλλά όχι να χρησιμοποιεί το Κρατικό Οχημα για να πάει σε κομματικές συγκεντρώσεις διαφορετικής περιφέρειας απο την εκλογική του, ή να μετακινείται μ αυτό για δημόσιες σχέσεις (πχ βγαίνουμε για διασκέδαση στην παραλιακή ή πάμε για κοινωνικό δείπνο με το Βουλευτικό Οχημα). 4. Με την ευκαιρία, μήπως θα ήταν σκόπιμο, μετά τη νομοθετική ρύθμιση για τα Κρατικά Αυτοκίνητα, να ρυθμιστεί νομοθετικά και το θέμα των αεροπορικών μετακινήσεων και ταξιδιών, που ο κάθε βουλευτής ή Υπουργός παίρνει όποια πτήση του γουστάρει (business class) ανεξαρτήτως εταιρείας και κόστους, χωρίς να υπάρχει ο επείγων λόγος που θα δικαιολογούσε την αεροπορική μετακίνηση; Επίσης να ρυθμιστεί νομοθετικά και το πόσοι μπορούν να μετακινούνται αεροπορικώς κάθε φορά μαζί του με έξοδα του Κράτους (δηλαδή των πολιτών)... 5. Για το θέμα ελέγχου δρομολογίων των Κρατικών Οχημάτων αλλά ταυτόχρονα και της απαρέγκλιτης τήρησης του Κ.Ο.Κ., θεωρώ οτι ΟΛΑ τα κρατικά αυτοκίνητα (και τα επιβατηγά) θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να εφοδιαστούν με ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟ. Το κόστος είναι μικρό σε σύγκριση με τα οφέλη που προκύπτουν (για παράδειγμα, πέρα από την δυνατότητα ελέγχου τήρησης των ορίων ταχύτητας, θα γίνεται και τεράστια οικονομία καυσίμων, διότι οι καταναλώσεις αυξάνουν εκρηκτικά όσο ανεβαίνουν οι ταχύτητες κίνησης). 6. Μεγάλη επιβράβευση όλων όσων συμμετάσχουν στην παρούσα (και τις μελλοντικές για άλλα θέματα) διαβούλευση, αλλά και αφορμή για να συνεχίσει να λειτουργεί εποικοδομητικά ο θεσμός της δημόσιας διαβούλευσης, θα είναι μετά τη λήξη της και όταν διαμορφωθεί το τελικό νομοθέτημα, να αναρτηθούν οι αλλαγές-προσθήκες που έγιναν στο αρχικό και οι οποίες αποτελούν συμβολή των όσων με τις προτάσεις τους συμμετείχαν. Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα έκφρασης απόψεων καθώς και για το χρόνο σας να διαβάσετε τα παραπάνω.