• Σχόλιο του χρήστη 'Αβαγιανός Ελευθέριος' | 4 Ιανουαρίου 2010, 03:57

    Νόμος 3284/2004 και Νομοθετική πρωτοβουλία Υπ. Εσωτερικών Άρθρο 1 Στο νέο άρθρο 1Α όπου προστέθηκε διαφωνώ: Με την παράγραφο 1. Διότι τα χρόνια διαμονής είναι πολύ λίγα (5) και θα έπρεπε και οι δύο γονείς να είναι νόμιμοι και μόνιμοι στην Ελλάδα για τουλάχιστον 10 χρόνια έχοντας εργασθεί ο ένας από τους δύο σε νόμιμο φορέα τα 7 χρόνια. Με την παράγραφο 2. Τέκνο αλλοδαπών που έχει παρακολουθήσει (3) ή (6) τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε καμία περίπτωση ΔΕΝ πρέπει να παίρνει την Ελληνική Ιθαγένεια. Θα ήταν εφικτό για παιδιά που έχουν αποφοιτήσει από Ελληνικό Λύκειο και οι γονείς είναι νόμιμοι και μόνιμοι στο Ελληνικό κράτος. Με την παράγραφο 3. Αν το τέκνο προέρχεται από νόμιμους και μόνιμους στην χώρα αλλοδαπούς και έχει τα κριτήρια που ανέφερα στις παραγράφους 1 και 2 θα είναι σωστό και δημοκρατικό να έχει το περιθώριο του (1) έτους από την ενηλικίωση του να υποβάλει στον αρμόδιο Δήμο της περιοχής της μόνιμης κατοικίας του αίτηση απόκτησης της Ελληνικής ιθαγένειας. Με την παράγραφο 4γ. Πέρα από μόνιμα θα πρέπει να κατοικεί και ΝΟΜΙΜΑ στην Ελλάδα. Κακώς καταργήθηκε το άρθρο 3 που προβλέπει για την υιοθεσία ενός αλλοδαπού από Ελληνα ή Ελληνίδα. Είναι άξιο απορίας γιατί το άρθρο 4 του νόμου 3284/2004 δεν υπάρχει. Είναι δίκαιο και δημοκρατικό αλλοδαπός που κατοικεί μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα με εθελοντική συμμετοχή στις ένοπλες δυνάμεις και δώσουν το στρατιωτικό όρκο (που σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 4 αναπληρώνει τον όρκο του Ελληνα πολίτη) να αποκτά την Ελληνική ιθαγένεια. Άρθρο 2 Με την παράγραφο 1δ. Είναι σωστό να διαμένει νόμιμα στην Ελλάδα συνολικά (10) έτη την τελευταία δωδεκαετία πριν την υποβολή της αίτησης. Στην 7η σειρά της παραγράφου έχει αντικατασταθεί το ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΕΚΝΟ έχει αντικατασταθεί με Ή ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΓΟΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΤΕΚΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ. Πρέπει το άρθρο να παραμείνει ως έχει στον νόμο 3284/2004 διότι δεν αρκεί να είναι ΣΥΖΥΓΟΣ Έλληνα ή Ελληνίδας αλλά πρέπει να υπάρχει ΚΑΙ τέκνο γεννημένο στην Ελλάδα και να διαμένει στην χώρα νόμιμα για (3) έτη. Με την παράγραφο 1ε. Να έχει επαρκή γνώση της Ελληνικής γλώσσας, της Ελληνικής ιστορίας και του Ελληνικού πολιτισμού όπως αναγράφει ο νόμος 3284/2004. Με την παράγραφο 1στ. Να συμμετάσχει στην πολιτική ζωή της χώρας έπειτα από αυστηρά κριτήρια αλλά να αποδεικνύει την ένταξή του στην ελληνική κοινωνία (εργαζόμενος νόμιμα). Άρθρο 3 Το άρθρο 3 του νομοσχεδίου αντικαθιστά το άρθρο 6 του νόμου 3284/2004 σε σχέση με τα δικαιολογητικά για την αίτηση πολιτογράφησης. Δεν είναι σαφές η παράγραφος (δ) στο τί εννοεί με τον όρο "Εγκυρο τίτλο διαμονής στην Ελλάδα" αφού στον νόμο 3284/2004 καθορίζεται στην ίδια παράγραφο με τον όρο "Αδεια διαμόνης ή άλλο τίτλο διαμονής στη χώρα". Αξίζει να σημειώσουμε οτι το νέο νομοσχέδιο καθορίζει το ύψος του παραβόλου ενώ στον παλαιό νόμο δεν καθορίζεται με σταθερότητα. Άρθρο 4 Διαφωνώ με την εξέταση της αίτησης πολιτογράφησης και την διαδικασία της από την υπηρεσία της περιφέρειας και όχι από το Υπ. Εσωτερικών αφού αυτό έχει την συνολική εικόνα και τον συνολικό αριθμό αιτήσεων. Άρθρο 5 Μένει ως έχει με το άρθρο 8 του νόμου 3284/2004 με την διαφορά οτι η απόρριψη της αίτησης αιτιολογείται σε αντίθεση με τον παλαιό νόμο. Είναι άκρως δημοκρατικό και πρέπον ο απορριφθέντας να μαθαίνει τον λόγο που δεν έγινε αποδεκτός (εκτός και αν συντρέχει λόγος ασφαλείας). Άρθρο 6 Παραμένει χωρίς αλλαγές αλλά προσθέτει και την κατηγορία του 1Α για τους αλλοδαπούς που θα αποκτήσουν την Ελληνική Ιθαγένεια χωρίς πολιτογράφηση αλλά με κριτήρια που διαφωνώ κάθετα με αυτά διότι δεν είναι επαρκή και μόνο σε προβλήματα μπορούν να οδηγήσουν. Η κατάργηση του άρθρου 10 σε σχέση με τους ομογενείς του εξωτερικού που θέλουν να αποκτήσουν την Ελληνική Ιθαγένεια θα έπρεπε να μας απασχολεί. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τους βάζουμε στην ίδια κατηγορία με τους αλλοδαπούς άλλων χωρών απο την στιγμή που είναι ομογενείς. Καταργείται το άρθρο 11 για την κτήση Ελληνικής Ιθαγένειας από τέκνο πολιτογραφημένου αλλοδαπού αν αυτό είναι ανήλικο και άγαμο. Σε αυτό είμαι απόλυτα σύμφωνος. Άρθρο 7 Με την δημιουργία επιτροπής πολιτογράφησης σε κάθε περιφέρεια πέρα από τα (5) άτομα που απασχολούσε το Υπ. Εσωτερικών μεγαλώνει ο αριθμός των ατόμων που απασχολεί το κράτος που ήδη είναι μεγάλος. Το άρθρο 13 περί Τιμητικής πολιτογράφησης ΔΕΝ πρέπει να καταργηθεί διότι υπάρχουν αλλοδαποί (πέρα των Ολυμπιονικών) που προσέφεραν πολλά στην χώρα σαν να ήταν πατρίδα τους και η ιθαγένεια είναι ένας τρόπος τιμής τους. Διαφωνώ με την κατάργηση των άρθρων περί απώλειας και ανάκτησης της Ελληνικής Ιθαγένειας. Δεν μπορεί η απόκτησή της να είναι μονόδρομος. Άρθρο 8 Θα συμφωνουσα αν γινόταν Διεύθυνση Ιθαγένειας και Καταγραφής Αλλοδαπών. Παρόλα αυτά πιστεύω οτι το Υπουργείο πρέπει να κρατήσει την αρμοδιότητα του ελέγχου παρά να μετατεθεί στις Περιφέρειες. Άρθρο 9 Καμία παρατήρηση. Άρθρο 10 Οι προθεσμίες είναι δίκαιες και πρέπει να τηρηθεί το νέο άρθρο. Άρθρο 11 Καμία παρατήρηση. Είμαι απόλυτα σύμφωνος. Άρθρο 12 Διαφωνώ με την παράγραφο (β) στο όσοι έχουν άδεια παραμονής αορίστου χρόνου ή δεκαετούς διάρκειας δικαίωμα στο εκλέγειν σε εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το δικαίωμα του εκλέγειν το δίνει το σύνταγμα στους Ελληνες πολίτες, είναι ατιμία προς το Σύνταγμα της Ελλάδος η μεταφορά του δικαιώματος αυτού σε κάτοχους κάρτας διαμονής. Είναι σαφές και κατανοητό για το όποιον μένει για πολλά χρόνια σε ένα τόπο να μπορεί να αποφασίζει και αυτός για το ποιον θέλει να τον διοικεί αλλά το θεωρώ ντροπή προς τους Ελληνες πολίτες το να ασκούν το πολιτικό τους δικαίωμα δίπλα σε αλλοδαπούς που δεν έχουν την Ιθαγένεια, που δεν είναι Ελληνες πολίτες. Άρθρο 13 Καμία παρατήρηση. Άρθρο 14 Δεν συμφωνώ με την παράγραφο 1 στο να λογίζεται σαν δικαιολογητικό η βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών για την ανανέωση άδειας διαμονής που έχει λήξει. Υπάρχει η περίπτωση η άδεια να μην ανανεωθεί αλλά ο κάτοχος να έχει ψηφίσει. Για την παράγραφο 2 θα προτείνω να γίνουν περισσότερα εκλογικά τμήματα διότι μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου οι ψηφοφόροι θα είναι σημαντικά περισσότεροι. Στην παράγραφο 3 το διαβατήριο θα πρέπει να επιδεικνύεται υποχρεωτικά ως έγκυρο μέσο ταυτοπροσωπίας και όχι όπου αυτό απαιτείται. Ο έλεγχος θα πρέπει να είναι αυστυρός και σαφής. Άρθρο 15 Σε καμία απο τις περιπτώσεις το δικαίωμα του εκλέγεσθαι σε κάτοχους τίτλου διαμονής. Μόνο σε Έλληνες Ιθαγενείς. Όσοι αποκτήσουν την Ελληνική Ιθαγένεια μέσω πολιτογράφησης ή με σύμφωνα με το άρθρο 1Α να μπορούν να εκλεγχθούν σε όλους τους τομείς όπως άλλωστε ισχύει. Άρθρο 16 Καμία παρατήρηση. Είναι σωστό να γίνουν καταλόγοι που θα αναγράφουν τους αλλοδαπούς που θα έχουν το εκλογικό δικαίωμα. Άρθρο 17 Καμία παρατήρηση. Άρθρο 20 Εκτός από τους ομογενείς της Αλβανίας είναι σωστό να έχουν την ίδια αντιμετώπιση και οι ομογενείς εκ της Κωνσταντινούπολης.