Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 7Σχόλιο του χρήστη Δάφνη Μ | 5 Ιανουαρίου 2010, 11:40
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφορικά με το άρθρο 7: Θεωρώ ότι η σοβαρότητα του αντικειμένου της Ιθαγένειας, επιβάλει την διατήρηση της αρμοδιότητας της Επιτροπής πολιτογράφησης στο Υπουργείο. Ας αναλογιστεί κανείς με πόσα θέματα Ιθαγένειας ασχολείται ένας Υπάλληλος στην Περιφέρεια; Καθορισμός, αναγνωρίσεις, Ν. 2790/00, Πολιτογραφήσεις, Εντολές Δημοτολόγησης, έλεγχος δικαιολογητικών κ.α. για να μπορέσει να κατανοήσει πόσο εφικτή είναι η μεταβίβαση αυτή των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Πολιτογράφησης. Ειδικότερα και ως προς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις και τη συγκρότηση της Επιτροπής Πολιτογράφησης θα πρέπει αρχικά να αναφερθεί ότι η πρόταση για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Συνηγόρου του Πολίτη, δεν είναι ορθή. Ο συνήγορος του Πολίτη αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και δεν θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στις διοικητικές διαδικασίες, από το ρόλο του και μόνο. Άλλωστε από την ανάγνωση και μόνο του νομοσχεδίου προκύπτει η διάχυτη συμμετοχή στην κατάρτισή του, του Συνηγόρου του πολίτη και για τους γνωρίζοντες, είναι σαφές ότι οι απόψεις και οι προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη είναι αυτές που αποτυπώνονται κατά κανόνα στο παρόν νομοσχέδιο. Θεωρώ ότι περισσότερα έχει να προσφέρει στη διαδικασία η συμμετοχή εκπροσώπου της Αστυνομίας ή ακόμα και της δικαστικής αρχής και όχι του Συνηγόρου του Πολίτη. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι λόγω της πρώτης εφαρμογής της λειτουργίας της Επιτροπής Πολιτογράφησης σε επίπεδο Περιφερειών και λόγω της αυτονόητης έλλειψης της απαιτούμενης εμπειρίας για το χειρισμό των υποθέσεων αυτών, απαραίτητη είναι η συμμετοχή στην Επιτροπή εκπροσώπου του Υπουργείου Εσωτερικών. Θα πρέπει όμως να συνυπολογιστεί το δυσπρόσιτο ορισμένων Περιφερειών και ακόμα ότι κάποιες Περιφέρειες είναι νησιωτικές. Πόσο εύκολη θα είναι στην πράξη η συγκρότηση της Επιτροπής Πολιτογράφησης και πόσο συχνά θα συνεδριάζει;Δεν θα πρέπει να οδηγηθούμε στην λειτουργία Επιτροπών, όπου ο εκπρόσωπος του Υπουργείου, θα απουσιάζει, λόγω κακοκαιρίας ή έλλειψης μέσων μεταφοράς. Εύλογο δε είναι ότι λόγω της ύπαρξης μίας και μόνο Επιτροπής στην έδρα της Περιφέρειας, οι κάτοικοι των λοιπών νομών, νησιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τακτικής συγκοινωνίας που να συνδέεει τα άγονα και μη νησιά μεταξύ τους, θα είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να μετακινούνται κατά τους χειμερινούς μήνες. Όλα τα ανωτέρω θα πρέπει να ληφθούν σοβάρα υπόψη, γιατί με το νέο νομοσχέδιο τίθενται πολύ σύντομες προθεσμίες για την ολοκλήρωση όλων αυτών των διαδικασίων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής και βέβαια αν σήμερα υπάρχουν αντιρρήσεις για το ύψος του παραβόλου της πολιτογράφησης, ας αναλογιστεί κάποιος τί αντιδράσεις θα υπάρξουν όταν η πλειονότητα των αλλοδαπών θα πρέπει να διαμένει ακόμα και μία εβδομάδα στην έδρα της Περιφέρειας περιμένωντας τη συνεδρίαση της Επιτροπής, λόγω της έλλειψης μέσων μεταφοράς, ή λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Περαιτέρω η δημιουργία ξεχωριστής Διεύθυνσης Ιθαγένειας είναι αρκετά επιτακτική και ο διαχωρισμός της, μέχρι σήμερα Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών. Τούτο γιατί σε αρκετές περιπτώσεις το αντικείμενο της Ιθαγένειας είναι αρκετά υποβαθμισμένο στις Διευθύνσεις Αλλοδαπών, ενώ αντίθετα θα πρέπει να υπάρχουν εξειδικευμένοι υπάλληλοι που να ασχολούνται αποκλειστικά με το αντικείμενο της Ιθαγένειας λόγω της μεγάλης σοβαρότητάς του. Στις νέες αυτές Διευθύνσεις Ιθαγένειας, που σκόπιμο είναι να αποκοπούν από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Αλλοδαπών, θα μπορούσαν να υπάρχουν και αρμοδιότητες σε θέματα Δημοτολογίων, Μητρώων Αρρένων και Ληξιαρχείων. Είναι γνωστό όμως και το πρόβλημα της έλλειψης του απαιτούμενου αριθμού υπαλλήλων που μπορούν να στελεχώσουν τις Διευθύνσεις αυτές, σε συνδυασμό με το πάγωμα των προσλήψεων μόνιμων υπαλλήλων που έχει γνωστοποιηθεί. Αυτό που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συμβεί είναι να ενταχθούν εκ νέου τα θέματα της Ιθαγένειας στις Διευθύνσεις Αλλοδαπών και οι λιγοστοί υπάλληλοι να επιφορτιστούν και με νέες αρμοδιότητες, με τον μεγάλο όγκο των αλλοδαπών που εκτιμάται ότι θα υποβάλει αιτήσεις πολιτογράφησης. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση για την αποσυμφόριση του Υπουργείου Εσωτερικών να μεταταθεί το πρόβλημα ως έχει στις Περιφέρειες της χώρας χωρίς να έχει προηγηθεί ο στοιχειώδης προβληματισμός για το πώς θα στελεχωθούν οι νέες Υπηρεσίες που θα ξεκινάνε με το μειονέκτημα της έλλειψης της σχετικής εμπειρίας στο θέμα της γνωμοδότησης για τις πολιτογραφήσεις αλλά και του λοιπού φόρτου εργασίας που ήδη υπάρχει.