Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 2Σχόλιο του χρήστη Δημοσθένης | 5 Ιανουαρίου 2010, 18:44
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προτεινόμενη τροποποίηση των όρων απονομής ιθαγένειας με πολιτογράφηση ανοίγει το δρόμο για την εύκολη κτήση της ελληνικής ιθαγένειας σε αδιευκρίνιστο αριθμό μεταναστών που είτε ήδη διαβιούν παράνομα στη χώρα είτε ετοιμάζονται να εισέλθουν, επίσης παράνομα, σε αυτή: Με το αρ.1 του σχεδίου νόμου αλλοδαπός που φοίτησε τρία ή έξι χρόνια σε ελληνικό σχολείο αποκτά δικαίωμα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας, έστω κι αν αυτός και η οικογένειά του διαβιούν παράνομα στη χώρα. Με το παρόν αρ.2 του σχεδίου νόμου (τροποποίηση του αρ.5 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας - 3284/04)αλλοδαπός μπορεί να αιτηθεί και να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια χωρίς καν πενταετή διαμονή στη χώρα (το αρ.5 απαιτεί σήμερα δεκαετή νόμιμη παραμονή την τελευταία δωδεκατία)εφόσον "...έχει τη γονική μέριμνα τέκνου ελληνικής ιθαγένειας και διαμένει επί μια τριετία στην Ελλάδα". Πιο απλά, η χορήγηση της ιθαγένειας στον άνευ αδείας διαμονής αλλοδαπό ανήλικο βάσει του αρ.1 δίνει δικαίωμα κτήσης ιθαγένειας και στους εξίσου παράνομα διαμένοντες στη χώρα γονείς του βάσει του παρόντος άρθρου 2. Εάν θεωρηθεί ότι η προϋπόθεση της τριετίας πρέπει να αφορά σε νόμιμη διαμονή, οι γονείς του αλλοδαπού που δεν την πληρούν θα υπερβούν το εμπόδιο αυτό εύκολα ζητώντας άδεια διαμονής ή αναστέλλοντας τυχόν διαδικασία απέλασής τους από τη χώρα, με επίκληση του δικαιώματος στην οικογενειακή ζωή και της ιδιότητας του γονέα Έλληνα ιθαγενούς (αρ.8 ΕΣΔΑ, σχετική νομολογία Δικαστηρίου του Στρασβούργου και ελληνικών διοικητικών δικαστηρίων). Η προτεινόμενη ρύθμιση είναιεξαιρετικά χαλαρή, οδηγεί όχι απλώς σε νομιμοποίηση αλλά σε "ελληνοποίηση" αδιευκρίνιστου αριθμού μεταναστών και αναπόφευκτη "έκρηξη" μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα. Δεόν είναι να αποσυρθούν τα άρθρα 1 και 2 και η (προηγούμενη) φοίτηση σε ελληνικό σχολείο να θεωρείται λόγος χορήγησης όχι ιθαγένειας αλλά άδειας διαμονής στον νέο αλλοδαπό (τροποποίηση ν.3386/05).