• Σχόλιο του χρήστη 'Π Π' | 5 Ιανουαρίου 2010, 23:02

    Το χρονικά όρια που θέτει το προτεινόμενο νομοσχέδιο για την αυτόματη αναγνώριση ιθαγένειας είναι πολύ μικρά. Γι αυτό, δεδομένης της διεθνούς συγκυρίας, με τους πολλούς οικονομικούς μετανάστες να προσπαθούν να περάσουν στην ΕΕ μέσω της Ελλάδας, αντί να ρυθμίζονται τα προβλήματα των παιδιών των βαλκάνιων μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα 1-2 δεκαετίες, ανοίγει η πόρτα στην ανεξέλεγκτη παράνομη μετανάστευση, την διάβρωση της κοινωνικής αρμονίας μέσω την ανεξέλεγκτης πληθυσμιακής αλλοίωσης της χώρας (μέσω των συνεχών νομιμοποίησεων λαθρομεταναστών), αλλά και στον οικονομική μαρασμό της χώρας (όλων των κατοίκων). Ευνοείται η προσέλκυση ατόμων που επιδιώκουν πολιτογράφηση διαλέγοντας ό,τι καλύτερο μπορούν να επιτύχουν, επειδή κατόρθωσαν να βρεθούν στη χώρα για λίγα χρόνια (5-10 νόμιμα), και όχι επειδή προτίμησαν την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό πολιτισμό (αντί π.χ. μιας βορειοευρωπαϊκής χώρας) και ως εκ τούτου επέλεξαν να ενσωματωθούν στη χώρα. Δηλ. προσελκύονται μελοντικού πολίτες με νοοτροπία <> (που αλλάζουν χώρες για οικονομικούς λόγους, όπως οι πελάτες αλλάζουν αλυσίδα σουπερμάρκετ). Αντίθετα με ό,τι αναφέρεται συχνά, η μετανάστευση σε μια χώρα δυτικού επίπεδου (υλικά αγαθά και εννομο κράτος) δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα, ώστε να δοθεί άκριτα σε νέους μετανάστες, ειδικά σε πρώην λαθρομετανάστες. Το νομοσχέδιο επιβάλλει στη χώρα το αμφιβόλου αξίας <> μοντέλο των πρώην αποικιοκρατικών χωρών και αποικιών, χωρίς να υπάρχει ανάγκη, και παρά την αρνητική διεθνή συγκυρία. Συγκεκριμένα : 1. Σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ, η Ελλάδα δέχεται μεγαλύτερες μεταναστευτικές πιέσεις από ανθρώπους από τη Μέση Ανατολή και Ασία, στη συντριπτική πλειοψηφία οικονομικούς μετανάστες, και όχι πρόσφυγες. Συνεπώς οι νόμοι περί ιθαγένειας και πολιτογράφησης θα έπρεπε να είναι σκληρότεροι από τα βορειοευρωπαικά κράτη, και όχι ελαφρύτεροι, όπως στο προτεινόμενο νομοσχέδιο (βλέπε π.χ. προηγούμενα σχόλια για τον αντίστοιχο νόμο στη Γαλλία ή τη Δανία). Δεδομένων των συνθηκών, η υιοθέτηση του <> είναι αδιανόητη, και θα λειτουργήσει ως πρόσκληση σε μετανάστες να έρθουν στην Ελλάδα, αφού ακόμη κι όταν έρχονται παράνομα, σύντομα νομιμοποιούνται. Στη βόρεια Ευρώπη συζητείται εκ νέου η μεταναστευτική πολιτική, διότι πολλοί μετανάστες 2ης και 3ης γεννιας, πολιτογραφημένοι πολίτες της χώρας γέννησης, δεν έχουν ενσωματωθεί επαρκώς (εξ ου και οι κατα καιρούς ταραχές στη Γαλλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, αλλά και οι ισλαμιστές στην Αγγλία, που είναι η κορφή του παγόβουνου). 2. Τα χρονικά όρια που θέτει το άρθρο 1, ειδικά η παράγραφος 2, είναι πολύ μικρά, και θα πρέπει κατ ελάχιστον να διπλασιαστούν ή να καλύψουν όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Παρακολουθώντας τις τρεις πρώτες τάξεις του σχολείου ή μόνο έξι συνολικά χρόνια δεν δικαιολογείται αυτόματη απόδοση ιθαγένειας. Όποιος έχει παρακολουθήσει μόνο 3 ή 6 χρονια στο σχολείο και όντως θέλει και αξίζει να πολιτογραφηθεί, μπορεί να ακολουθήσει την διαδικασία του άρθρου 2, που έχει περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Η πλειονότητα των τέκνων μεταναστών που εργάζονται στην Ελλάδα και έχουν διάθεση να ενσωματωθούν (κι όχι να χρησιμοποιήσουν την χώρα ως εφαλτήριο για την ΕΕ), μένουν μόνιμα και παρακολουθούν όλο το σχολείο εδώ (πόσοι γονεις άραγε αλλάζουν άκριτα, χωρίς να υπάρχει ανάγκη, εκπαιδευτικό σύστημα για το παιδί τους, ή χώρα;) Επίσης η παράγραφος 4β (ιθαγένεια σε παιδιά αγνώστου ιθαγένειας) είναι υπερβολικά επιεικής, αφού επιτρέπει σε όσους αρνούνται να δηλώσουν χώρα προέλευσης να ελληνοποιήσουν αυτόματα τα παιδιά τους. Η διάταξη θα δικαιολογούνταν μόνο για εγκαταλελημένα βρέφη ή ορφανά. Για να αποθαρρυνθεί και να τιμωρηθεί η λαθρομετανάστευση, προτείνω να προστεθεί στο άρθρο 1 ότι τέκνα συλληφθέντων για λαθρομετανάστευση χάνουν το δικαίωμα πολιτογράφησης - απόκτησης ιθαγένειας (ώστε να μπορουν να το αποκτήσυον μόνο στην 3η γενιά). 3. Τέλος, η κυβέρνηση θα έπρεπε να επιζητεί τουλάχιστον αυξημένη πλειοψηφία στη βουλή, αν όχι δημοψήφισμα (που ζητάει μεγαλος αριθμός όσων σχολιάζουν το νομοσχέδιο). Δεν νοείται ένα κόμμα με περιστατιακή εκλογική πλειοψηφία να επιβάλει χωρίς ευρύτερη συναίνεση τόσο σοβαρές αλλαγές, που μπορούν στο μέλλον να αλλάξουν την υφή της χώρας. 4. Στο παρελθόν οι Έλληνες μετανάστευαν διότι ο τόπος ειναι φτωχός, και δεν είναι εύκολο να συντηρήσει μεγαλύτερο πληθυσμό. Τί άλλαξε ώστε να επιζητούμε τώρα την γρήγορη ελληνοποίηση μεταναστών; Γίναμε μεγάλη βιομηχανική / εξαγωγική δύναμη; Μπορούμε να τους στηρίξουμε στην τωρινή ή τις μελλοντικές οικονομικές κρίσεις ; Το κράτος έχει καλύψει τις υποχρεώσεις του έναντι των νυν πολιτών, ώστε να αποδέχεται μαζικά και νέους ; 5. Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν περιλαμβάνουν το δήθεν δικαίωμα <> ανθρώπων επειδή είναι φτωχοί και δεν θέλουν να ζήσουν στη χώρα τους. Τα ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών πρέπει πρωτίστως να καλυφθούν στην χώρα προέλευσης, και η μετανάστευση να είναι ελεγχόμενη και σε προκαθορισμένους αριθμούς, όπως είναι στις ΗΠΑ. 6. Το θέμα δεν είναι νομικό, είναι πολιτικό. Η χώρα έχει σύνταγμα, νόμους, βουλή, λαό και κυριαρχία και δεν νοείται να κυβερνάται υπό τον αυτόματο πιλότο μη ρεαλιστικών ιδεών. Δεν ζούμε σε μια ουτοπία, και δεν συνορεύουμαι με τη Δανία, ούτε είμαστε Δανία. 7. Στη παρούσα συγκυρία το σημαντικότερο πρόβλημα έγκειται στους εξαθλιωμένους ασιάτες που θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη (και λιγότερο στους βαλκάνιους γείτονες που ήρθαν στην Ελλάδα τις προηγούμενες δεκαετίες. Για όσους από τους βαλκάνιους γείτονες γεννιούνται εδώ και θέλουν να παραμείνουν, μεγαλύτερα χρονικά όρια και δικλείδες ασφαλείας θα ήταν αρκετά για απόδοση ιθαγένειας, π.χ. η απόδοση ιθαγένειας στην 3η γενιά. Όσες βαλκανικές χώρες δεν είναι ήδη μέλη, σύντομα θα ενταχθούν ούτως ή άλλως στην ΕΕ, οπότε δεν υπάρχει λόγος βιασύνης).