Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες | 6 Ιανουαρίου 2010, 16:27
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες χαιρετίζει τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για εκπόνηση Σχεδίου Νόμου για την "Πολιτική συμμετοχή ομογενών αλλοδαπών και υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην Ελλάδα". Το εν λόγω Σχέδιο Νόμου περιέχει σημαντικές αλλαγές στο δίκαιο ιθαγένειας οι οποίες είναι σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα του κράτους δικαίου και ενισχύουν τις ενταξιακές διαδικασίες για τους μακρόχρονα διαμένοντες στην Ελλάδα αλλοδαπούς μεταξύ των οποίων και πρόσωπα που εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιότητας της Ύπατης Αρμοστείας, όπως οι αναγνωρισμένοι πρόσφυγες κατ'εφαρμογήν της Σύμβασης της Γενεύης για το Καθεστώς των Προσφύγων του 1951, ανιθαγενείς και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας ή ανθρωπιστικού καθεστώτος. Το Σχέδιο Νόμου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ομαλότερη ένταξη των υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα η οποία είναι αναγκαία προϋπόθεση για την αποδοχή του "διαφορετικού" και τη δημιουργία όρων ομαλής κοινωνικής συμβίωσης στη χώρα. Επισημαίνεται ότι η ανάγκη για ενίσχυση και προώθηση της ενταξιακής διαδικασίας για τους πρόσφυγες, τους ανιθαγενείς και τα πρόσωπα που χρήζουν διεθνούς προστασίας, μέσω της αναγνώρισης των πολιτικών δικαιωμάτων και της παροχής της δυνατότητας κτήσης της ιθαγένειας του κράτους υποδοχής, αποκτά ιδιαίτερο βάρος για αυτές τις κατηγορίες αλλοδαπών καθώς οι χρήζοντες διεθνούς προστασίας δεν μπορούν να απολαύουν της προστασίας της χώρας καταγωγής τους (στην περίπτωση των ανιθαγενών δεν υπάρχει καν χώρα καταγωγής) και είναι υποχρεωμένοι να χτίσουν τις ζωές τους στη χώρα υποδοχής χωρίς την προοπτική -τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα - να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Η πρόβλεψη για ευνοϊκότερους όρους -μεταξύ των οποίων και ελάφρυνση από δημοσιονομικά βάρη -που θα διευκολύνουν την ένταξη και την πολιτογράφηση των προσφύγων αποτελεί δέσμευση της Ελλάδας κατ'εφαρμογήν του άρθρου 34 της Σύμβασης της Γενεύης. Στο πλαίσιο αυτό η Ύπατη Αρμοστεία επαναφέρει το πάγιο αίτημά της για πλήρη απαλλαγή των ως άνω κατηγοριών αλλοδαπών υπηκόων από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου για την πολιτογράφηση και καλεί το Υπουργείο να τροποποιήσει αναλόγως την κρίσιμη προτεινόμενη διάταξη. Υπό το ίδιο σκεπτικό, ζητά τη διατήρηση, στο νέο Σχέδιο Νόμου, της τροποποίησης που επέφερε η διάταξη του άρθρου 40 (παρ.1) του Ν. 3731/2008 (ΦΕΚ Α 263/23.12.2008), με την οποία καταργήθηκε το κώλυμα για την πολιτογράφηση που σχετίζεται με τις παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα.