Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 7Σχόλιο του χρήστη Σίμος Ι. Σαμαράς | 7 Ιανουαρίου 2010, 01:41
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από τα πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη αντιλαμβάνεται κανείς πολύ εύκολα ότι οι υπηρεσίες των κατά τόπους περιφερειών που είναι επιφορτισμένες με τα ζητήματα αλλοδαπών και ιθαγένειας, αν μη τι άλλο, δεν λειτουργούν ιδανικά. Περαιτέρω, η συγκρότηση μιας επιτροπής στο πλαίσιο μιας υπηρεσίας σκοπό έχει την πολύπλευρη και κατά το δυνατόν πληρέστερη εξέταση ενός ζητήματος. Με βάση τα παραπάνω δεν δικαιολογείται η επιτροπή πολιτογράφησης να στελεχώνεται κατά τα 3/5 (60%) από υπαλλήλους, έστω και ανώτερους, της ίδιας υπηρεσίας (περιπτώσεις α΄, γ΄ & δ΄), και μάλιστα με ιεραρχική εξάρτηση μεταξύ τους. Κάτι τέτοιο οδηγεί απλά στην επιβεβαίωση των ήδη εκπεφρασμένων από την υπηρεσία που εξετάζει το αίτημα απόψεων. Επιπλέον, αφού η καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας πιστοποιείται μέσω της συνέντευξης, δεν γίνεται η επιτροπή που το πιστοποιεί να μην έχει ως μέλος της κάποιο που να γνωρίζει την ελληνική γλώσσα περισσότερο από τον οποιονδήποτε. Θα ήταν, λοιπόν, σκόπιμο, αντί να συμμετέχουν τόσο ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης, όσο και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ιθαγένειας, αντί του τελευταίου να μετέχει κάποιος διδάσκων της ελληνικής γλώσσας σε διδασκαλείο αυτής για αλλοδαπούς σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ώστε να συνδυάζεται η αυξημένη γνώση της ελληνικής γλώσσας με την επαφή με αλλοδαπούς. Με τον τρόπο αυτό δεν θίγεται η εκπροσώπηση των υπηρεσιών ιθαγένειας, που θα γίνεται με δύο εκπροσώπους, από τους οποίους ο ένας θα προέρχεται κατά τις διατάξεις από την κεντρική διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η ψήφος των μελών της επιτροπής αποκτά ουσιαστική σημασία, αφού δεν θα μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους οι υπηρεσιακοί παράγοντες επί θεμάτων ιθαγένειας, και, φυσικά, διευρύνεται η βάση της επιτροπής πολιτογράφησης. Ως προς την περίπτωση ε΄, αντί του μέλους που προτείνεται από το Συνήγορο του Πολίτη, και μπορεί να μην αποτελεί ειδικό ή βοηθό επιστήμονα σ’ αυτό, θα ήταν σκόπιμο να αναφέρεται η ρύθμιση σε ειδικό ή βοηθό επιστήμονα στο Συνήγορο του Πολίτη επιφορτισμένο με υποθέσεις αλλοδαπών, ιθαγένειας ή προστασίας ατομικών δικαιωμάτων. Επιπλέον, επειδή μόνη η κατοχή μιας δημόσιας θέσης δεν αποτελεί αποκλειστικό εχέγγυο αξιοπιστίας ή ικανότητας, θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί η μέτρηση της αποτελεσματικότητας και η αξιολόγηση των μελών της επιτροπής, τόσο σε προκαταρτικό στάδιο – για την επιλογή τους –, όσο και για τη δράση τους στο πλαίσιο αυτής. ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.nomologio.wordpress.com