Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Κακαρελίδης | 7 Ιανουαρίου 2010, 16:01
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητοί, παραθέτω μια ετυμολογική προσέγγιση στο Ν/Σ σας. Επειδή η Ελληνική δεν περιέχει συνώνυμες λέξεις χωρίς να υπάρχουν ουσιώδεις διακρίσεις, και σε σχέση με την διευκρίνησή σας ότι ιθαγένεια = υπηκοότητα έψαξα στο λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης, του Ι. Σταματάκου (καθηγητού και ακαδημαϊκού) και διαπίστωσα τις παρακάτω ερμηνείες τις οποίες παραθέτω περιληπτικά (η συμπύκνωση δική μου) στην πολυτονική εκδοχή τους: ἒπηλυς: ὁ ἐρχόμενος εἰς τινὰ τόπον ὁ νεωστὶ ἐλθὼν, ὁ ξένος ἰθαγενὴς: [ ετυμ. ἰθα = ἐνταῦθα + γένος ] -> ὁ γεννηθεὶς ἐδῶ, κατ᾽εὐθεῖαν, ἐκ νομίμου γάμου. Γιὰ ἒθνος -> οἱ κατ᾽ εὐθεῖαν ἀπόγονοι σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς ἐπήλυδας ὑπήκοος: [ὑπακούω] -> ὡς καὶ νῦν,ἀλλὰ καὶ οἱ ἀνήκοντεες εἰς τὴν συμμαχίαν ( τῶν Ἀθηναίων ), οἱ φόρου ὑποτελεῖς Ἒθνος, -εος: (ἐτυμ. ἒθος, Fheθος, svedhas, sibha sibja) ->ὁμάδα ἀνθρώπων , συνηθειῶν, παραδόσεων, κοινότητος, κατὰ γραμμή αἲματος οἰκειότητος. ======= Από τα ανωτέρω εύκολα συμπεραίνει κάποιος ότι Η Ιθαγένεια είναι ριζικά διαφορετική από την Υπηκοότητα: Υπηκοότητα = επαγγελματική ή πολιτική σχέση με το κράτος, οιουδήποτε, που ζεί και εργάζεται [νόμιμα] και πληρώνει φόρους και εκτελεί τις υποχρεώσεις εσωτερικών και εξωτερικών σχέσεων. Η υπηκοότητα δεν του εκχωρεί δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι στο Βουλευτήριο ή στα αποφασιστικά όργανα και συνελεύσεις. Το τελευταίο είναι προνόμιο των ιθαγενών , με άλλα λόγια των μετεχόντων στις παραδόσεις και συνήθειες της κοινότητος, περιλαμβανομένων των πυλώνων της μεταφυσικής και του Πολιτισμού δηλ. Αξιών και Παιδείας. Ας σημειωθεί ότι διακριτότητα μεταξύ ιθαγένειας και υπηκοότητος με παραπλήσιες λίγο πολύ διαφοροποιήσεις υπάρχει τόσο σε επίπεδο χωρών μελών της ΕΕ όσο και στην ίδια την ΕΕ. (δείτε εδώ http://ec.europa.eu/youreurope/nav/el/citizens/citizenship/citizenship και εδώ http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/12/blog-post_601.html Κατά συνέπεια είναι ακατανόητη η εμμονή στην χορήγηση ιθαγένειας αντί υπηκοότητος που διατρέχει το Νομοσχέδιο αλλά και προγενέστερους Νόμους. Οθεν, σας παρακαλώ, να αποσυρθεί και να γίνει σε συνεργασία με την ΕΕ, καλύτερη επεξεργασία και εν συνεχεία δημοψήφισμα. Γιώργος Κακαρελίδης Καθηγητής Εφαρμογών Επιχ. Ερευνας & Στατιστικής ΤΕΙ Πατρών