Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»Νησιωτικότητα – ΟρεινότηταΣχόλιο του χρήστη Νίνος Νίκος | 13 Ιανουαρίου 2010, 02:31
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
[κατάγομαι από νησί,με το οποίο διατηρώ τους δεσμούς μου,και δραστηριοποιούμαι στο Ρέθυμνο, όπου μετρώ 20 έτη αιρετός στον δήμο Ρεθύμνου] Είναι ξεκάθαρο ,ότι ο λαός μας περιμένει πολλά από την διοικητική μεταρρύθμιση ,η οποία εδώ και κάποια χρόνια συζητείται και ωριμάζει. Ενα (μικρό) νησί ,όπως και μια ορεινή "δύσκολη" περιοχή, πρέπει να εδραιώσει τις δυνατότητες αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών του πηγών, όποιες είναι αυτές. Κάθε τόπος έχει πηγές για να εκμαιεύσει την επιβίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλλιξη του! Η δυνατότητα της επικοινωνίας με την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό, πρέπει να εξασφαλίζεται ως βασικής ανάγκης παράμετρος. Διαπεριφερειακά ,περιφερειακά, και διαδημοτικά πρέπει να διαγράφεται η επαρκής κάλυψη αυτής της βασικής και ουσιαστικής αναγκαιότητας. Είναι σωστή και δίκαιη ,η άποψη του μεταφορικού ισοδύναμου, που πρέπει να διέπει αυτήν την επικοινωνιακή επάρκεια. Βεβαίως σήμερα ,και στο μέλλον περισσότερο,μεγάλη σημασία έχει το διαδίκτυο,του οποίου η διάδοση και αξιοποίηση έχει περπατήσει ,μέσα από τα σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα της κοινωνίας της πληροφορίας, όμως αυτή η αλήθεια δεν αναιρεί την προεκτεθείσα συγκοινωνιακή σημασία. Χρειάζονται επανασχεδιασμοί δρομολογίων,σύγχρονα και άνετα μεταφορικά μέσα,και συχνότητες -πυκνότητες δρομολογίων ,που να εξυπηρετούν τις ανάγκες και να μην αφήνουν ούτε να επιτρέπουν τριβές δυσχερειών στις αναπτυξιακές προσπάθειες. Θα μπορούσαν όμορα νησιά ,μικρών και εύκολα καλυπτόμενων αποστάσεων, να αποτελέσουν ενιαίο δήμο, κατ αναλογία μικρών στεριανών όμορων δήμων που συνενώνονται σε ένα μεγαλύτερο. Ουσιαστική παράμετρος για τους νησιωτικούς δήμους, θα είναι η συγκοινωνία ,διαδιαμερισματικά και προς το κέντρο κλπ. Η συγκοινωνία από ποιοτική άποψη [σωστά πλοία], από ποσοτική άποψη [επαρκής συχνότητα δρομολογίων], και από οικονομική άποψη [λογικό και αναλογικό κόστος, ενός μεταφορικού ισοδύναμου προς αντίστοιχες χερσαίες μεταφορές].είναι μια βασική κρατική πρόβλεψη που πρέπει να ακολουθεί τον νέο σχεδιασμό. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να διασφαλίζεται η αυτοτέλεια του δήμου, κάτι που πρέπει να στοχεύεται για όλους τους δήμους. Η καλλιέργεια και η κάρπωση αυτής της αυτοτέλειας θα είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας και της επάρκειας της δημοτικής αρχής, όμως οφείλει το Κράτος να έχει προβλέψει την αντίστοιχη προικοδότηση του δήμου, ώστε να μπορέσει να κινηθεί και να χρηματοδοτήσει τις δράσεις του.