Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»4. Ηλεκτρονική Περιφερειακή ΔιακυβέρνησηΣχόλιο του χρήστη Γκαράντζιας Βασίλειος | 13 Ιανουαρίου 2010, 13:55
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί αναμφισβήτητα το απόλυτο εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών και επιβάλλεται να εφαρμοστεί διότι η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε όλους τους τομείς της καθημερινής μας ζωής.. Σίγουρα θα βοηθήσει στην ταχύτερη διεκπεραίωση υποθέσεων μεταξύ πολίτη και κράτους αλλά και μεταξύ των αργοκίνητων δημοσίων υπηρεσιών. Αλλά… απ ότι φαίνεται λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο… Μέσα στην μικρή (πενταετής) εμπειρία μου ως διοικητικός υπάλληλος του δημοσίου τομέα προς μεγάλη μου έκπληξη έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες χωρίς να γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή! Και δεν μιλάω για κάποιους stagers η για κάποιους συμβασιούχους που δουλεύουν για 700 ευρώ το μήνα με αβέβαιο μέλλον και είναι η τελευταία τρύπα της φλογέρας. Μιλάω για μονίμους υπαλλήλους του δημοσίου τομεα που βρίσκονται εν υπηρεσία πάνω απο 20 χρόνια και με μισθούς άνω των 2000 ευρώ οι οποίοι βρίσκονται σε θέσεις κλειδιά και δεν ξέρουν να πιάσουν το ποντίκι ενός computer! Φυσικά δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι (της παλιάς γενιάς ως επι το πλείστον) σ αυτό το επίπεδο, αλλά ένα ποσοστό υπαλλήλων οι οποίοι είναι άσχετοι με τους υπολογιστές και με τις νέες τεχνολογίες υπάρχει. Και το επαναλαμβάνω ότι καταλαμβάνουν σημαντικές θέσεις στο δημόσιο τομέα με διόλου ευκαταφρόνητους μισθούς. Αρα πρέπει να αναρωτηθούμε όταν έχουμε ένα σύγχρονο εργαλείο στα χέρια μας θα το δώσουμε σ έναν χειριστή ο οποίος δεν ξέρει να το δουλεύει? Και πόσο μάλλον όταν αυτό το εργαλείο θα το χρησιμοποιήσουμε ουσιαστικά πρώτη φορά τώρα. Εχετε ποτέ σκεφτεί τι λάθη ενδέχεται να γίνουν από αυτούς που κάνουν ότι γνωρίζουν ενώ στη πραγματικότητα δεν γνωρίζουν? Και ποια θα είναι τα αποτελέσματα των λαθών τους? Πόσοι πολίτες θα ταλαιπωρηθούν εξαιτίας των υπαλλήλων? Τι να το κάνω το Σύζευξις η το Οpengov όταν δε μπορώ να στείλω ένα mail σε μια άλλη υπηρεσία η να μην ξέρω να βρω έναν νόμο του κράτους online για να διεκπεραιώσω μια υπόθεση? Κατά την γνώμη μου για να λειτουργήσει η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση σωστά θα πρέπει: 1)Πρώτα να δώσουμε έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ώστε να τοποθετηθούν τα κατάλληλα άτομα στην κατάλληλη θέση τα οποία θα επιλεχθούν αποκλειστικά με αξιοκρατικές διαδικασίες και με την ανάλογη εκπαίδευση όχι μόνο να μπορέσουν να θέσουν σε λειτουργία τον μηχανισμό αλλά και να παράγουν θετικό αποτέλεσμα. Εάν οι καρεκλοκένταυροι και οι μανδαρίνοι του κράτους συνεχίσουν να υπάρχουν η γραφειοκρατία θα υφίσταται και τα προβλήματα θα διαιωνίζονται. 2) Θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο τεχνολογικό υπόβαθρο το οποίο θα πρέπει να είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας υπηρεσίας και παράλληλα να υπάρχει άμεση τεχνική υποστήριξη για αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων 3)Ταχύτητα-Αμεσότητα-Αποτελεσματικότητα. Για να επιτευχθούν όλα αυτά χρειάζεται ένα σύστημα όσο γίνεται απλό και ευέλικτο χωρίς πολλές χρονοβόρες διαδικασίες . Θα πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή ο πολίτης να σταματήσει να περιφέρεται από γραφείο σε γραφείο με ένα σωρό έγγραφα ψάχνοντας για υπογραφές, σφραγίδες και άλλα τέτοια ωραία δημιουργήματα… 4)Έλεγχος. Είναι βασική προϋπόθεση ώστε να λειτουργήσει το σύστημα ομαλά. Θα πρέπει να υπάρχουν κάποια στανταρ επίπεδα αποδοτικότητας του όλου συστήματος τα οποία θα βρίσκονται σε διαρκή έλεγχο από ανθρώπους της κυβέρνησης. Δεν αρκεί μόνο το κατάλληλο προσωπικό και ο κατάλληλος τεχνολογικός εξοπλισμός. .Χρειάζεται και δουλειά! Ο κόσμος πηγαίνει μπροστά και είτε το θέλουμε είτε όχι πρέπει να πάμε και εμείς! Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο σας.