Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»6. Εκλογικό Σύστημα για Αμεσότερη Αντιπροσώπευση και Περιορισμό των Εκλογικών ΔαπανώνΣχόλιο του χρήστη Πορτοκαλίδης Κων/νος | 13 Ιανουαρίου 2010, 16:22
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητήρια για τις επιδιώξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. Πέρα από τις ορθές αλλαγές που προτείνονται και πρέπει να εφαρμοστούν για να υπάρξει ένα πιο βιώσιμο μοντέλο αυτοδιοίκησης, η πρόταση έχει ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό έλλειμμα. Το ζήτημα της διακυβέρνησης, της δημοκρατίας, της αρχής της πλειοψηφίας κλπ στην αυτοδιοίκηση είναι το πλέον κρίσιμο και συνδέεται άμεσα με τα φαινόμενα διαφθορά και πολιτικής χειραγώγησης. Πιο συγκεκριμένα: σωστή η κατάργηση του 42% αλλά δεν βρίσκεται εκεί το πρόβλημα. Βρίσκεται ακριβώς στην εκπροσώπηση των δημοτικών παρατάξεων και στο μοντέλο της αναλογικότητας. Με λίγα λόγια ποια δημοκρατική διαδικασία και αρχή της πλειοψηφίας ορίζει ότι μια ισχυρή ή όχι μειοψηφία που στον πρώτο γύρο μπορεί να πάρει ένα ποσοστό π.χ. 20%, στο δεύτερο γύρο να πάρει το 50+1 και να ελέγξει τα 3/5 του δημοτικού συμβουλίου; Που βρίσκεται η αρχή της αναλογικότητας; Γιατί να υπάρχουν δυο Κυριακές εκλογών όπου στη δεύτερη δεν συμμετέχει το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων; Γιατί να περιορίζεται ή να αποδομείται η επιλογή των δημοτών που δεν θέλουν και δεν επιθυμούν να ψηφίσουν τους δυο τελικούς υποψηφίους και να αναγκάζονται να το πράξουν ή να απέχουν από τη διαδικασία της δεύτερης Κυριακής; ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΛΕΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. Σε μια τοπική κοινωνία όπου το ζητούμενο είναι ο συγκερασμός των απόψεων, η συμμετοχή και η συναίνεση, το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα διαβάλει τη διαδικασία και δίνει τη δυνατότητα σε ισχυρές μειοψηφίες να ελέγχουν το κάθε Δήμο. Δίνω ένα παράδειγμα: Σε Δήμο της περιφέρειας με 55.000 κόσμο και 40.000 εκλογικό σώμα, στις τελευταίες δημ. εκλογές ψήφησαν 33.000. Την πρώτη Κυριακή η πρώτη παράταξη πήρε 31% ή περίπου 10.200 ψήφους και η δεύτερη 27% ή περίπου 9.000 ψήφους. Τη δεύτερη Κυριακή η δεύτερη παράταξη κέρδισε το Δήμο με διαφορά 150 ψήφων και ελέγχει τα 3/5 του Δ.Συμβουλίου. Σε ψήφους πήρε περίπου 10.800!!! δηλαδή ούτε το 1/3 αυτών που ψήφησαν την πρώτη Κυριακή. Αυτονόητα η αποχή και τα άκυρα της δεύτερης Κυριακής ήταν περίπου 10.000. ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ; Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΙΣΧΥΡΗ ΚΑΙ ΕΚΛΕΧΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ .... Προτείνω ένα σύστημα δημοκρατικό και κυρίως αναλογικό. Στις τοπικές κοινωνίες είναι εύκολες οι συναινέσεις και μπορούν να γίνουν όταν όλες οι δημοτικές παρατάξεις συμμετέχουν στη διαδικασία ή έχουν τη δυναμική που τους δίνει το εκλογικό σύστημα να συμμετέχουν, να ελέγχουν και κυρίως να προστατεύουν τη δημοκρατία. Από την πρώτη και μοναδική Κυριακή, μπορεί να εκλέγεται ο Δήμαρχος και στη συνέχεια να δημιουργεί τις κατάλληλες συμμαχίες για να εξασφαλίσει την πλειοψηφία για τις διάφορες αποφάσεις του. Ακόμα και μια ενισχυμένη αναλογική για την πρώτη παράταξη στα πλαίσια των εθνικών εκλογών θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό. Με αυτό το τρόπο θα αλλάξει και η αντίληψη της έως τώρα διακυβέρνησης. Αν ακολουθηθεί αυτή η λύση τότε και η διαφθορά θα ελαχιστοποιηθεί μιας και ο έλεγχος της Δημ. Αρχής θα είναι δομικός και ουσιαστικός. Ο Δήμαρχος δεν θα αποτελεί το τοπικό άρχοντα που αποφασίζει και διατάζει και τα υπόλοιπα μέλη της παράταξης του, έχοντας κοινά συμφέροντα, ψηφίζουν πλειοψηφικά τα πάντα και σύσσωμη η αντιπολίτευση να αντιδρά αλλά χωρίς περιεχόμενο ..... ΑΥΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΕΜΕΤΙ .... με εκτίμηση