Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»6. Εκλογικό Σύστημα για Αμεσότερη Αντιπροσώπευση και Περιορισμό των Εκλογικών ΔαπανώνΣχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ | 14 Ιανουαρίου 2010, 11:28
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μέσα από το πρόγραμμα "Καλλικράτης" φιλοδοξεί να οδηγήσει σε ένα άλλο σύστημα διακυβέρνησης με τον πολίτη συμμμέτοχο στις αποφάσεις που τον αφορούν, μακριά από το ξεπερασμένο μοντέλο κάθε μορφής συγκεντρωτισμού. Στο πλαίσιο αυτό καταθέτω τις προτάσεις μου. 1) Σε ότι αφορά το σύστημα εκλογής των Περιφερειακών συμβουλίων και Δημοτικών Συμβουλίων : Οι Περιφερειακοί και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να εκλέγονται χωρίς σταυρό προτίμησης και σύμφωνα με το ποσοστό που λαμβάνει κάθε συνδυασμός. Έτσι μπορεί να καταπολεμηθεί - σε ένα βαθμό βέβαια - το τοπικό ρουσφέτι και οι τοπικές σχέσεις διαπλοκής, καθόλου ευκαταφρόνητες σε σχέση με την κεντρική πολιτική σκηνή. 2. Για τις αρμοδιότητες Δημάρχων, Αντιδημάρχων και της Εκτελεστικής Επιτροπής, απαιτείται άμεση αλλαγή του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων). 3. Να καθιερωθεί όριο εκλογής του Περιφερειάρχη και του Δημάρχου. Το όριο να είναι 3 θητείες (βεβαίως απατείται Συνταγματική αλλαγή). 4. Να υπάρξει αντικειμενικό και αυστηρό σύστημα λογοδοσίας των Δημάρχων και Αντιδημάρχων, έτσι ώστε, όταν προκύπτουν πειθαρχικές ευθύνες αυτές να αποδίδονται πραγματικά. Διότι αυτό που συμβαίνει σήμερα ανά την Ελλάδα δεν τιμά καθόλου τη Χώρα και την Ιστορία της, πέρα από το ότι την εκθέτει ανεπανόρθωτα κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 5. Καμία απόφαση και σε κάθε βαθμίδα της Τ.Α. να μην είναι εκτελεστή αν δεν αναρτηθεί προηγουμένως στην ιστοσελίδα του Δήμου ή της Περιφέρειας. 6. Μείωση των συμβούλων και των ειδικών συνεργατών - με αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου - για κάθε αιρετό. 7. Σε ό,τι αφορά τη μισθοδοσία (έξοδα παράστασης) των αιρετών, να υπάρξει επιλογή μισθού διότι, πολλοί Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι Ν.Π. κ.λ.π. είναι υπάλληλοι Δημοσίου, ΔΕΚΟ, κ.λ.π. και με διάταξη που ισχύει εισπράττουν και τις αποδοχές της Υπηρεσίας από την οποία έχουν απαλλαγεί λόγω της εκλογής τους. Κατάργηση των εξόδων παράστασης του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου. 8. Οι υποψηφιότητες Περιφερειαρχών και Δημάρχων να συνοδεύονται απαραίτητα με την ύπαρξη αυξημένων προσόντων (Πτυχίο ΑΕΙ, ΤΕΙ, εργασιακή εμπειρία). 9. Μετά τις συνεννώσεις των Δήμων, να καταργηθούν οι υπάρχοντες σύνδεσμοι Δήμων και Κοινοτήτων. 10. Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η σύσταση της Ειδικής Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας των ΟΤΑ, στην έδρα των Γενικών Διοικήσεων. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή στην επάνδρωση της, διότι οι μετατάξεις υπαλλήλων από άλλες Υπηρεσίες δεν είναι πάντα ο καλύτερος δρόμος. Η στελέχωση να γίνεται κυρίως με ειδικό επιστημονικό προσωπικό αυξημένων προσόντων με επιλογή μέσω ΑΣΕΠ. 11. Για τον έλεγχο της διαχείρισης των οικονομικών των ΟΤΑ, σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει ο ουσιαστικός προληπτικός έλεγχος δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το ζήτημα είναι όμως ποιός μηχανισμός θα τιθασεύσει τις τυχόν αυθαιρεσίες των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στον τομέα αυτόν χρειάζονται άμεσα νομοθετικές παρεμβάσεις. 12. Σε τι αφορά την οικονοική διαχείρηση των ΟΤΑ και κυρίως του τομέα των εσόδων : α) Χρειάζεται αλλαγή του σημερινού Κ.Ε.Δ.Ε. με παράλληλη απλοποίηση των διαδικασιών. β) Πλήρης αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που καθορίζει την είσπραξη των εσόδων των Ο.Τ.Α. (ισχύουν ακόμα διατάξεις του Β.Δ. 24/1959 !). γ) Τα δημοτικά τέλη που επιβάλλουν οι Δήμοι να έχουν αναλογικότητα και να μη ξεπερνούν το ποσοστό του πληθωρισμού του τρέχοντος έτους.