Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»4. Ηλεκτρονική Δημοτική ΔιακυβέρνησηΣχόλιο του χρήστη ΒΟΥΡΔΑΣ ΘΑΝΟΣ | 14 Ιανουαρίου 2010, 17:48
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» • Η πρωτοβουλία αποτελεί εκπλήρωση των δεσμεύσεων του ΠΑΣΟΚ αλλά και υλοποίηση ενός ώριμου, από χρόνια, αιτήματος της κοινωνίας και του κόσμου της Αυτοδιοίκησης. • Ικανοποιεί την αναγκαιότητα δημιουργίας νέων δομών λειτουργίας του κράτους και την αποκέντρωση των εξουσιών. • Στόχος είναι η δημιουργία νέων ενιαίων αναπτυξιακών οργανισμών 1ου και 2ου βαθμού αυτοδιοίκησης. • Είναι απαραίτητο να υπάρξει δέσμευση ότι οι αριθμοί των φορέων 1ου και 2ου βαθμού που περιγράφονται θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα (13 Περιφέρειες και περίπου 370 Δήμοι) και να μην υπάρξουν φαινόμενα «ξεχειλώματος» για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών ή προσωπικών σκοπιμοτήτων. • Είναι απαραίτητος ο περιορισμός των Γενικών Διοικήσεων στις αποκλειστικές αρμοδιότητες που προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας ότι πρέπει να ασκούνται από την Κυβέρνηση. Πρέπει να αποφευχθεί η σύγχυση και οι συναρμοδιότητες χωρίς αυτό να σημαίνει και άρνηση αναγκαίας συνεργασίας. • Μέχρι τις εκλογές για τις Αυτοδιοικητικές αρχές το Νοέμβριο, είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστεί το μέγεθος της αποκέντρωσης που αφορά την κατάργηση δομών και φορέων του Κεντρικού Κράτους που δεν θα έχουν πλέον λόγο ύπαρξης και οι αρμοδιότητες, οι πόροι και το προσωπικό τους θα μεταφερθεί στην Αυτοδιοίκηση. • Η αναγκαία ύπαρξη του Συνηγόρου του Πολίτη σε επίπεδο Περιφέρειας και Δήμου δεν θα πρέπει να συνοδευθεί από νέες δομές και επιπλέον φορείς του δημοσίου, έστω και με τη μορφή ανεξάρτητων αρχών, αλλά θα πρέπει ο υπάρχον θεσμός να ενδυναμωθεί και να αποκτήσει Περιφερειακή διάρθρωση. • Ο στόχος της δημιουργίας νέων ενιαίων και ισχυρών αναπτυξιακών μονάδων (Περιφέρειες και Δήμοι) είναι απαραίτητο να μη μετατραπεί σε συνεταιρισμούς των υπαρχόντων οργανισμών. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός με βάση την υφιστάμενη δομή δήμων και νομαρχιών στο εκλογικό σύστημα ανάδειξης των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων. Πρέπει από την έναρξη λειτουργίας του θεσμού να γίνει συνείδηση στους πολίτες ότι βιώνουμε ένα νέο τοπίο και να «σπάσουν» τοπικιστικές λογικές και πρακτικές που απέχουν από την αναγκαιότητα για ενίσχυση του νέου μοντέλου ανάπτυξης που προωθεί η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και έχει ανάγκη ο τόπος. Ταυτόχρονα η ύπαρξη τοπικών συμβουλίων στους υφιστάμενους δήμους των οποίων ο Πρόεδρος είναι μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, καθιστά περιττή την ύπαρξη τοπικών αντιδημάρχων. • Η πρόταση, πολύ σωστά, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Υπάρχει όμως η αναγκαιότητα να γίνει ενοποίηση όλων των λειτουργιών του κράτους μέσα από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και να μην υπάρχουν πολλά παράλληλα συστήματα και η απόληξη αυτής της ενοποίησης να είναι τα ΚΕΠ και τα e-ΚΕΠ. Να μην υπάρχουν πολλές παράλληλες υπηρεσίες εξυπηρέτησης και ταυτόχρονα η Κάρτα του Πολίτη να γίνει το «διαβατήριό» του για όλα τα θέματα (Υγεία, Παιδεία, Δημόσια Διοίκηση, Εθνικό Δημοτολόγιο, έγγραφα ταυτοποίησης, συμμετοχή στις αποφάσεις, φορολογικές υποθέσεις, κ.α) σχέσεων με το κράτος και τους θεσμούς του. • Προς την κατεύθυνση αυτής της λειτουργίας των ΚΕΠ προτείνεται η δημιουργία ειδικού ταμείου εξυπηρέτησης του Πολίτη στο οποίο θα τοποθετούνται όλοι οι πόροι που αφορούν υπηρεσίες που μεταβιβάζονται σε αυτά και την ευθύνη της λειτουργίας του Ταμείου θα έχουν τα θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης με τη συμμετοχή των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών. • Η καθιέρωση της χρηματοδότησης της Αυτοδιοίκησης μέσω του ΦΠΑ και του ΦΑΠ ανοίγει το δρόμο για αναδιάρθρωση του φορολογικού συστήματος και στην κατεύθυνση της αποκέντρωσης της λειτουργίας του και για το λόγο αυτό προτείνεται η κατάργηση των ΔΟΥ και η μεταφορά και μετατροπή τους σε οικονομικές υπηρεσίες των ΚΕΠ. Με την τομή αυτή προσωπικό θα μεταφερθεί στην αυτοδιοίκηση, θα σταματήσει η «συναλλαγή» με τις ΔΟΥ καθώς θα υπάρχει απλά και μόνο μία ταμειακή υπηρεσία εντός του ΚΕΠ και το Υπουργείο Οικονομικών θα μπορέσει να δημιουργήσει 15-20 υπηρεσίες back office σε όλη τη χώρα προκειμένου να κάνει τόσο τις απαραίτητες καταχωρήσεις και διασταυρώσεις ηλεκτρονικά όσο και να στελεχώσει και να λειτουργήσει ισχυρά σώματα ελέγχου που θα λειτουργούν βάση κανόνων και προ-τιμολογημένων υπηρεσιών και προστίμων τα οποία θα αποπληρώνονται στα ΚΕΠ. • Η δραστική μείωση των φορέων της Αυτοδιοίκησης δημιουργεί τις προϋποθέσεις πιο αποτελεσματικών ελέγχων στα οικονομικά και κατάργηση των δειγματοληπτικών ελέγχων και ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να υπάρξει δεσμευτική χρονική περίοδος (2ετία) μέσα στην οποία όλοι οι Δήμοι θα ενταχθούν στο διπλογραφικό σύστημα. • Είναι απαραίτητο και στον 1ο και στο 2ο βαθμό της Αυτοδιοίκησης να υπάρξει ουσιαστική αποκέντρωση των εξουσιών προς τα δημοτικά και τα περιφερειακά συμβούλια καθώς με την υφιστάμενη πρόταση ο επικεφαλής παραμένει απόλυτος κυρίαρχος.