Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»Δημοτικό e – ΚΕΠΣχόλιο του χρήστη Μέρας Δημήτρης | 17 Ιανουαρίου 2010, 02:06
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα ως Συμβασιούχος Υπάλληλος στο ΚΕΠ Κιλελέρ να ξεκινήσω αρχικά από το παρελθόν, να αναφερθώ στο παρόν και να δώσω τη δυνατότητα στη νέα Κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009 να απλωθεί στο μέλλον σχετικά με την... τύχη των ΚΕΠ. Ξεκινώντας από το παρελθόν, θυμάμαι, αρχές του έτους 2002, στη ΔΕΥΑΛ Λάρισας να βρίσκεται τότε ο εμπνευστής και οραματιστής των ΚΕΠ Υφυπουργός κ. Μπένος να ενημερώνει και να προσπαθεί να πείσει τους Αιρετούς Άρχοντες των ΟΤΑ για την αναγκαιότητα σύστασης και λειτουργίας Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών!!! Ενθυμούμαι, επίσης, πολύ καλά, τη δυσπιστία και το σκεπτισμό πολλών Αιρετών για την αναγκαιότητα ύπαρξης αυτών των Κέντρων. Η πραγματικότητα όμως διέψευσε και διέλυσε τη δυσπιστία και τις ανησυχίες όλων όσοι δυσπιστούσαν!!! Και τα ΚΕΠ, τελικά, αποτελούν αναμφίβολα -δεν ξέρω μελλοντικά- την κορωνίδα της Δημόσιας Διοίκησης. Έτσι λοιπόν με το Ν.3013/2002 (ΦΕΚ 102/Α΄)στις Περιφέρειες, τις Ενιαίες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις,τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, τους Δήμους και τις Κοινότητες συνιστώνται ΚΕΠ με αποστολή τους την παροχή διοικητικών πληροφοριών και τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης πάντα σε συνεργασία με τις καθ'ύλην αρμόδιες υπηρεσίες κλπ. Έτσι, λοιπόν, από τα έτη 2001-2002 ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή των ΚΕΠ, έχοντας προσωπικό με συμβάσεις μίσθωσης έργου.Η δε επιλογή του εν λόγω προσωπικού γίνεται από τον φορέα στον οποίο υπάγεται το ΚΕΠ, με τη διαδικασία του άρθρου 18 του Ν.2190/1994 και υπόκειται σε έλεγχο του ΑΣΕΠ. Από τους 3.300 περίπου εργαζόμενους στα ΚΕΠ ως Υπάλληλοι Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών έχουν μονιμοποιηθεί 2.500 και απομένουν περίπου 750 Συμβασιούχοι και Απολυμένοι οι οποίοι διεκδικούν τη μονιμοποίησή τους με την έκδοση της τρίτης προκήρυξης. ΠΡΟΤΑΣΗ 1η. Για την ορθή και απρόσκοπτη λειτουργία των ΚΕΠ κρίνεται αναγκαίο συνεπώς, η μονιμοποίηση των συμβασιούχων το ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ δυνατό με την ΈΚΔΟΣΗ της Γ΄ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ. Προΐστάμενοι: Αρχικά-λόγω πιλοτικής εφαρμογής και μη ύπαρξης μονίμων υπαλλήλων-ορίστηκαν προΐστάμενοι, υπάλληλοι των οικείων φορέων ως εξής: α) στα ΚΕΠ επιπέδου Διεύθυνσης υπάλληλοι με βαθμό διευθυντή οποιουδήποτε κλάδου ή ειδικότητας ΠΕ ή ΤΕ του οικείου φορέα. β) στα ΚΕΠ επιπέδου τμήματος αυτοτελούς ή μή και αυτοτελούς γραφείου, καθώς και στα τμήματα των ΚΕΠ επιπέδου Διεύθυνσης και αυτοτελούς γραφείου υπάλληλοι οποιουδήποτε κλάδου ΠΕ ή ΤΕ και εν ελλείψει ΔΕ του οικείου φορέα. Προΐστάμενοι που στην πλειοψηφία τους - με εξαίρεση στους μεγάλους Δήμους και τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις- τυπικά ανήκουν στα ΚΕΠ! Ουσιαστικά δεν ήταν ποτέ στα ΚΕΠ!!! ΠΡΟΤΑΣΗ 2η. Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και θα πρέπει πλέον οι προΐστάμενοι να ορίζονται και να προέρχονται μόνο από τον κλάδο Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών. Με το Ν.3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α΄) Άρθρο 15, στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Οργάνωσης και Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών, συστήθηκε η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΔΟΛ ΚΕΠ), η οποία είναι αρμόδια για την οργάνωση, την εποπτεία, την παρακολούθηση και το συντονισμό της λειτουργίας των ΚΕΠ, με σκοπό την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας και της περαιτέρω ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η ΔΟΛΚΕΠ συκροτήθηκε από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α)Τμήμα Λειτουργίας των ΚΕΠ (με αρμοδιότητες τη μελέτη και εισήγηση για την ίδρυση και διακοπή της λειτουργίας των ΚΕΠ,διατύπωση προτάσεων και λήξη μέτρων για τη βελτίωση της λειτουργίας των ΚΕΠ και των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες,σχεδιασμό και εφαρμογή συστήματος ελέγχου και αξιολόγησης της λειτουργίας των ΚΕΠ κλπ. β)Επιχειρησιακό Κέντρο των ΚΕΠ (παραλαβή και διακίνηση της αλληλογραφίας που αφορά τα ΚΕΠ,την υποστήριξη της καθημερινής λειτουργίας των ΚΕΠ, την παροχή οδηγιών και τη μέριμνα για την αντιμετώπιση και επίλυση πάσης φύσεως ζητημάτων που προκύπτουν από τη λειτουργία τους και αφορούν οικονομικά, τεχνικά λειτουργικά θέματα, καθώς και θέματα κατάστασης προσωπικού σε συνεργασία με τις καθ'ύλην αρμόδιες μονάδες του Υπουργείου, γ)Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων ΚΕΠ, με τις ακόλουθες αρμδιότητες:μεριμνά για την καλή λειτουργία και την περαιτέρω αξιοποίηση των Πληροφοριακών Συστημάτων των ΚΕΠ, έλεγχο και συντονισμό των Πληροφοριακώ Συστημάτων που υποστηρίζουν το έργο των ΚΕΠ, καθώς και των Πληροφοριακών Υποσυστημάτων, διαλειτουργικότητας ΚΕΠ και δημοσίων υπηρεσιών, έλεγχο της παραγωγικότητας, τήρηση και ανάλυση στατιστικών στοιχείων και λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση τυχόν δυσλειτουργιών των ΚΕΠ και της συνεργασίας τους με τις δημόσιες Υπηρεσίες. Πρόταση 3η. Να παραμείνει το υφιστάμενο πλαίσιο, με την προσθήκη στη ΔΟΛΚΕΠ με προσωπικό από τους εργαζόμενους του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών. Πρόταση 4η. Τα ΚΕΠ, λόγω της ευρείας αποδοχής τους από τους πολίτες, έχουν εμπλουτιστεί με μεγάλο αριθμό πιστοποιημένων διαδικασιών (περίπου 1040) και επειδή το πεδίο λειτουργίας τους έχει διευρυνθεί και σε άλλους τομείς της κοινωνικοεπιχειρηματικής δραστηριότητας καθίσταται αναγκαία η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του προσωπικού. Κλείνοντας, πρέπει η νέα Κυβέρνηση να αναγνωρίσει την προΰπηρεσία των εργαζομένων στα ΚΕΠ,και να υπαχθούν μισθολογικά οι εργαζόμενοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων με τους υπαλλήλους των δήμων(Πρόταση 5η). Απομένει λοιπόν στη νέα Κυβέρνηση να αποσαφηνίσει επακριβώς πώς αντιλαμβάνεται τα e-ΚΕΠ...