Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»Νησιωτικότητα – ΟρεινότηταΣχόλιο του χρήστη Νικος Κορνιωτης τεως Δήμαρχος Μύρινας Λήμνου | 17 Ιανουαρίου 2010, 03:21
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητε Υπουργε, Οπως και το Σύνταγμα προβλέπει, και περιλαμβάνεται στο παρόν άρθρο,η ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ αποτελεί σημαντικό παράγοντα που θα πρέπει να καθορίσει τη Διοικητική Αρχιτεκτονική στον νησιωτικό χώρο. Ισως οι έννοιες της Περιφερειακής και Τοπικής υπόθεσης αποκτούν διαφορετικό περιεχόμενο απ΄αυτό που μπορεί να έχουν για την στεριανή Ελλάδα. Επι πλέον η έννοια της περιφερειακής ενότητας, νομίζω οτι πολύ δύσκολα μπορεί να στοιχειωθετηθεί και ακόμα δυσκολότερα να έχει πρακτική αξία και εφαρμογή,εκτός απο την διαχείριση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τουλάχιστον στις περιπτώσεις του Β. Αιγαίου και Ιονίων Νήσων. Χρήσιμο είναι να κοιτάξουμε το χάρτη της Ελλάδας: Τι μπορεί να σημαίνει Περιφερειακή Υπόθεση π.χ. για το Β.Αιγαίο; Ισως,η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής. Μηπως όμως η πιο πάνω προστασία αποτελει κατα κύριο λόγο Κρατική υπόθεση, η αρμοδιότητα της οποίας δεν είναι δυνατόν να εκχωρηθεί ποτέ στην Περιφέρεια; Η ΄΄Πράσινη Ανάπτυξη΄΄ για κάθε Νησί , αποτελεί Περιφερειακή υπόθεση ΄η είναι απολύτως Τοπική υπόθεση; Η προστασία της περιβαλλοντικής ιδιαιτερότητας, φυσικής και ανθρωπογενούς, καθε νησιού, αποτελεί Περιφερειακή ή Τοπική υπόθεση; Είναι δυνατόν να ασκηθεί συντονισμένη και αποτελεσματική πολιτική τουριστικής προβολής και ανάπτυξης απο την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Β Αιγαίου,οταν ΄΄το τουριστικό προϊόν΄΄ καθε νησιού είναι τόσο διαφορετικό απο τα άλλα; Αγαπητέ Υπουργέ, Νομίζω οτι θα πρέπει να ΄΄βασανιστείτε΄΄ αρκετά για να βρείτε το χρυσό συνδυασμό της Διοικητικής Αρχιτεκτονικής που θα ισχύσει για την νησιωτική Ελλάδα, ώστε και αποκέντρωση λειτουργιών και εξουσιών να επιτύχετε με την ταυτόχρονη θέσπιση αποτελεσματικών αυτοδιοικητικών οργανισμών. Η αρχή :΄΄...σε καθε νησί αντιστοιχεί ένας Δήμος ....΄΄ νομίζω οτι πρέπει να έχει καθολική ισχύ , εκτός μιάς ευλόγου περιπτώσεως , της Κρήτης. Η νησιωτικότητα , είναι ιδιαιτερότητα. Καθε νησί αποτελεί απολύτως οριοθετημένη χωρική, παραγωγική, κοινωνική, πολιτισμική , ιστορική και πολιτική ενότητα. Η μορφή διοίκησης,επιβάλλεται να αναγνωρίζει και να υπηρετεί αυτή την ενότητα .Οι επι μέρους διαφοροποιήσεις που μπορεί να υπάρχουν, αποτελούν τον πλούτο των νησιών και δεν πρέπει να αποτελέσουν το πρόσχημα της διοικητικής κατάτμησης. Θεωρώ οτι μπορεί να εφαρμοστεί για όλα τα μεγάλα νησιά , στα οποία σήμερα υπάρχουν περισσότεροι απο δύο(2) Δήμοι, παραλλαγή της Μητροπολιτικής Διοίκησης,δηλαδή ένας Δήμος ισχυρός με ενισχυμένα δημοτικά διαμερίσματα σε αντιστοιχία των σημερινών Δήμων. Βασική προϋποθεση για την εφαρμογή αυτου του μοντέλου , αποτελεί η μεταφορά ουσιαστικών αρμοδιοτήτων, οικονομικών και ανθρώπινων πόρων, απο την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση στους Νησιωτικούς Δήμους, ώστενα επωμισθούν το μεγαλύτερο και ουσιστικότερο μέρος της αναπτυξιακής προσπάθειας και ευθύνης. Με αυτη τη Διοικητική Δομή διασφαλίζεται μαζί με την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, ολοκληρωμένη και ισόρροπη αναπτυξιακή δυνατότητα και προοπτική, χωρίς τοπικές μεμψιμοιρίες και διασπάσεις πόρων,δρασεων και έργων. Αντιλαμβάνομαι οτι είναι δύσκολο να ξεπεραστούν πιέσεις που αποσκοπούν στο να διατηρηθούν διάφορα ΄΄αυτοδιοικητικά βιλαέτια΄΄. Ο Πρωθυπουργός μόλις προχθές δήλωσε για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση: ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ και ΟΧΙ ΜΕΡΕΜΕΤΙΑ. Τολμήστε για το καλύτερο! Υ.Γ Αρκετοί στο ΠΑΣΟΚ πιστεύουν οτι με την πιθανή υλοποίηση του Μεταφορικου Ισοδύναμου μπορεί να αρθούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια επικοινωνίας και επαφής που βάζει η θάλασσα και να ΄΄έρθουν΄΄ τα νησια ΄΄πιό κοντά το ένα στο άλλο αλλά και στην στεριανή Ελλάδα΄΄ Δεν γνωρίζω τη δική σας θέση Υπουργέ. Ακούγεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο ΄τοσο καλό για να μπορεί να είναι βιώσιμο και αληθινό. Πολύ φοβάμαι οτι μπορεί να αποτελέσει το νέο ΄΄ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ΄΄ του Κινήματος στο νησιωτικό χώρο, και με βάση αυτό να αναπτυχθούν εξωπραγματικά σχέδια και δράσεις. Οι ναυτιλιακές εταιρίες λαϊκής βάσης του ΄80, δείχνουν τι πρέπει να αποφυγουμε! Καλή Επιτυχία