Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»6. Εκλογικό Σύστημα για Αμεσότερη Αντιπροσώπευση και Περιορισμό των Εκλογικών ΔαπανώνΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Κυανίδης | 17 Ιανουαρίου 2010, 18:56
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε γενικές γραμμές το σχέδιο Καλλικράτης κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Η παρατήρησή μου έχει να κάνει με το εκλογικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα με το γεγονός ότι ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στερείται της δυνατότητας να εκλεγεί συνολικά από τους ψηφοφόρους του νέου συνενωμένου δήμου και την πλήρη κατανομή των εδρών σε αναλογία με τον πληθυσμό κάθε επιμέρους εκλογικής περιφέρειας. Θεωρώ ότι το μέτρο δεν είναι λειτουργικό, δεν είναι δημοκρατικό, και βρίσκεται έξω από το πνεύμα του σχεδίου Καλλικράτης για τους εξής λόγους: 1. Ενισχύει τον τοπικισμό σε κάθε επίπεδο. Στα δημοτικά συμβούλια θα δημιουργηθούν ομαδοποιήσεις με βάση γεωγραφικές και τοπικιστικές παραμέτρους, αφού οι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκπροσωπούν κομμάτι του δήμου και όχι όλους τους δημότες, ενώ και οι δημότες δεν πρόκειται ποτέ να αισθανθούν ότι ανήκουν σε έναν δήμο και δεν πρόκειται να αναπτυχθούν οι αναγκαίες σχέσεις συνεργασίας για την επιτυχή πορεία του δήμου. Στην ουσία το σύστημα αυτό δημιουργεί ομοσπονδίες δήμων κάτι που είναι εντελώς έξω από τη φιλοσοφία του Καλλικράτη για την υπέρβαση των τοπικιστικών διαφορών. 2. Οι εκλεγέντες δημοτικοί σύμβουλοι δεν θα έχουν τη δημοκρατική νομιμοποίηση να συναποφασίζουν για θέματα που αφορούν διαφορετικό δημοτικό διαμέρισμα από αυτό που εκλέχθηκαν. 3. Θα δημιουργηθούν εκλογικά διαμερίσματα – τσιφλίκια όπου οι προερχόμενοι από μεγάλα δημοτικά διαμερίσματα με πολλές συγγενικές ψήφους θα έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ άνθρωποι που θέλουν να προσφέρουν και έχουν πλατιά αναγνώριση σε όλο το σώμα, θα βρίσκονται σε δυσχερή θέση. Αν π.χ. οι δημότες μετά από 4 έτη είναι ευχαριστημένοι από έναν θεματικό αντιδήμαρχο που εκτέλεσε άριστα τα καθήκοντά του, δε θα μπορούν να τον ψηφίσουν επειδή θα είναι από άλλον οικισμό που παλιότερα ανήκε σε άλλο Καποδιστριακό δήμο, είναι δυνατόν; 4. Δεν εξασφαλίζεται η συνέχεια των αναγνωρίσιμων, ικανών και αξιόλογων προσώπων που θέλουν να διεκδικήσουν τη θέση του δημάρχου. Υπάρχουν οι αντιδήμαρχοι που εκλέγονται από ένα μόνο εκλογικό διαμέρισμα ο κάθε ένας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναδειχθούν πρόσωπα που προσφέρουν, αγωνίζονται και μπορεί αυτό να αναγνωριστεί από το σύνολο του δήμου, έτσι ώστε να προκύψουν και οι μελλοντικοί δήμαρχοι. Νομίζω ότι με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί στο άμεσο μέλλον ένα σύστημα συναλλαγής που θα έχει να κάνει με την ανάδειξη των μελλοντικών δημάρχων. Για τους λόγους αυτούς λοιπόν, και προκειμένου να εξασφαλιστεί και η αναλογική αντιπροσώπευση όλων των περιοχών, θα πρέπει: 1. Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι να εκλέγονται από όλο το νέο δήμο 2. Να υπάρχει αναλογικότητα στις υποψηφιότητες σύμφωνα με το ποσοστό πληθυσμού του σημερινού Καποδιστριακού δήμου. 3. Να υπάρχει ελάχιστη ποσόστωση 30 – 40% στην κατανομή των εδρών για τους καποδιστριακούς δήμους. Ο πολίτης με την ψήφο του θα πρέπει να έχει λόγο για το σύνολο των συμβάντων στο νέο δήμο του και όχι μόνο για τον Καποδιστριακό δήμο από τον οποίο προέρχεται. Η εκπροσώπηση των περιοχών δεν νοείται να επιβάλλεται, αλλά να κερδίζεται δημοκρατικά, μέσα από την προσφορά του κάθε υποψηφίου και σύμφωνα με τη θέληση των πολιτών.