Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»6. Εκλογικό Σύστημα: Αναβάθμιση της Αντιπροσώπευσης, Περιορισμός των Εκλογικών ΔαπανώνΣχόλιο του χρήστη ΠΟΛΙΤΙΖΩ Κίνηση Πολιτών | 18 Ιανουαρίου 2010, 13:14
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
45 Είναι μάλλον οξύμωρο σχήμα ο ισχυρισμός οτι σε ένα ευρύτερο εκλογικό χώρο, απο τον Δήμο και τον Νομό, αναζωογονείται η αντιπροσώπευση και η δημοκρατική συμμετοχή. Εξαιρετικά αναγκαίος, για το Πολίτευμά μας, είναι ο περιορισμός, γεωγραφικά και τομεακά, και οχι η διεύρυνση τής Αντιπροσώπευσης. Οσον αφορά στην δημοκρατική συμμετοχή, αναφέρεται ως γεγονός, αλλά είναι φανερό οτι δεν προσδιορίζεται πουθενά.. Εκτός εαν εννοείται αυτή τής άλλης μιας εκλογικής διαδικασίας με καθορισμένους, και πάλι απο τα κόμματα, υποψηφίους. Η διαφάνεια στα οικονομικά των παρατάξεων και ο περιορισμός τών εκλογικών δαπανών, με την πρόβλεψη μικρότερων εκλογικών περιφερειών για τους Συμβούλους, δεν προκύπτει απο πουθενά, ούτε καν διαφαίνεται με ποιές εκλογικές διαδικασίες συγκρίνεται. Τίς Δημοτικές, τις Νομαρχιακές, ή τις Εθνικές ; Θα ήταν αρκετό, όμως, εαν ο αναφερόμενος έλεγχος τών προεκλογικών δαπανών γίνει ουσιαστικός, και οχι προσχηματικός, όπως συμβαίνει με αυτόν τών εθνικών εκλογών. Για να γίνει πιστευτός πρέπει να προσδιορισθούν οι διαδικασίες τώρα. 46. Η επαναφορά τού ποσοστού 50% + 1, ενισχύει την δημοκρατικότητα τής Αντιπροσώπευσης, αφού δίνει το δικαίωμα τής δεύτερης επιλογής στον φηφοφόρο. Το ο,τι διευκολύνει την προεκλογική συνεργασία τών κομμάτων, μπορεί να αποβεί εις βάρος ενός κόμματος, αλλά δεν βλάπτει την δημοκρατικότητα τών εκλογών. Το ό,τι οι Σύμβουλοι θα εκλέγονται στο επίπεδο τού Νομού, αλλά θα χαραχτηρίζονται ως Περιφερειακοί, προκαλεί εύλογη απορία, και περιορίζει την αξία τού Νομοσχεδίου, αφού μειώνει την καθαρότητα τών σκοπών του. . 47. Είναι φανερό οτι όλοι οτι οι περιφερειακοί συνδυασμοί θα ξεκινήσουν με υποστήριξη τών κομμάτων και θα αποτελέσουν στην συνέχεια παραρτήματά τους. Σε τόσο ευρείες εκλογικές περιφέρειες δεν μπορούν να υπάρξουν ακομμάτιστες προσωπικότητες, οι οποίες να μπορούν να στηριχθούν στο προσωπικό τους κύρος. Είναι μάταιη η υποκρισία, λοιπόν, το να ελπίζουμε οτι η όποια Ειδική Επιτροπή Ελέγχου, που δεν αποτολμάται ούτε καν να αναφερθεί η σύνθεσή της, θα διενεργήσει ουσιαστικούς οικονομικούς ελέγχους. Το ο,τι συγκροτείται, δε, στο επίπεδο της αποκεντρωμένης διοίκησης, ( είναι χαρακτηριστικό οτι αποφεύγεται η λέξη κεντρικής), επιτρέπει την υπόθεση οτι πάλι κάποιοι διατεταγμένοι δημόσιοι υπάλληλοι, κυβερνητικής επιλογής, θα ελέγχουν τούς ψηφισμένους απο τον Λαό εκπροσώπους. Αν είναι πραγματικά επιθυμητός ο έλεγχος, υπάρχει το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ενισχυόμενο με στελέχη και υλικοτεχνική υποδομή και αποκεντρωμένο με αντίστοιχα με τις Περιφέρειες παραρτήματα, ώστε να καθίσταται δυνατός ο έλεγχος ετησίως, θα μπορούσε άψογα να επιτελέσει αυτόν τον ρόλο. Ποιός όμως μέσα στο πολιτικό μας σύστημα διανοείται τον ουσιαστικό οικονομικό έλεγχο τών κομμάτων, και τών κυοφορούμενων περιφερειακών παραρτημάτων τους, αφού το ίδιο το Σύνταγμά μας τα αφήνει, δυστυχώς, πέρα και πάνω απο τον Νόμο ; Ελπιδοφόρα είναι, σαν ένα πρώτο βήμα εκδημοκρατισμού, η υποχρέωση τών παρατάξεων να καταθέτουν τον εσωτερικό κανονισμό τους, μαζί με την υποψηφιότητά τους, στο αρμόδιο Εφετείο, αν βέβαια καταστεί νομικά υποχρεωτική η τήρησή του. Θα καλυφθεί, έτσι, έστω υποτυπωδώς και τοπικώς, η μεγάλη παράλειψη τού Συντάγματος να απαιτεί την κατάθεση στον Αρειο Πάγο τού καταστατικού τών κομμάτων, όπως απαιτεί ο Νόμος και για τον πιο μικρό σύλλογο.....