Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»2. Η Θεμελίωση της Περιφερειακής ΑυτοδιοίκησηςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Ευγενίδης | 21 Ιανουαρίου 2010, 12:10
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο «Καλλικράτης» είναι το πιο επαναστατικό βήμα αυτής της κυβέρνησης. Και η απτή απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση κάνει πράξη τα λόγια της. Είναι μια εξόχως σημαντική διοικητική αλλαγή της λειτουργίας του κράτους, που απογυμνώνεται από σημαντικές λειτουργίες του, οι οποίες θα ασκούνται πλέον από την περιφέρεια. Το κράτος στο μέλλον θα λειτουργεί επιτελικά. Ο «Καλλικράτης» είναι, για μας τους Έλληνες, το διαβατήριό μας στην σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Και πρέπει όλοι να τον στηρίξουμε! Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση επιτυχίας του σχεδίου είναι η μεταφορά οικονομικών πόρων στην περιφέρεια. Σχετικά με τις λεπτομερείς προβλέψεις του σχεδίου, θα ήθελα να κάνω δύο επισημάνσεις: 1.- Ο εκλεγμένος, από τον λαό περισσότερων Δήμων, Περιφερειάρχης, είναι δυνατόν , κάτω από προϋποθέσεις, να έχει ισχυρότερη νομιμοποίηση και από τον διοικητικά προϊστάμενο του Υπουργό, ο οποίος, μπορεί να είναι εκλεγμένος βουλευτής, πληθυσμιακά, μικρότερης εκλογικής περιφέρειας. Από την άλλη ο Υπουργός, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ασκεί σήμερα τυπικό έλεγχο νομιμότητας των πράξεων του πρώτου και στην πράξη δεν ασκεί κανένα έλεγχο. Απλώς ασκεί εποπτεία, χορηγώντας εντολές, ως πολιτικός προϊστάμενος, Ένα πρώτο ζήτημα λοιπόν στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η διοικητική σχέση του πανίσχυρου, εκλεγμένου, Περιφερειάρχη και του Προϊσταμένου του, διορισμένου, Υπουργού (εκλεγμένου βουλευτή ή μη). Θα πρέπει, στο πρώτο αυτό τμήμα του «Καλλικράτη» να υπάρξουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τη σχέση αυτή (Εποπτεία οργάνου από ιεραρχικά ανώτερό του όργανο). 2.- Ένα δεύτερο ζήτημα είναι ο δικαστικός έλεγχος των πράξεων και αποφάσεων του Περιφερειάρχη και κάθε άλλου αρμόδιου περιφερειακού οργάνου. Σήμερα, οι σχετικές ρυθμίσεις είναι πολύπλοκες, δύσχρηστες (συντρέχουν προθεσμίες και ένδικα μέσα κλπ) και μη κατανοητές στον απλό πολίτη, τις περισσότερες δε φορές περνούν μέσα από τις χρονοβόρες διαδικασίες του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο, παρόλο το κύρος και την αξιοπιστία του, καθυστερεί υπερβολικά να εκδώσει αποφάσεις, όχι χωρίς λόγο. Προτείνεται λοιπόν, να υπάρξει ένα απλούστερο πλαίσιο ρυθμίσεων για τον ουσιαστικό και τυπικό δικαστικό έλεγχο των πράξεων και αποφάσεων του Περιφερειάρχη και κάθε άλλου αρμόδιου περιφερειακού οργάνου, που δεν θα εξαρτάται από πάσης φύσεως ενδικοφανείς προσφυγές ή προηγούμενη προσφυγή σε Επιτροπές και άλλα ενδιάμεσα διοικητικά όργανα και θα προβλέπει σε όλες τις περιπτώσεις (αίτηση ακύρωσης ή προσφυγή, αγωγή κλπ) αρμοδιότητα των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων διοικητικών δικαστηρίων και μόνο αναιρετικά του ΣτΕ ή, εναλλακτικά, σε κάθε περίπτωση, αρμοδιότητα του ΣτΕ, αλλά σε ειδικό πινάκιο, με ειδικό σχηματισμό, για να εξασφαλιστεί η γρήγορη απονομή δικαιοσύνης. Καλή δύναμη!