Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»1. Αξιολόγηση υπάρχουσας κατάστασηςΣχόλιο του χρήστη arelvief | 22 Ιανουαρίου 2010, 01:55
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με την κατασκευη και λειτουργια της Εγνατιας Οδου η γεωγραφικη διαιρεση σε Βορεια και Νοτια Ελλαδα μετατραπηκε και σε συγκοινωνιακη / λειτουργικη διαιρεση. Στους χαρτες του site «Παρατηρητηριο Εγνατιας Οδου» στην ζωνη επιρροης της Εγνατιας Οδου περιλαμβανεται η Θεσσαλια και δεν περιλαμβανεται η Κερκυρα. Όμως στους (με ελλιπεστατο υπομνηματισμο χαρτες) «λειτουργικες αστικες περιοχες ζωνης εγνατιας οδου» και «overview of spatial integration with egnatia motorway» η Θεσσαλια δεν φαινεται να ανηκει πραγματικα στην ζωνη επιρροης της Εγνατιας Οδου δηλαδη στην χωρικη ενοτητα της βορειας Ελλαδας. Στον χαρτη του αρθρου «major Russian gas pipelines to Europe» της wikkipedia η οδευση του αγωγου South Stream (που απορω γιατι δεν ακολουθει την πορεια της Εγνατιας Οδου) φαινεται να διασχιζει και την Θεσσαλια εντασσοντας ετσι την Θεσσαλια στην χωρικη ενοτητα της βορειας Ελλαδας. Στην χωρικη ενοτητα της βορειας Ελλαδας ανηκουν και ο αγωγος Burgas Alexandroupoli (αν ποτε κατασκευασθει) και τα λιμανια Ηγουμενιτσας, Θεσσαλονικης και Αλεξανδρουπολης η διαχειριση τους όμως δεν φαινεται να επιρεαζει/επιρεαζεται (από) την χωροταξια. Η οδος, οι αγωγοι, και τα λιμανια ειναι ένα συστημα (η μια λειτουργικη ομαδα υποδομων που ανηκουν στην ιδια – φυσικη η ανθρωπογενη - χωρικη ενοτητα) και το γεγονος αυτό υπαγορευει την ενιαια διοικητικη διαχειρηση τους. Η Ηπειρος, η Μακεδονια, η Θρακη, η Θεσσαλια (πρεπει να περιληφθει και η Κερκυρα ως αμεσα εξαρτημενη από την Ηπειρο) μπορουν να ειναι μια πρωτη διοικητικη περιφερεια. Η υπολοιπη Ελλαδα από πλευρας υποδομων εξαρταται απολυτα από τον πληθυσμιακο, παραγωγικο καταναλωτικο και πολιτιστικο πολο της ευρυτερης Αθηνας. Η σημαντικη ανομοιογενεια αναμεσα στην ευρυτερη Αθηνα και στην υπολοιπη περιφερεια καθως και ο ιστορικος και διοικητικος ρολος της Αθηνας κανουν αναγκαια την διασπαση του χωρου σε δυο διοικητικες περιφερειες. Η Αττικη, η Βοιωτια, η (νοτια τουλαχιστον) Ευβοια, η Κορινθια, τα νησια του Αργοσαρωνικου, {και (ισως) οι Αργολιδα και παραλιακη Αρκαδια}, που αποτελουν (η θα αποτελεσουν συντομα) την ευρυτερη Αθηνα μπορουν να είναι μια δευτερη διοικητικη περιφερεια. Η υπολοιπη νοτια Ελλαδα, ηπειρωτικη και νησιωτικη μπορει να είναι μια τριτη διοικητικη περιφερεια. Μελλοντικα και αν ενισχυθει διεθνως η θεση της Θεσσαλονικης μπορει οι σημερινοι νομοι Θεσσαλονικης, Κιλκις και Χαλκιδικης να διαχωρισθουν και να αποτελεσουν μια τεταρτη διοικητικη περιφερεια. Προς το παρον η Θεσσαλονικη χρειαζεται εδαφικα, παραγωγικα, πληθυσμιακα μια αρκετα μεγαλη (υποστηρικτικη) περιφερεια τοσο για να αντιμετωπισθει ο ανταγωνισμος της μητροπολιτικης Κωνσταντινουπολης των 10.000.000 κατοικων και της αντιστοιχης οικονομικης ισχυος, οσο και για να εξυπηρετηθουν οι μητροπολιτικου επιπεδου αναγκες κατοικων των γειτονικων κρατων στο πλαισιο μιας μελλοντικης Ευρωπαικης Ενωσης των περιφερειων και όχι των κρατων. (στο κοντινο μελλον η ευρυτρεη Θεσσαλονικη και όχι η Αθηνα αν υποστηριχθειμπορει να γινει η μητροπολη των νοτιων βαλκανιων).