Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»2. Αποτελεσματική Εποπτεία των Οργανισμών Τοπικής ΑυτοδιοίκησηςΣχόλιο του χρήστη Στέφανος Πασχαλίδης | 22 Ιανουαρίου 2010, 11:31
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η άποψη της κας Μιχαλοπούλου για την στελέχωση της ειδικής υπηρεσίας ελέγχου των Ο.Τ.Α είναι απολύτως σωστή... Το ζήτημα της στελέχωσης των υπηρεσιών είναι ένα από τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ενόψη των αλλαγών που θα επιφέρει ο "Καλλικράτης" οριζόντια και κάθετα. Ενα από τα θέματα που σπάνια θίγονται στην Αυτοδιοίκηση α' βαθμού αλλα και στους λοιπούς φορείς είναι το ζήτημα της κινητικότητας των στελεχών. Ενώ δεν λοίπουν νόμοι, διατάγματα, εγκύκλιοι κλπ για την πρόσληψη εποχικού ή αορίστου χρόνου προσωπικού με ότι αυτό συνεπάγεται , υπάρχουν σαφείς περιορισμοί , εμπόδια και στρεβλώσεις στα θέματα μετατάξεων , αποσπάσεων , κλπ. Ενα παράδειγμα αφορά το καθεστώς απασχόλησης των στελεχών στις Κοινωφελείς Επιχειρήσεις. Ενω προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ δεν μπορούν να μεταταχθούν σε άλλο φορέα ούτε καν στον οικείο Δήμο , την ίδια στιγμή που οποιοσδήποτε εργαζόμενος που προσλαμβάνεται με τις ίδιες διαδικασίες ΑΣΕΠ σε ΝΠΔΔ μπορεί. Εργαζόμενος σε ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ μπορεί να μεταταχθεί σε Κοινωφελή Επιχείρηση αλλά το αντίθετο δεν προβλέπεται στον πρόσφατο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και ας μεταφέρθηκε πλεονάζον προσωπικό σε ΟΤΑ ή ΝΠΔΔ στις πρόσφατες μετατροπές (σε όποιους ΟΤΑ έγιναν). Ακόμη και σε τυχόν λύση μιας Κοινωφελούς δεν προβλέπεται η δυνατότητα απορρόφησης του προσωπικού της από τον οικείο ΟΤΑ. Αναρωτιέμαι ποιος εργαζόμενος ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ θα επιθυμούσε να μεταταχθεί σε μιά Κοινωφελή Επιχείρηση αφού δεν θα υπήρχε ..οδός επιστροφής του οπουδήποτε. Αρα πρακτικά η εν λόγω ρύθμιση είναι ...κενό γράμμα. Αν η παραπάνω στρέβλωση (γιατί περί στρέβλωσης και διακριτικής μεταχείρησης εργαζομένων πρόκειται, την στιγμή που το καθεστώς προσλήψεων είναι το ίδιο αλλα το εργασιακό καθεστώς διαφορετικο) παραμείνει, θα δημιουργηθούν προβλήματα στην προσπάθεια των νέων ΟΤΑ που θα προκύψουν από το σχέδιο "Καλλικράτης" στο να εφαρμόσουν την αρχή "ένα Νομικό Πρόσωπο ανα Κατηγορία Δραστηριότητας - παρ. 57 του σχεδίου Καλλικράτης). Σκεφθείτε την περίπτωση να θέλει να μεταφέρει ο νέος ΟΤΑ όλες τις Πολιτιστικές του Δραστηριότητες στην μια Κοινωφελή Επιχείρηση που θα διαθέτει και οι εργαζόμενοι ενός εκ των ΟΤΑ που συγχωνεύθηκαν να μην θέλουν να μεταταχθούν από το παλαιο ΝΠΔΔ που υπηρετούσαν (πχ Πνευματικό Κέντρο ή Πολιτιστικό Οργανισμό) καθώς θα δεσμεύονται για πάντα στην νέα Κοινωφελή Επιχείρηση εργασιακά. Αφήστε το ζήτημα της απόλυσης προσωπικού από Δημοτικές Επιχειρήσεις.. Αναζητήστε μια απάντηση συνοδευόμενη από τον σχετικό νόμο ή διάταγμα από την νομική υπηρεσία του ΥΠΕΣ στο ερώτημα "Ποιος έχει την δυνατότητα - αρμοδιότητα να απολύσει προσωπικό από Κοινωφελείς Επιχειρήσεις και κάτω από ποιές προυποθέσεις σύμφωνα με το υπάρχον καθεστώς" ; Για τους ΟΤΑ το ερώτημα είναι ...αναπάντητο. Προφανώς το ΔΣ μιας Δημοτικής Επιχείρησης έχει την δυνατότητα αυτή. Μπορεί όμως να την εφαρμόσει σε προσωπικό που έχει προσληφθεί πχ με διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ ; Και αν ναι γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο στα ΝΠΔΔ που προσλαμβάνει με το ίδιο ακριβώς τρόπο ; Φαντάζομαι ότι αν δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ανεργία στην χώρα μας ουδείς θα ενδιαφερόταν να προσληφθεί σε Δημοτικές Επιχειρήσεις υπο αυτές τις συνθήκες αβεβαιότητας ή δέσμευσης. Επανέρχομαι στο θέμα της κινητικότητας των στελεχών της αυτοδιοίκησης α' βαθμού. Είναι γνωστό από την Διοικητική Επιστήμη το πως επηρεάζει η κινητικότητα την παραγωγικότητα αλλά και την ύπαρξη πλαισίου κινήτρων για τους εργαζόμενους τα οποία είναι αναγκαίο εργαλείο στα χέρια της Ηγεσίας. Και βέβαια τόσο για τα κριτήρια μετατάξεων όσο και για την στελέχωση των θέσεων ευθύνης (Δ/ντων, Τμηματαρχών κλπ) στην Τοπ. Αυτοδιοίκηση α΄ βαθμού είναι ευκαιρία να δοθεί η διενέργεια και η διαδικασία επιλογής στο ΑΣΕΠ για να μην δούμε τα ευτράπελα του παρελθόντος.... Άλλωστε ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει δημόσιος υπάλληλος που να μη θέλει να μεταταχθεί στο Υπ. Οικονομικών αφού εκεί όλοι αμοίβονται καλύτερα και ας μην είναι οι συνθήκες , το περιβάλλον εργασίας ή το αντικείμενο κατ' ανάγκη καλύτερο.... σας ευχαριστω ΥΓ α. Παρακαλώ διρθώστε στον σύνδεσμο Σχετικα Αρχεία στο .pdf "Ποιος είναι ο Καλλικράτης" στην πέμπτη γραμμή της πρώτης παραγράφου το όνομα "Καλλικράτης". Αναγράφεται ως "Κλλικράτης" β. στην ετυμολογία του δεύτερου συνθετικού στην πρώτη γραμμη ότι "-κράτης (προέρχεται από το κράτος)" κάντε μια αναφορά στην έννοια της λέξης "κράτος = δύναμη" γιατί προφανώς δεν είναι ή σύγχρονη έννοια της λέξης "Κράτος". Καλώς ή κακώς δεν υπήρχαν στην εποχή του Καλλικράτη τα ..κράτη.