Αρχική Πρόγραμμα «Καλλικράτης»3. Δομική Αλλαγή στον Έλεγχο της Διαχείρισης των Οικονομικών των ΟΤΑ: ΔιαφάνειαΣχόλιο του χρήστη Δήμος Σ. | 22 Ιανουαρίου 2010, 16:04
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρέπει να υπάρξει κάποια μελέτη για την συνένωση των Δήμων όσον αφορά στο κτιριακό και στην απαιτούμενη ανακατανομή του προσωπικού. Οι μεγαλύτεροι Δήμοι που θα ενσωματώσουν τους μικρότερους πρέπει να ενισχυθούν στις λογιστικές και στις τεχνικές τους υπηρεσίες(μεταφορά υπαλλήλων των μικρότερων Δήμων στους μεγαλύτερους)και ως εκ τούτου να τροποποιηθούν οι Ο.Ε.Υ. τους. Η ταμειακή παράδοση -παραλαβή πρέπει να γίνει σταδιακά(κάποιο ικανό διάστημα μετά τις συνενώσεις) και μόνο μέσω ορκωτών λογιστών. Ειδική ρύθμιση και πρόβλεψη να υπάρξει για συγχώνευση Δήμων που δεν τηρούν το διπλογραφικό σύστημα, είναι υπερχρεωμένοι ή τελούν υπό διαχειριστικό έλεγχο για τυχόν ατασθαλίες. Όλοι οι νέοι Δήμοι θα πρέπει να δημιουργήσουν ταμειακές υπηρεσίες , έτσι ώστε ο Υπόλογος διαχείρισης-Ταμίας να είναι και Προϊστάμενος Οικονομικών και να ορίζεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(Ο νόμος ορίζει ότι σε μικρούς Δήμους μπορεί να μην υπάρχει ταμειακή υπηρεσία που προϋποθέτει τα παραπάνω, αλλά να δημιουργείται μη αυτοτελές γραφείου ταμείου, και εν προκειμένω ο Ταμίας ορίζεται από το Δήμαρχο χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου). Οι Δήμαρχοι σιγά σιγά πρέπει να απομακρύνονται από τις εξουσίες της οικονομικής διαχείρισης ή αν τις διατηρήσουν να έχουν άμεσα ποινικές ευθύνες, και οι υπάλληλοι να ελέγχονται όπως ισχύει από τους επιτρόπους, αλλά αφού οι τελευταίοι ενισχυθούν με προσωπικό. Ο σημερινός έλεγχος γίνεται εν τάχει , μια και ένας επίτροπος μπορεί να μοιράζεται μεταξύ δύο και τριών Νομών. Η οικονομική Διαχείριση των νέων Δήμων δεν πρέπει για τον καθένα τους να συγκεντρώνεται στο πρόσωπο ενός υπαλλήλου-Υπολόγου Διαχείρισης, αλλά να υπάρχει μοιρασιά ευθυνών , υποχρεώσεων και επίβλεψης, σε δύο ή και παραπάνω(Διαχειριστής Εξόδων, Διαχειριστής Εσόδων, διαχειριστής Ν.Π.Δ.Δ. κλπ), έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη παρακολούθηση της οικονομικής κατάστασης , αλληλοέλεγχος και επίβλεψη. Οι υπερεξουσίες σε όλους τους τομείς μάλλον βλάπτουν. Για ενίσχυση της οικονομικής θέσης των νέων Δήμων, να υποχρεωθεί βάση νόμου ο κάθε Δήμαρχος και σε τακτά και ορισμένα διαστήματα να στέλνει όλα τα οφειλόμενα των Δημοτών άνω του ποσού των € 300,00 στις κατά τόπους ΔΟΥ, ή να τα ενσωματώνει στους λογαριασμούς της ύδρευσης. Γενικά η ιδέα της συνένωσης είναι απαραίτητη, αλλά μάλλον θα χρειαστεί πολύ προεργασία και μελέτη. Αν γίνει μόνο με μια γενική κατάθεση νομοσχεδίου, αφήνοντας το υπάρχον καθεστώς να διαχειριστεί τις αλλαγές χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και οδηγίες , θα μοιάζει με χάρτινο καραβάκι που αφέθηκε πάνω στα νερά χειμάρρου. Θα δούμε όλοι μια συμπαθητική προσπάθεια που θα εξαφανιστεί σε θολά νερά.