Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στη σημερινή εποχή η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από την δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση προς τους πολίτες, αποτελεί μία ισχυρή πρόκληση για κάθε σύγχρονο κράτος, στην προσπάθειά του να προσαρμόσει τη δράση του στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των αναγκών της κοινωνίας, εκμεταλλευόμενο πλήρως και τη νέα τεχνολογία της Πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών στη διαδικασία αυτή. Με βάση αυτό, από το έτος 2001-2002 το Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, υλοποιεί σε συνεργασία με τους φορείς της Περιφερειακής κρατικής διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, το θεσμό της λειτουργίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) στις Περιφέρειες, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεως, τους Δήμους και τις κοινότητες της χώρας . Ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση της κοινής γνώμης για την άμεση , ταχεία και αποτελεσματική πληροφόρηση και κυρίως για την ποιοτική εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, συνέβαλαν καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, στη διαφανή λειτουργία, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδιαίτερα σε περιοχές απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ο θεσμός των ΚΕΠ, διασφάλισε την ισότιμη πρόσβαση στην πληροφορία για κάθε πολίτη μέσω της «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» διασφαλίζοντας στην πράξη ισότιμη μεταχείριση, ίδιες ευκαιρίες, ίδιες δυνατότητες και διευκολύνσεις στην καθημερινή του σχέση με το κράτος. Είναι γεγονός ότι η Χώρα μας πράγματι χρειάζεται ανασύνταξη για δημιουργία δυναμικού και ευέλικτου Κράτους, με μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας και παροχή υπηρεσιών υψηλής ωφελιμότητας στους πολίτες και το κοινωνικό σύνολο. Συνεπώς, σχετικά με τα ΚΕΠ, θα ήθελα να προτείνω τα εξής: α)Μέχρι τον Απρίλιο του 2010 είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστεί επακριβώς το Θεσμικό πλαίσιο των ΚΕΠ δεδομένου ότι η εργασία την οποία παρέχουν οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ δεν είναι η συνήθης προβλεπόμενη διοικητική διαδικασία αλλά η μεικτή διαδικασία. β)Πλήρης έλεγχος των Κ.Ε.Π. από τη ΔΟΛ ΚΕΠ και κατ΄επέκταση από το Υπουργείο Εσωτερικών και αποδέσμευσή τους από τους ΟΤΑ, ώστε να αποφεύγονται αυθαιρεσίες, δυσλειτουργίες και καταστρατήγηση του ρόλου που καλούνται να επιτελέσουν. β)Παραμονή των Κ.Ε.Π. στους χώρους που ήδη λειτουργούν με το υπάρχον εξειδικευμένο προσωπικό, λόγω της αναγνωρισιμότητας και του πολύτιμου και αναντικατάστατου έργου που προσφέρουν. Ειδικά αυτό είναι άκρως απαραίτητο στις αγροτικές, στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές όπου οι πολίτες, στην πλειονότητά τους ηλικιωμένοι, στερούνται πρόσβασης στο διαδίκτυο και δεν πρόκειται να εξοικειωθούν με τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. γ)Ορισμός προϊσταμένων από τον κλάδο Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών διότι αυτοί αποδεδειγμένα, με διάθεση για εργασία και σεβασμό στον πολίτη, στήριξαν επιτυχημένα το θεσμό από την έναρξη της λειτουργίας του. Επιπλέον, διέπονται από νέες αντιλήψεις, είναι δεκτικοί σε κάθε καινοτομία που καλούνται να υλοποιήσουν, είναι εξοικειωμένοι περισσότερο με τις νέες τεχνολογίες και απαγκιστρωμένοι από νοσηρές αντιλήψεις και νοοτροπίες του παρελθόντος που πολλές φορές αποτελούν τροχοπέδη στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την προσαρμογή στις ανάγκες του μέλλοντος. δ)Να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα ώστε οι απασχολούμενοι με συμβάσεις έργου στα Κ.Ε.Π.να τύχουν ίδιας και ίσης αντιμετώπισης με αυτούς που ήδη διορίστηκαν με τις δύο προηγούμενες προκηρύξεις, συνεπώς, μονιμοποίηση τους πριν τη ψήφιση του «Καλλικράτη».