Αρχική Διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης και ΕπικοινωνίαςΚείμενο ΣχολιασμούΣχόλιο του χρήστη Δημόπουλος Σταύρος | 23 Οκτωβρίου 2010, 19:28
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την ανάπτυξη ενός πλήρους νομικού πλαισίου γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, πρέπει να ληφθούν υπ'όψιν αρκετές παράμετροι. Α) Για τις ιστοσελίδες θεωρώ σκόπιμο να υπάρχει διαχωρισμός σε δύο κατευθύνσεις: Τις επίσημες ιστοσελίδες και τις ανεπίσημες. Ως επίσημη εννοώ κάθε ιστοσελίδα η οποία ανήκει σε κάποιον ιδιώτη ή σε νομικό πρόσωπο και τα στοιχεία του είναι διαθέσιμα στο κοινό. Το περιεχόμενό τους θα δημοσιεύεται στο διαδίκτυο με ευθύνη του ιδιοκτήτη. Ο ιδιοκτήτης θα βαρύνεται με την ευθύνη για τυχόν παρανομίες όπως παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam), συκοφαντική δυσφήμιση, μη αληθή διαφήμιση, κτλ. Ως ανεπίσημη εννοώ κάθε ιστοσελίδα της οποίας ο ιδιοκτήτης θέλει να παραμείνει ανώνυμος, όπως συμβαίνει σε πολλά ειδησεογραφικά blog. Το περιεχόμενο αυτών των σελίδων δεν θα θεωρείται επίσημα έγκυρο αλλά θα είναι στην κρίση του κάθε αναγνώστη αν θα εμπιστευτεί αυτόν που δημοσίευσε τις πληροφορίες ή όχι. Θα ήταν σκόπιμο να ιδρυθεί ένας κρατικός ιστοχώρος που θα αναγράφονται όλοι οι επίσημοι ιστοχώροι (websites) ώστε ο πολίτης να μπορεί να μάθει αν ένας ιστοχώρος που επισκέπτεται είναι επίσημος ή ανεπίσημος. Β) Χρειαζεται ένας μηχανισμός για άσκηση φορολογικού έλεγχος στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου. Αυτή την στιγμή υπάρχουν πολλά διαδικτυακά καταστήματα. Αν πουλήσει κάποιος προϊόντα μέσω διαδικτύου, ιδιαίτερα προς άλλες χώρες, πως βεβαιώνεται ότι ο πωλητής έχει διεθνές ΑΦΜ και ότι κόβει θεωρημένο παραστατικό πώλησης; Ένα προϊόν δεν είναι απαραίτητα ένα κουτί με κάτι μέσα. Προϊόν είναι και η συνδρομή σε μια online εφημερίδα ή περιοδικό. Γ) Χρειάζεται νομικό πλαίσιο για τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει ότι θα κόβονται παραστατικά για τις διαφημίσεις, θα αποδίδεται το ΦΠΑ και θα φορολογείται ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας. Θα επιτρέπεται να έχει κάποιος διαφημίσεις τρίτων δωρεάν στην ιστοσελίδα του (χωρίς απόδειξη) ή τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά της διαφήμισης; Υπάρχουν πολλές εταιρείες του εξωτερικού που πληρώνουν τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων ανάλογα με τα κλικ στις διαφημίσεις. Πως θα ελέγχονται αυτά τα έσοδα; Δ) Είναι σκόπιμο να ελέγχεται η διαδικασία ανάπτυξης των ιστοσελίδων. Να ελέγχεται αν οι ιστοσελίδες είναι φτιαγμένες με εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται με νόμιμο τρόπο και τηρούνται οι άδειες χρήσης των εργαλείων αυτών. Για παράδειγμα αν κάποια σελίδα είναι φτιαγμένη με εμπορικό λογισμικό ή από επαγγελματία να ελέγχεται αν είναι αγορασμένο και έχει αποδοθεί το αντίστοιχο ΦΠΑ. Αν είναι φτιαγμένη με ανοιχτό λογισμικό να ελέγχεται ότι τηρείται η άδεια χρήσης, όπως για παράδειγμα η δωρεάν διανομή του κώδικά του αν απαιτείται από την άδεια χρήσης. Να διασφαλιστεί ότι προγραμματιστές που ανέπτυξαν μια ιστοσελίδα εργάζονται νόμιμα, έχουν τα απαραίτητα βιβλία στην εφορία και είναι ασφαλισμένοι. Ίσως να είναι χρήσιμη η δημιουργία μιας κατάστασης αντίστοιχης των βιβλίων "Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου Προσωπικού στην εκτέλεση οικοδομικών και τεχνικών έργων" (ΦΕΚ 569/Β/2-8-89, υπουργική απόφαση Αριθ. 1801/89) για τους κατασκευαστές και διαχειριστές της ιστοσελίδας. Ε) Να απαιτηθεί τακτικός έλεγχος των ιστοσελίδων για κακόβουλο λογισμικό. ΣΤ) Θα είναι χρήσιμο κάποιο κρατικό εργαλείο, σε κάποια κρατική ιστοσελίδα, το οποίο θα έχει μια λίστα με τις επίσημες ιστοσελίδες. Ο επισκέπτης θα γράφει την διεύθυνση μιας ιστοσελίδας και θα μαθαίνει αν είναι επίσημη ή όχι.