Αρχική Διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης και ΕπικοινωνίαςΚείμενο ΣχολιασμούΣχόλιο του χρήστη Interactive Advertising Bureau Hellas | 15 Νοεμβρίου 2010, 21:02
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο «Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας» / “IAB Hellas” ο οποίος εκπροσωπεί μια σειρά σημαντικών επιχειρήσεων στο χώρο της online επικοινωνίας, θεωρεί ιδιαίτερα θετική κάθε πρωτοβουλία ανοιχτού διαλόγου και συμμετοχής η οποία λειτουργεί και ως ευκαιρία διαφάνειας και ανάπτυξης, καταθέτει τις απόψεις του για την Οργάνωση της επικείμενης «Ανοιχτής Διαβούλευσης» ακλουθώντας τη σχετική διαδικασία και τους κανόνες που τη διέπουν. Ως προς τη διαδικασία, προσέγγισης των ήδη τεθέντων ζητημάτων προτείνεται τόσο η οριζόντια όσο και η κάθετη τοποθέτηση τους, η δημιουργία δηλ. ανεξάρτητων θεματικών ενοτήτων / κύκλων όπως αυτά προκύπτουν από τον ανωτέρω τίτλο. Όσον αφορά στους φορείς που θα τοποθετηθούν στην «Ανοιχτή Διαβούλευση» προτείνεται η δημιουργία τριών διαφορετικών τομέων με κριτήριο την «αφετηρία» του κάθε ενδιαφερομένου. Ειδικότερα, στον πρώτο τομέα προτείνεται η συμμετοχή εκείνων που το ενδιαφέρον τους προκύπτει εκ της άμεσης επαγγελματικής τους δραστηριοποίησης στο χώρο. Στον δεύτερο τομέα προτείνεται η συμμετοχή όσων το ενδιαφέρον προκύπτει εκ του θεσμικού τους ρόλου (Βλ. Ανεξάρτητες Αρχές, ΓΣΕΕ, κλπ). Ο τρίτος τομέας θα πρέπει να επιφυλαχθεί σε κάθε ενδιαφερόμενο δηλ. στο ευρύ κοινό. Σχετικά με τις θεματικές ενότητες, όπως έχουν τεθεί στον ανωτέρω κύκλο, θα πρέπει και εκεί - δεδομένου και του πλήθους των τεθέντων ζητημάτων - να ληφθεί υπόψη ένας σαφής θεματικός διαχωρισμός. Η κοινή προσέγγιση νομικών, οικονομικών και τεχνολογικών θεμάτων σε μια ενιαία πλατφόρμα θα πρέπει να λειτουργήσει ενιαία ως προς τα συμπεράσματα και όχι ως προς την επεξεργασία των ανωτέρω. Ως προτεινόμενοι βασικοί πυλώνες της δημόσιας διαβούλευσης για τη θεσμική οργάνωση των διαδικτυακών μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας στην Ελλάδα προτείνονται: Α) Η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών «νέων» μέσων μαζικής ενημέρωσης. Έννομες ασφαλιστικές δικλείδες για την επίτευξη της συνιστούν: Α 1) Η εναρμόνιση του εννοιολογικού περιεχομένου του όρου «διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας» με την κοινοτική νομοθεσία ή τη σχετική νομοθεσία άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια της σκοπούμενης δημιουργίας μιας ευρωπαϊκής δημόσιας σφαίρας και της δημιουργίας διεθνικών δομών των μέσων ενημέρωσης. Η επιχειρούμενη θεσμική παρέμβαση για τη δημιουργία του βασικού πλαισίου λειτουργίας των «διαδικτυακών ΜΜΕ» θα πρέπει, ειδικότερα, να συνδυάζει τυχόν προηγούμενες ευρωπαϊκές προσπάθειες, τα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα, το ποσοστό ανάπτυξης των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και τη θέση μας στο διεθνές περιβάλλον. Α 2) Η οριοθέτηση της «σχετικής» αγοράς των εγχώριων διαδικτυακών μέσων μαζικής επικοινωνίας, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός του κλάδου τους αναπτύσσεται πλέον εντός ενός διεθνούς περιβάλλοντος. Η οποιαδήποτε απόπειρα χαρακτηρισμού των εγχώριων «διαδικτυακών ΜΜΕ», χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν τα ανωτέρω, ελλοχεύει τον κίνδυνο καθιέρωσης κανόνων άνισου ανταγωνισμού μεταξύ των ελληνικών ιστοσελίδων, κυρίως δε μεταξύ των ελληνικών και των αντίστοιχων «διεθνών» που ήδη έχουν επιτύχει σημαντικού βαθμού διείσδυση στην εγχώρια αγορά. Β) Η ανάπτυξη του κλάδου της διαδικτυακής ενημέρωσης και επικοινωνίας στην Ελλάδα με την παροχή φορολογικών κινήτρων στους δραστηριοποιούμενους στον οικείο κλάδο (που παράγουν το «Ελληνικό διαδικτυακό» προϊόν και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας). Γ) Η θέσπιση ειδικού νομοθετικού πλαισίου για τη διαδικτυακή διαφήμιση, λαμβανομένων υπ’ όψη των στοιχείων που τη διακρίνουν από τη διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης και των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων της κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας. Παράλληλα οι τεχνολογικές εξελίξεις επιβάλλουν την τροποποίηση της ισχύουσας αναχρονιστικής νομοθεσίας. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εξεταστούν οι ομοιότητες και οι διαφορές της διανομής του ψηφιακού περιεχομένου σε σχέση με τα «παραδοσιακά ΜΜΕ» και κυρίως τη διαφορετική λειτουργία της διαφήμισης στην κάθε περίπτωση. Το θέμα του αγγελιοσήμου, δεν πρέπει να μονοπωλήσει την επικείμενη Διαβούλευση, καθώς αποτελεί επιμέρους ζήτημα, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί λαμβανομένων υπ’ όψιν όλων των ανωτέρω καθώς και της πρόσφατης αναδιάρθρωσης της κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας. Η περαιτέρω ανάπτυξη του διαδικτύου στη χώρα μας δεν πρέπει να αναχαιτιστεί από τα ιδιαίτερα συμφέροντα συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων. Αντίθετα, η Διαβούλευση θα πρέπει να επικεντρωθεί στην αξιοποίηση όλων εκείνων των χαρακτηριστικών που γιγάντωσαν τη χρήση του διαδικτύου διεθνώς. Ειδικότερα, οι θέσεις μας θα αναπτυχθούν εκτενώς την κατάλληλη χρονική περίοδο και στα πλαίσια που θα μας υποδειχθούν αρμοδίως κατά τη διαδικασία της Διαβούλευσης.