Αρχική Κάρτα ΠολίτηΔ. Περιεχόμενο Προτάσεων της ΔιαβούλευσηςΣχόλιο του χρήστη Ελευθέριος Κ. | 22 Νοεμβρίου 2010, 19:43
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς κ. Υπουργό Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Θέμα : Δημόσια διαβούλευση για την κάρτα του πολίτη-Προτάσεις διάρθρωσης συστήματος Με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση που γίνεται για την κάρτα του πολίτη σας γράφω αυτή την επιστολή με σκοπό την παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης πρότασης όσον αφορά την χρήση, τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια συναλλαγών με την εν λόγω κάρτα. Θα ήθελα να τονίσω ότι, επειδή δεν ανήκω στην κατηγορία των νομικών ή καλύτερα έχω λιγοστές γνώσεις όσον αφορά το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί αυτή η τόσο σημαντική μεταρρύθμιση, θα παραλείψω τις αναφορές στους νόμους του κράτους και θα βασιστώ περισσότερο στο μέρος της λογικής, βάσει της οποίας θα πρέπει να λειτουργήσει αυτή και στο τεχνικό μέρος και ελπίζω πραγματικά να γίνει αποδεκτή από τους φορείς γιατί πιστεύω πραγματικά σε αυτή την προσπάθεια. Λαμβάνοντας υπό όψιν μου: 1. Ότι η κάρτα του πολίτη θα πρέπει να εξυπηρετεί τον πολίτη στη διευκόλυνση των συναλλαγών του με το δημόσιο. 2. Ότι θα πρέπει να διευκολύνει τον δημόσιο φορέα στην εργασία του και στην άμεση εξυπηρέτηση του ίδιου του πολίτη ώστε να αποφευχθεί η συστηματική δημιουργία καθυστερήσεων αλλά και κωλυμάτων. 3. Ότι πρέπει να διαφυλαχθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων του πολίτη αλλά και να υπάρχει ευχέρεια της διαχείρησης των στοιχείων του χωρίς να παρεμβάλλονται δευτερογενείς ανάγκες εξωτερικών πιστοποιήσεων παρά μόνο από μέρος του ίδιου του πολίτη 4. Ότι η διευκόλυνση αυτή θα πρέπει να υπάρχει σε όλα τα επίπεδα δημόσιας διοίκησης αλλά να συμβαδίζει και με την ζωή του πολίτη στις συναλλαγές του με τον ιδιωτικό τομέα, υπό την έννοια της διευκόλυνσης του ίδιου του πολίτη στην προσωπική του ζωή, υπό τον όρο ότι αυτή δεν θα προσεγγίζεται από διαφοροποιημένες παρεμβάσεις του ίδιου του ιδιωτικού τομέα. 5. Ότι όλα τα παραπάνω υπακούουν στον βασικό νόμο του κράτους, το Σύνταγμα, και ότι ο ίδιος ο βασικός νόμος δεν θα μπορεί να επιδέχεται αλλαγών στα μέρη τα οποία ορίζουν τα δικαιώματα του πολίτη σε σχέση με την χρήση των εν λόγω μέσων Προτείνω : 1. Τη δημιουργία όχι μιας κάρτας του πολίτη η οποία να περιέχει όλες τις πληροφορίες και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα αλλά περισσότερες των μια καρτών που συμβατικά τις ορίζω σε νούμερο 3 (κάρτα πιστοποίησης προσωπικών δεδομένων, Κάρτα υγείας, Κάρτα οικονομικών συναλλαγών) 2. α) Κάρτα πιστοποίησης προσωπικών δεδομένων: Σε αυτή την κάρτα να καταγράφονται όλα τα προσωπικά δεδομένα του πολίτη όπως όνοματεπώνυμο, εθνικότητα, οικογενειακή κατάσταση, πιστοποιητικό γεννήσεως, ειδικό εκλογικό αριθμό, δίπλωμα οδήγησης και ότι άλλο αφορά το δήμο ή την περιφέρεια στην οποία ανήκει ο πολίτης από την οποία θα εξαιρούνται προσωπικά δεδομένα τα οποία μπορούσαν υπό αρνητικές συνθήκες να επιδράσουν στην αντιμετώπιση του πολίτη και τα οποία ορίζω ως θρησκευτικά, πολιτικά και άλλου είδους «πιστεύω» που γενικότερα αναγνωρίζονται από την κοινή γνώμη ως απόψεις. β) Κάρτα υγείας : Σε αυτή την κάρτα να καταγράφονται όλα τα ιατρικά δεδομένα του πολίτη ξεκινώντας από την ομάδα αίματος και μέχρι το ιατρικό ιστορικό ασθενειών, αλλεργιών όπως επίσης και να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μέσω της κάρτας αυτής στα ιατρικά δεδομένα των συγγενών, κάτι που θα διευκόλυνε και την επιστημονική αντιμετώπιση του πολίτη-ασθενή από μέρους των λειτουργών της υγείας αφού είναι πλέον κοινά γνωστό ότι πάρα πολλές ασθένειες έχουν κληρονομικό χαρακτήρα. Επίσης στην ίδια αυτή κάρτα θα πρέπει για τον ίδιο σκοπό να καταγράφονται και οι συνταγογραφήσεις και οι πιθανές διορθώσεις στη χρήση φαρμάκων κάτι το οποίο είναι μάννα εξ ουρανού για τους λειτουργούς στον τομέα της υγείας. γ) Κάρτα οικονομικών συναλλαγών : Ως κάρτα οικονομικών συναλλαγών όρισα μια κάρτα τραπεζική τύπου prepaid ή παρόμοια. Το σκεπτικό μου όσον αφορά την ύπαρξη της συγκεκριμένης κάρτας έχει να κάνει με την οποιουδήποτε είδους οικονομική συναλλαγή του πολίτη με το δημόσιο και μόνον. Η γραμμή σκέψης μου περνά περισσότερο από την ανάγκη ελέγχου της οικονομίας αλλά και από την ανάγκη της κατάργησης της λεγόμενης «χαρτούρας» που κάθε φορά που κάποιος θέλει να κάνει μια συναλλαγή με το δήμοσιο πρέπει να πληρώνει αυτοτελώς. Ρύθμιση καρτών Τελική πράξη σε αυτή την πρότασή μου είναι η επεξήγηση της λειτουργίκότητας των τριών καρτών. 1. Πιστεύω πως πρέπει κάθε κάρτα να έχει το δικό της κωδικό ο οποίος να ορίζεται από τον ίδιο τον πολίτη. 2. Κάθε κάρτα θα πρέπει να περιέχει αποκλειστικά και μόνο τις πληροφορίες που αφορούν τον τομέα στον οποίο θα χρησιμοποιείται και τίποτε περισσότερο και βέβαια θα ήταν σκόπιμο οι κάρτες να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανά δυο ή και οι τρεις μαζί αν και όπου αυτό είναι απαραίτητο όμως αφού επικυρωθεί για την κάθε μία η συγκατάθεση του κατόχου-πολίτη. (Επί παραδείγματι ο πολίτης πηγαίνει σε ένα Α.Τ. να κάνει μια καταγγελία και χρειάζεται να έχει μαζί του τα στοιχεία του αλλά και χρήματα για να πληρώσει τα διάφορα τέλη. Χρησιμοποιεί την πρώτη κάρτα για όλα του τα στοιχεία και χρησιμοποιεί την Τρίτη κάρτα ώστε να αποπληρώσει τα απαραίτητα τέλη. Αν δε η καταγγελία έχει να κάνει με σωματικές βλάβες μπορεί να χρησιμοποιήσει και την δεύτερη κάρτα για να πιστοποιήσει τα λεγόμενα του. ) 3. Η κάρτα θα πρέπει να παρέχει ασφάλεια των δεδομένων για τον πολίτη αλλά θα πρέπει να δύναται ο ίδιος ο πολίτης να την ελέγξει μέσω του διαδικτύου και θα πρέπει σε οποιαδήποτε υπηρεσία ο πολίτης παρουσιάζεται με αυτή την κάρτα, να χειρίζεται ο ίδιος τον μηχανισμό προσφοράς των δεδομένων στο σύστημα ούτως ώστε να αποφεύγεται η κατάθεση επιπλέον στοιχείων που θα μπορούσαν είτε να είναι άχρηστα προς το ίδιο το σύστημα και να το δεσμεύουν άνευ λόγου είτε να είναι συσωρευμένα σε ένα σύστημα στο οποίο θα μπορούσε να παρέμβει κάποιος κακόβουλος πολίτης η διαχειριστής και να έχει τον πλήρη έλεγχο. 4. Ως ασφάλεια των δεδομένων, υπονοείται και η προϋπόθεση ότι τα στοιχεία του κάθε πολίτη θα πρέπει να είναι καταγεγραμμένα όχι μόνο σε ηλεκτρονική μορφή αλλά και σε χαρτί και θα πρέπει να υπάρχουν συγκεντρωμένα για όλους τους πολίτες σε περισσότερα από ένα σημεία(π.χ. Δήμο και Περιφέρεια και Υπουργείο) και τα οποία θα πρέπει να είναι τα μόνα αδιαμφισβήτητα στοιχεία από τα οποία θα μπορεί να παρέχεται κάθε πιθανή διόρθωση και μόνο με βάση τη συγκατάθεση η την προσφυγή του ίδιου του πολίτη μέσω της πραγματικής(δια χειρός) και όχι της ηλεκτρονικής υπογραφής του και θα μπορεί ο πολίτης να κατέχει αν το επιθυμεί ένα πιστό αντίγραφο το οποίο θα μπορεί σε τακτικά ή μη χρονικά διαστήματα να το ανανεώνει. 5. Όσον αφορά τη χρήση των καρτών θα πρέπει το κράτος το ίδιο να προμηθεύσει την κάθε υπηρεσία με ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης αυτών και μόνο των καρτών οι οποίες θα διαθέτουν πάσης φύσεως ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρησης, εισαγωγής κωδικού κτλ. Επίσης θα πρέπει να διατεθεί η δυνατότητα, τέτοια συσκευή να έχει και όποιος το επιθυμεί για να μπορεί να συναλλάσεται με το δημόσιο από το σπίτι του μέσω του διαδικτύου χρησιμοποιώντας τις εν λόγω κάρτες. Προς τον πολίτη θα πρέπει να ορίζεται τιμή πώλησης των συσκευών αυτών, μόνο από το κράτος και οι συσκευές θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες και εγκεκριμένες μόνο από το κράτος. Θέτω θέμα συσκευής ανάγνωσης και όχι απλής διαδικτυακής διεκπεραίωσης για λόγους ασφαλείας του πολίτη ο οποίος σαφώς θα έχει την κάρτα αλλά και τους κωδικούς του για να χρησιμοποιήσει τη συσκευή και την υπηρεσία που σημαίνει διπλή ασφάλεια. 6. Θα πρέπει να δημιουργηθεί φορέας ή να ενσωματωθεί στο φορέα ΚΕΠ η υποχρέωση να εξυπηρετεί δωρεάν όλους του ηλικιωμένους και όλους όσους αδυνατούν να έχουν τις γνώσεις για τη χρήση των συσκευών και φυσικά κατά τη διάρκεια της βοήθειας να καταγράφεται ποιος ανέλαβε την ευθύνη να διευθετήσει την κατάσταση αυτή ούτως ώστε να μπορεί ο καθένας να έχει την ευκαιρία να ξέρει ποιος διαχειρίζεται τα έγγραφα του και τι κάνει με αυτά. Σ αυτό το σημείο ακριβώς έγκειται και η χρήση διαδραστικότητας μεταξύ καρτών η οποία θα μπορεί να εξυπηρετεί και μεταφορές δικαιωμάτων, πάντοτε όμως με την ασφαλή πιστοποίηση και των δύο πλευρών. 7. Όσον αφορά την δεύτερη κάρτα νομίζω ότι πρέπει να περιορίζεται στον τομέα της υγείας και σε τίποτε άλλο. Να είναι μια μητέρα κάρτα η οποία θα μπορεί να δράσει αλλά όχι να διαδράσει με τις άλλες δύο κάρτες. Τα στοιχεία αυτά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα και θα πρέπει να μπορούν μόνο να εμπλουτίζονται αλλά να μην παραχωρούνται σε άλλη κάρτα προς χρήση. 8. Όσον αφορά την οικονομικού περιεχομένου κάρτα, θα πρέπει να είναι μια κάρτα που θα μπορεί να τη χρησιμοποιεί ο πολίτης κάθε φορά που κάνει αγορές αντί για απόδειξη. Αυτό σημαίνει ότι πάσα αγοραπωλησία γίνεται με τα μετρητά ή με οποιοδήποτε άλλον τρόπο αποφασίσει ο πολίτης αλλά αυτή η κάρτα καταγράφει την απόδειξη η οποία δεν θα είναι πλέον σε χαρτί ή ταινία αλλά ηλεκτρονική. Επίσης κάθε πράξη και συναλλαγή με το δημόσιο και μόνο η οποία θα προϋποθέτει οικονομική συναλλαγή θα πιστώνεται στην ίδια αυτή την κάρτα η οποία κάθε φορολογικό έτος θα αποτελεί και στοιχείο-τεκμήριο για την εφορία όσον αφορά τη φορολογία του κάθε πολίτη και τα χρέη που έχει προς το δημόσιο από τις υπηρεσίες τις οποίες ο πολίτης χρησιμοποίησε (χαρτόσημα, κλήσεις τροχαίας κτλ) και θα συμψηφίζονται όλα στην εκκαθάριση του οικονομικού έτους του κάθε πολίτη ο οποίος κατόπιν αυτού θα καλείται ή αποπληρώσει αν υπάρχουν χρεωστούμενα ή να αποπληρωθεί αν υπάρχουν πλεονάσματα ή θα παραμένουν στην ίδια αυτήν κάρτα για μελλοντική χρήση μόνον όμως σε δημόσιες υπηρεσίες. 9. Τέλος πιστεύω πως πρέπει να οριστεί ότι τα έγκυρα έγγραφα είναι τα έγγραφα που φυλάσσονται σε μορφή χάρτινη και είναι όπως προανέφερα φυλαγμένα σε διάφορες υπηρεσίες και ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση κατάχρησης των ηλεκτρονικών εγγράφων ή παραποίησης τους τα έγγραφα θα επανέρχονται στην αρχική κατάστασή τους με βάση εκείνα όπως επίσης και ότι ο υπέυθυνος μιας τέτοιου είδους κατάχρησης θα τιμωρείται με βάση όχι τον τρέχοντα νόμο περί των προσωπικών δεδομένων αλλά με βάση ειδικό νόμο που θα πρέπει να συνάψει η βουλή ο οποίος θα διέπει τα δικαιώματα του πολίτη που πηγάζουν από το σύνταγμα και θα επιβάλλει χωρίς καμία υποχώρηση την εξασφάλιση της έκτισης της ποινής του ενόχου ή οποία προφανώς θα πρέπει να έχει να κάνει και με τον περιορισμό στην χρήση της ηλεκτρονικής κοινωνίας. Ξέρω κκ Υπουργοί ότι είναι μακροσκελές και θα μπορούσα να ορίσω πολλές έννοιες ακόμη αλλά περιορίστηκα με όσο λιγότερα λόγια μπορούσα στις βασικές και σίγουρα υπάρχουν πολλά κενά. Αφήνω την ευχέρεια στη συμπλήρωσή τους σε εσάς και τους συμπολίτες μας αφού η διαβούλευση θα κρατήσει για ακόμη 20 ημέρες περίπου. Ευχαριστώ