Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτων΄Αρθρο 5 Επιτρεπόμενο ανώτατο όριο κυβισμού υπηρεσιακών αυτοκινήτων.Σχόλιο του χρήστη Νίκος Νικολετόπουλος | 25 Οκτωβρίου 2009, 21:44
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όσον αφορά το «ανώτατο όριο κυβισμού» και τα «κυβικά»: Βρισκόμαστε στο έτος 2009, όλα τα αυτοκίνητα από τις αρχές αυτής της δεκαετίας συνοδεύονται από πιστοποίηση των τυποποιημένων εκπομπών τους σε γραμμάρια CO2 ανά διανυθέν χιλιόμετρο, υποτίθεται ότι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το περιβάλλον, υπάρχουν 1400άρια με 2 υπερσυμπιεστές που βγάζουν 180 άλογα και 2λιτρα που δε βγάζουν πάνω από 130, υπάρχουν πανάκριβες Μερσεντές που κινούνται από 1800 «τουρμπίσια κυβικά» και Φόρντ Φιέστα που δεν κόστισαν ούτε τα μισά χρήματα και το μόνο «κακό» (…) που έχουν είναι ότι για τις όποιες επιδόσεις τους χρησιμοποιούν λίγα παραπάνω «κυβικά» αντί τούρμπο, κι ακόμα καθόμαστε και μιλάμε για «κυβικά εκατοστά» και για «φορολογήσιμους ίππους» και φορολογούμε το αμάξι με τα 2000 κυβικά με περισσότερα τέλη κυκλοφορίας απ’ ότι πληρώνουν 2 (ναι, δύο!) αμάξια των οποίων οι κινητήρες έχουν 1800 κυβικά, περισσότερα άλογα [λόγω τούρμπο], περισσότερους ρύπους και ίσως πολύ μεγαλύτερη τιμή (η οποία δεν έχει φυσικά να κάνει με τα κυβικά – πέρα από το ποσοστό που οφείλεται στο Ενιαίο Τέλος Ταξινόμησης). Αυτό και μόνο δείχνει ότι οι αρμόδιοι που εμπλέκονται στα σχετικά θέματα τόσα χρόνια δεν είχαν την όρεξη (ή μήπως τις γνώσεις;) να κάνουν ουσιαστική δουλειά. Αν σας δώσω τα «κυβικά εκατοστά» του κινητήρα ενός αυτοκινήτου, τι μπορείτε να μου πείτε γι αυτό; Μπορείτε να μου πείτε πόσο ρυπαίνει; Ισχύ; Κατανάλωση; Βάρος; Μέγεθος; Επιδόσεις; Παθητική ασφάλεια; Κόστος αγοράς; Κόστος συντήρησης; Είναι σαφές πως όχι. Πιστεύω πως ήρθε η ώρα να σταματήσει η κοροϊδία με τα «κυβικά». Και πραγματικά ελπίζω αυτό να το καταλάβει αυτή η κυβέρνηση, η οποία εκ πρώτης όψεως φαίνεται να θέλει ν’ ακούσει και να μάθει. Ο κόσμος δεν κοιμάται - κάτι που προκύπτει και από τα περισσότερα από τα μηνύματα σε αυτό το «βήμα διαλόγου». Εν ολίγοις: Αν αυτό που ενδιαφέρει είναι οι χαμηλοί ρύποι, η χαμηλή κατανάλωση, και το χαμηλό κόστος κτήσης & συντήρησης των κυβερνητικών αυτ/των, τότε θα πρέπει να μιλήσουμε με ρύπους, κατανάλωση, και κόστος. Όχι με «όριο κυβικών». Τα «κυβικά» πρέπει να καταλάβουμε ότι αποτελούν κατασκευαστικό χαρ/κό ενός κινητήρα, όπως ο αριθμός των κυλίνδρων ή των βαλβίδων. Κι εμάς, αυτό που μας ενδιαφέρει υποτίθεται πως είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της οποιασδήποτε τεχνολογίας, όχι ο τρόπος επίτευξής του. Αν ο κινητήρας ενός ΙΧ έχει ακόμα κι 8000 «κυβικά» αλλά η τεχνολογία του επιτρέπει μέσα στην πόλη να χρησιμοποιεί για την κίνησή του μόνο τους 2 από τους 10 κυλίνδρους (=τα 1600 από τα 8000 «κυβικά») με συνέπεια να παράγει ελάχιστους ρύπους, για ποιο λόγο θα έπρεπε να το αποφύγουμε [ή να το τιμωρήσουμε;] Ας τα σκεφτούν αυτά οι αρμόδιοι - εμείς εδώ είμαστε και παρακολουθούμε τα δείγματα γραφής που θα δώσει η κυβέρνηση αυτή. Καλή συνέχεια.