Αρχική Κάρτα ΠολίτηΔ. Περιεχόμενο Προτάσεων της ΔιαβούλευσηςΣχόλιο του χρήστη Ανδρόνικος Στάθης | 8 Δεκεμβρίου 2010, 10:59
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για να απλοποιήσω την συζήτηση θα σας δώσω την παρακάτω εικόνα. Βρισκόμαστε γύρω στα 2030 και όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου έχουν αυτοματοποιηθεί. Ένα οπτικό δίκτυο ινών διασυνδέει όλες τις δημόσιες υπηρεσίες μεταξύ τους. Όλα τα δημόσια έγγραφα, μέσω λογισμικού 'ηλεκτρονικής επεξεργασίας εντύπου', έχουν ψηφιοποιηθεί. Πλέον ο πολίτης παίρνει τηλέφωνο στα ΚΕΠ και ενημερώνει ότι έχει χάσει το δίπλωμα αυτοκινήτου του. Η εξυπηρετική υπάλληλος από την υπηρεσία ρωτάει ποιο είναι το ονοματεπώνυμο του πολίτη, ημερομηνία γέννησης, ΑΦΜ και Α.Δ.Τ. και μπαίνει στην ασφαλής μηχανή αναζήτησης, τύπου google, και αφού έχει δώσει το 'δικό της' username & password, μπαίνει στο portal της ενοποιημένης ελληνικής δημόσιας διοίκησης και κάνει αναζήτηση με τα στοιχεία που της έδωσε ο πολίτης. Τα βρίσκει σε κλάσματα δευτερολέπτου και ενημερώνει τον πολίτη ότι θα του αποσταλούν στο σπίτι με ταχυμεταφορά. Ο πολίτης είναι χαρούμενος που θα έχει την επόμενή μέρα το δίπλωμα αυτοκινήτου και όχι σε 6 μήνες. Από την άλλη ένας άλλος πολίτης τα θέλει την ίδια μέρα οπότε η υπάλληλος το στέλνει με fax. Ένας άλλος υπάλληλος πάλι θέλει να αποσταλούν στο δικό του email για να εκτυπώσει ο ίδιος το δίπλωμα αυτοκινήτου του. Το ελληνικό δημόσιο έχει κερδίσει εκατομμύρια ευρώ από την μη υιοθέτηση έξυπνων καρτών και πανάκριβα συστήματα ασφάλειας που είχαν παραβιαστεί παλαιότερα από hackers. Το κυριότερο που έκανε το ελληνικό δημόσιο τόσο αποτελεσματικό ήταν ότι όταν ο πολίτης αποφάσιζε να κάνει μια συνδιαλλαγή με το δημόσιο, ο υπάλληλος υπεύθυνα έκανε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες σε κλάσματα δευτερολέπτου. Κάποτε είχε προταθεί να μπαίνουν οι ίδιοι οι πολίτες στο σύστημα και να κάνουν μόνοι τους όλες τις ενέργειες, αλλά τελικά αυτό απορρίφθηκε για λόγους ασφάλειας επειδή ΠΑΝΤΑ κάποιος πρέπει να έχει την ευθύνη και αυτός είναι μόνο ο πιστοποιημένος δημόσιος υπάλληλος που ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο διεκπεραίωσις υπηρεσιών για τον πολίτη. Ευχαριστώ για την φιλοξενία Ανδρόνικος Στάθης MSc in Computer Science