Αρχική Κάρτα ΠολίτηΔ. Περιεχόμενο Προτάσεων της ΔιαβούλευσηςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Μπελντέκος | 10 Δεκεμβρίου 2010, 12:45
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κ. Υπουργέ, Κατ’ αρχάς μια δημόσια διαβούλευση δεν έχει αξία αν α) οι αποφάσεις για το ζήτημα που τίθεται σε αυτή έχουν προαποφασιστεί… και β) δεν είναι διαθέσιμα στους πολίτες όλα τα δεδομένα που αφορούν το υπό διαβούλευση θέμα. Κανονικά θα έπρεπε να είχατε θέσει το ζήτημα της «κάρτας του πολίτη» με τις πλήρεις λεπτομέρειές του, στην κρίση του ελληνικού λαού προ των βουλευτικών εκλογών. Αντί αυτού, ακόμα και τώρα, προβαίνετε σε μια δημόσια διαβούλευση, όχι για το αν θα πρέπει να θεσπιστεί η κάρτα του πολίτη, αλλά για το ποια θα είναι η βέλτιστη αξιοποίησή της. Όταν, μάλιστα, η διαβούλευση αυτή γίνεται χωρίς να έχει ανακοινωθεί το σχετικό νομοσχέδιο και να έχουμε γνώση των τεχνικών λεπτομερειών της κάρτας, του εύρους της εφαρμογής της και τόσων άλλων βασικών παραμέτρων (βλ. επιστολή του καθηγητή κ. Τσελεγγίδη), δίνεται η εντύπωση ότι η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα να διατυπώσω τις ακόλουθες βασικές απόψεις: Δεν είναι πρόοδος του πολιτισμού μας, αλλά αντίθετα κατάντια, το οποιασδήποτε μορφής φακέλωμα και η έκθεση προσωπικών δεδομένων ενός προσώπου σε τρίτους χωρίς τη συναίνεσή του ή ακόμα χειρότερα εν αγνοία του. Είναι αυτονόητο ότι η ύπαρξη ηλεκτρονικής κάρτας στην οποία θα μπορούν (έστω και μελλοντικά) να καταγράφονται δεδομένα χωρίς ο πολίτης να τα γνωρίζει ή να μπορεί να τα ελέγχει ενώ αυτά θα «διαβάζονται» από τρίτους, αποτελεί φακέλωμα και προσβολή της προσωπικότητάς του. Όταν μάλιστα η σύγχρονη τεχνολογία που θα φέρει η κάρτα, μπορεί να δίνει τη δυνατότητα εντοπισμού ή και παρακολούθησης του κατόχου της, τότε μιλάμε για σαφή περιστολή της ελευθερίας του. Και μόνο υπό αυτή την άποψη η θέσπιση μιας τέτοιας κάρτας είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Το ζήτημα της «κάρτας του πολίτη» έχει όμως και μια άλλη διάσταση για όσους είμαστε συνειδητά Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Τα ηλεκτρονικά μικροτσίπ, όπως και κάποια barcodes, φέρονται να συνδέονται με τον αριθμό 666, ο οποίος είναι ο αριθμός του αντιχρίστου. Η αποδοχή του αριθμού αυτού από έναν πιστό και σύνδεσή του με το πρόσωπό του σημαίνει, στην ουσία, την άρνηση της πίστης του στο Χριστό. Για το λόγο αυτό, δε θα πρέπει να υποχρεωθούμε να λάβουμε καμία κάρτα η οποία να έχει (φανερά ή κρυφά) το 666, ούτε βέβαια και καμία κάρτα στην οποία θα μπορεί να ενσωματωθεί μελλοντικά ο αριθμός αυτός. Πολλοί θα πουν ότι οι αντιλήψεις αυτές είναι μεσαιωνικές, σκοταδιστικές, προέρχονται από θρησκόληπτους και άλλα παρεμφερή. Δικαίωμά τους. Η ελευθερία του πολίτη όμως προϋποθέτει την ελευθερία της συνείδησής του και το σεβασμό, μεταξύ άλλων, και των θρησκευτικών πεποιθήσεών του (εφόσον έχει τέτοιες) από την πολιτεία. Και φυσικά δεν μπορεί ο σεβασμός της ελευθερίας και των δικαιωμάτων αυτών, να εξαρτάται από υποκειμενικές αξιολογικές κρίσεις λοιπών ομάδων ή ατόμων. Πριν μερικά χρόνια αφαιρέθηκε από τις αστυνομικές ταυτότητες το θρήσκευμα, στα πλαίσια του σεβασμού του δικαιώματος ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων πολιτών που δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι ή δεν θέλουν να θρησκεύουν. Τώρα πώς θα καταπατηθεί (ή έστω θα τεθεί σε μελλοντικό κίνδυνο) η θρησκευτική συνείδηση ημών των πολιτών που είμαστε και θέλουμε να παραμείνουμε Χριστιανοί Ορθόδοξοι; Για τους λόγους αυτούς, αν επιμείνετε στην έκδοση της «κάρτας του πολίτη», θα πρέπει αυτή να είναι προαιρετική και να μην υποχρεώσετε να την παραλάβουμε όσοι θεωρούμε ότι θίγει τις ελευθερίες και τα δικαιώματά μας. Τέλος, θέλω να συμπληρώσω ότι δεν είναι καθόλου απαραίτητη η «ψηφιοποίησή μας» ούτε για τη βελτίωση των παρεχόμενων από το κράτος υπηρεσιών, ούτε για την πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά αρκεί να υπάρχει βούληση και υπεύθυνη στάση από όλους και εφαρμογή των νόμων του κράτους. Ευχαριστώ Δημήτρης Μπελντέκος