Αρχική Κάρτα ΠολίτηΔ. Περιεχόμενο Προτάσεων της ΔιαβούλευσηςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνα | 10 Δεκεμβρίου 2010, 22:29
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διάβασα το κείμενο της διαβούλευσης για την κάρτα του πολίτη, με σκοπό να καταλάβω περί τίνος ακριβώς πρόκειται, τόσο από πλευράς τεχνικών χαρκτηριστικών, όσο και από πλευράς χρήσης/χρησιμότητας. Δυστυχώς, δεν είδα ούτε ένα πρακτικό παράδειγμα. Αντ'αυτού, διάβασα επανειλημμένως για το πόσο η κάρτα θα διευκολύνει την εξυπηρέτηση των πολιτών από τη Δημόσια Διοίκηση (γενικώς και αορίστως)και για το πόσο έμφαση δίδεται στα προσωπικά δεδομένα (επίσης γενικώς και αορίστως).Ως τα τώρα η περιρέουσα φιλολογία γύρω από την περιβόητη κάρτα, φαίνεται να ευσταθεί περισσότερο από όσα εσείς παρουσιάζετε εδώ. Επίσης όσοι "κατηγορούν" τη χρησιμότητα και την ασφάλειά της, φαίνεται να το κάνουν με μεγαλύτερο ζήλο και πιο ολοκληρωμένα επιχειρήματα, από αυτά που εσείς χρησιμοποιείτε για να την "υπερασπιστείτε". Όλα τα παραπάνω με κάνουν ιδιαίτερα επιφυλακτική και σκεπτικίστρια, ως προς το κατά πόσο η όλη διαδικασία διέπεται από την απαραίτητη σοβαρότητα και οργάνωση, ώστε και η εφαρμογή της να είναι προς όφελος του πολίτη. Κύριοι, η συγκυρία δεν είναι κατάλληλη για πειράματα. Οι πολίτες αυτής της χώρας καλούνται να αντιμετωπίσουν, από τη μια μέρα στην άλλη, τις δραματικές αλλαγές και την πλειάδα προβλημάτων που έχει επιφέρει το μνημόνιο. Η κάρτα του πολίτη σίγουρα μπορεί να περιμένει, εκτός βέβαια και αν ο σκοπός είναι "μαζί με το βασιλικό να ποτιστεί και η γλάστρα" και η κάρτα να "περάσει στα ψιλά", ώστε να μην υπάρξουν ιδιαίτερες αντιδράσεις. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση της δε μπορεί να είναι υποχρεωτική. Αν μη τι άλλο, πρέπει να επαφίεται στην κρίση του κάθε πολίτη το πόσο "εύκολα" ή "δύσκολα" θα συναλλάσεται με το Δημόσιο. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν τη συχνότητα της συναλλαγής (π.χ. ηλικία,τόπος διαμονής,επάγγελμα),άρα δε μπορούμε να πούμε ότι η κάρτα εξυπηρετεί εξίσου όλους τους πολίτες. Τέλος, τα τελευταία χρόνια, όλοι έχουμε συγκεντρώσει πληθώρα καρτών,κωδικών,αριθμών, τα οποία εν τέλει ενσωματώσαμε στην καθημερινότηατα μας και άρα μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Αν η κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει στην απλοποίηση των συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο, ας ξεκινήσει περιορίζοντας τη γραφειοκρατία. Αυτό από μόνο του αρκεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας,να διευκολύνει τη δουλειά των δημοσίων υπαλλήλων και πολύ περισσότερο να μας "φέρει πιο κοντά" στα ευρωπαϊκά πρότυπα δημόσιας διοίκησης, από μια αμφιβόλλου αξιοπιστίας κάρτα του "πολίτη." Κωνσταντίνα Τ.