Αρχική Κάρτα ΠολίτηΔ. Περιεχόμενο Προτάσεων της ΔιαβούλευσηςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΠΟΥΛΟΣ | 11 Δεκεμβρίου 2010, 09:11
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ταυτοτητα μου: Ειμαι Μηχανολογος Μηχανικος. Μετα τις σπουδες μου, εργασθηκα επι 5,5 ετη στη βιομηχανια, "περασα" απο το Δημοσιο (Δνση Βιομηχανιας) για 1,5 ετη ως μονιμος υπαλληλος και απογοητευμενος επεστρεψα στη βιομηχανια για 22 αλλα ετη. Το σχολιο μου θα ειναι ευρυτερο του θεματος και λογω του περιορισμενου χωρου, δυδτυχως γενικολογο. Μπορω ομως αν μου ζητηθει να καταθεσω συγκεκριμμενες προτασεις. Δεν θα ειναι πολυ ωφελημο να καταπιαστουμε με το θεμα της καρτας πολιτη, αν αποφυγουμε να εξετασουμε το ευρυτερο πλαισιο εφαρμογης. Ενα στοιχειο που που χαρακτηριζει σημερα τον στενο δημοσιο τομεα - αδειες, ελεγκτικοι μηχανισμοι, εκδοση παραστατικων - ειναι η συγκεντρωση πολλων και περιττων εγγραφων, διεσπαρμενων σε πολλες υπηρεσιες, που δεν εχουν ολα καποιο νοημα και η συνακολουθη περιπλοκοτητα και καθυστερηση στην διεκπεραιωση. Ο πολιτης καλειται να γινει "ειδικος", περιφερομενος γυρω απο γραφεια και υπηρεσιες, με την καθοδηγηση των υπαλληλων. Αν δεν διαθετει χρονο και διεκπεραιωτικες ικανοτητες, τοτε αναγκαζεται να χρησιμοποιησει γραφεια ειδικων, που φυονται γυρω απο τις δημοσιες υπηρεσιες και συναλλασσονται υπεροχα με τους υπαλληλους. Η περιπλοκοτητα των διαδικασιων γεννα αυτη την κατασταση. Εδω τιθεται ενα θεμα: Με τοσο προσωπικο, γιατι οι υπηρεσιες να μην λειτουργουν με τη λογικη αυτων των γραφειων; Για καθε υποθεση του πολιτη υπαρχει η κυρια υπηρεσια. Πχ για την αδεια λειτουργιας μιας βιομηχανιας, η Δνση Βιομηχανιας. Ας ειναι λοιπον αυτη η υπηρεσια οπου θα απευθυνεται ο πολιτης και ας ειναι ενα συγκεκριμμενο προσωπο, που θα αναλαβει την υποθεση του και θα συναλλασσεται. Τοτε, ο πολιτης μετατρεπεται, απο θυμα της γραφειοκρατιας, σε ελεγκτη, αφου θα εχει ενημερωθει για τις υποχρεωσεις του υπαλληλου. Βεβαια αυτο δεν ειναι τοσο ευκολο οσο ακουγεται. Αν δεν υπαρξουν ελεγκτικοι μηχανισμοι, τοτε ο πολιτης κινδυνευει να χασει εντελως τον ελεγχο. Η καρτα πολιτη, φανταζομαι οτι θα λειτουργει σε τερματικους σταθμους ενος δικτυου δημοσιων υπηρεσιων. Σε μια κεντρικη βαση δεδομενων, θα ειναι αποθηκευμενα ολα τα δημοσιευσιμα στοιχεια του πολιτη. Η καρτελα (record) θα περιεχει και επικαιρα στοιχεια, πχ φορολογικη ενημεροτητα, επαγγελμα, σπουδες κλπ. Η εγγραφη θα ειναι συνδεδεμενη με αλλες πληροφοριες, οπως οι φορολογικες υποχρεωσεις, περιουσιακα στοιχεια κ.α. Επομενως αυτο που προσδιδει αξια στην ηλεκτρονικη διακυβερνηση ειναι περισσοτερο η συγκεντρωση και τυποποιηση -αυτοματοποιηση των πληροφοριων, παρα η προσβαση σε αυτες. Τι περισσοτερο μπορει να προσφερει η καρτα πολιτη απο την ηλεκτρονικη ταυτοποιηση του προσωπου και τη διευκολυνση στην προσβαση επι των πληροφοριων; Αν δεν συνοδευθει απο μια εξυπνη αναθεωρηση των διαδικασιων κατα περιπτωση τοτε θα συνδραμει ελαχιστα στην μειωση της γραφειοκρατιας.