Αρχική Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΆρθρο 3 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Δεληγιάννης | 10 Ιανουαρίου 2011, 20:21
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο ορισμός της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Η-Διακυβέρνηση) περιλαμβάνει τη χρήση Τεχνολογιών των Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) με σκοπό τη βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών του δημοσίου τομέα (Government to Government – G2G και Government to Employees - G2E), τη βελτίωση της επικοινωνίας και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες (G2C) και τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των οργανισμών του δημοσίου τομέα με άλλους οργανισμούς δημόσιους και ιδιωτικούς, μη-κερδοσκοπικές επιχειρήσεις και οργανισμούς άλλων κρατών (G2C, G2B). 6.1.2. Απαιτήσεις και Υπηρεσίες της Η-Διακυβέρνησης Η εξάπλωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης απαιτεί την υλοποίηση συστημάτων συναλλαγής των πολιτών με τις υπηρεσίες της Διοίκησης και των υπηρεσιών μεταξύ τους, ηλεκτρονικά και σε διάφορες μορφές: Διοίκηση προς Πελάτη, Επιχειρήσεις και Διοίκηση (Administration to Customer, Business και Administration - A2C, A2B, A2A). Για τους διοικητικούς οργανισμούς η διαδικασία προσαρμογής απαιτεί την εξέλιξη των διαδικτυακών τόπων τους, επεκτείνοντας τη θεματολογία στην παροχή πληροφοριών για θέματα που ενδιαφέρουν τον πολίτη και τις επιχειρήσεις ή άλλους οργανισμούς. Επίσης σε επίπεδο διαχείρισης οι πολίτες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλλουν τα προσωπικά τους στοιχεία. Τυπικές αλλαγές που είναι αναγκαίο να προβλέπονται είναι η αλλαγή διεύθυνσης, τηλεφώνου και προσωπικών στοιχείων. Σε οικονομικό επίπεδο θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης συγκεκριμένων συναλλαγών όπως εξόφληση φόρων και προστίμων, κατάθεση φορολογικής δήλωσης, έλεγχος φορολογικής ενημερότητας, αίτηση για έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών. Οι δυνατότητες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές, διότι επιτρέπουν στους πολίτες να είναι ενήμεροι και να εκπληρώνουν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος. Επίσης προτείνεται η δημιουργία οριζόντιων «πυλών» Portals, που παρουσιάζουν πληροφορίες σχετικές με καταστάσεις της ζωής που ο πολίτης ίσως αντιμετωπίζει για πρώτη φορά, όπως για παράδειγμα τη διαδικασία γάμου, γέννησης, θανάτου, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον διοικούμενο να ενημερωθεί και να προετοιμάσει τις απαραίτητες ενέργειες. Τα παραπάνω εξασφαλίζουν τη δυνατότητα οριζόντιας επικοινωνίας μεταξύ καθετοποιημένων διοικητικών υπηρεσιών, στο επίπεδο του πολίτη, που εγγυάται ότι ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να γνωρίζει τις διαδικασίες που απαιτούνται όταν τις χρειαστεί. Στη διακυβέρνηση (G2G) δημιουργούνται πληροφορικά συστήματα που επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των τοπικών υπηρεσιών αλλά και με άλλες κυβερνήσεις σε επίπεδο πληροφοριών μόνο (non-business). Οι κυβερνητικοί υπάλληλοι απολαμβάνουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε επίπεδο G2E. Σε επίπεδο G2B εξασφαλίζεται συνήθως επικοινωνία σε ηλεκτρονικές προμήθειες (e-procurement) και ηλεκτρονικές δημοπρασίες (e-auctions). Σύμφωνα με τους Deloitte και Touche, τα στάδια της επιχειρηματικής μετατροπής τα οποία προωθεί η Η-Διακυβέρνηση περιλαμβάνουν σε πρώτη φάση τη δημοσίευση της πληροφορίας. Στη συνέχεια επεκτείνεται η λειτουργικότητα του συστήματος δίνοντας τη δυνατότητα αμφίδρομων συναλλαγών, ενώ ακολουθεί η δημιουργία πυλών πολλαπλών χρήσεων, οι οποίες γίνονται ολοένα και πιο εξατομικευμένες. Φτάνοντας στα δύο τελευταία επίπεδα συναντάμε την κατηγοριοποίηση των υπηρεσιών και τέλος την πλήρη επιχειρηματική μετατροπή, με τη διευρυμένη χρήση νέων τεχνολογιών. Σε επίπεδο πρόσβασης χρησιμοποιούνται διάφορα κανάλια παροχής υπηρεσιών. Αυτά στην πιο προσιτή μορφή περιλαμβάνουν διάφορα κέντρα όπου ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση της εισαγωγής των δεδομένων στο σύστημα και επικοινωνεί με τον πελάτη. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) στην Ελλάδα ή τα κέντρα κλήσεων (call centers) που μπορεί ο ενδιαφερόμενος να χρησιμοποιήσει για τη διεκπεραίωση του αιτήματος του. Στη συνέχεια με χρήση νέων τεχνολογιών το προβάδισμα έχει το Διαδίκτυο ενώ ακολουθεί η αλληλεπιδραστική τηλεόραση. Τέλος, λιγότερο χρησιμοποιούμενα αλλά εξίσου σημαντικά μέσα είναι η χρήση ταχυδρομείου (ηλεκτρονικού και μη) όπως και τα κιόσκια πληροφόρησης.