Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Βαρλάγκας | 11 Νοεμβρίου 2009, 22:47
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαύξηση της συμβολής της βαθμολογίας του Τεστ Δεξιοτήτων (x4 αντί x3 που ίσχυε έως τώρα) στη συνολική βαθμολογία, αλλά και - ιδίως - η καθόλου εισαγωγή του ως κριτηρίου αξιολόγησης είναι ορθή τουλάχιστον για τους εξής δύο βασικούς λόγους: 1) Αποτελεί ένα *κοινό* μέτρο αξιολόγησης για όλους τους υποψηφίους. Ως γνωστόν υπάρχουν τεράστιες αποκλίσης στις κλίμακες αξιολόγησης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Π.χ. είναι πασίγνωστη η δυσκολία επίπτευξης υψηλού μέσου όρου σε πανεπιστημιακά τμήματα όπως: Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, Φυσικής Αθήνας, Μαθηματικών Αθήνας, Νομικής Αθήνας, Οικονομικών ΑΣΟΕΕ, ενώ σε αντίστοιχα τμήματά τους της περιφέρειας (αναφέρω ενδεικτικά: Μαθηματικό Πάτρας, Νομική Κομοτηνής, Οικονομικό Ρεθύμνου) με ιδιαίτερα ήσσονα προσπάθεια κατακτάται ευκόλως υψηλότερη βαθμολογία. Πόσω μάλλον που οι βάσεις εισαγωγής των εν λόγω τμημάτων, αλλά και τα ποσοστά αποδοχής σε μεγάλα πανεπιστήμια στο εξωτερικό, σαφώς δεικνύουν ότι το ακαδημαϊκό επίπεδο των αποφοίτων όπου οι βαθμοί είναι χαμηλότεροι είναι κατά τεκμήριο *υψηλότερο*. Το τεστ δεξιοτήτων δίνει ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΑΘΜΙΣΗΣ. Το ίδιο ρόλο επιτελούν στις ΗΠΑ τεστ όπως GRE, GMAT, LSAT για εισαγωγή για μεταπτυχιακές, MBA ή νομικές σπουδές ή π.χ. το τεστ της αντίστοιχης του ΑΣΕΠ αρχής προσλήψεων Public Service Commission of Canada στον Καναδά, ( http://www.psc-cfp.gc.ca/ppc-cpp/pract-test-examn-pract/index-eng.htm ) ή τα preselection tests του EPSO (European Personnel Selection Office της Ευρωπαϊκής Ένωσης) 2) Δίνει την ευκαιρία σε υποψηφίους που για τον Α’ η Β’ προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους δεν είχαν υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις, αλλά είναι ιδιαίτερα εύστροφοι και ικανοί στις δεξιότητες που απαιτούνται να συμπληρώσουν/ισοσταθμίσουν αυτήν την έλλειψή τους στο ακαδημαϊκό κομμάτι. Αξίζουν ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον πρόεδρο του ΑΣΕΠ καθηγητή κ. Βέη, του οποίου "προσωπικό στοίχημα" υπήρξε η εισαγωγή του τεστ δεξιότητων στο σύνολο των κριτηρίων μοριοδότησης, και μάλιστα σε μια ελληνική πραγματικότητα που δεν ήταν ιδιαίτερα ευμενώς διακείμενη σε αυτήν την (για εμάς) καινοτομία, η οποία όμως προσφέρει ήδη ποιοτική αναβάθμιση στον τρόπο αξιολόγησης των υποψηφίων για τις θέσεις δημοσίου.