Αρχική Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΆρθρο 6 Πληροφοριακές υποχρεώσεις των φορέων του δημόσιου τομέαΣχόλιο του χρήστη TSATSOS ATHANASIOS | 10 Ιανουαρίου 2011, 22:06
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τα ηλεκτρονικά προϊόντα θα έχουν αξία, εάν και μόνον εάν όλοι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε αυτά. Όλοι πρέπει να συμμετέχουν ισότιμα στην κοινωνία της γνώσης, χωρίς γεωγραφικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς αποκλεισμούς. Το πρόγραμμα iDABC (Interoperability Delivery of Pan- European e-Government Services to Public Administrations, Business and Citizens) αποσκοπεί στην παροχή πανευρωπαϊκών υπηρεσιών Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στις δημόσιες διοικήσεις, στις επιχειρήσεις και στους πολίτες. Στόχος είναι να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των ευρωπαϊκών δημόσιων διοικήσεων και η μεταξύ τους συνεργασία. Το iDABC είναι ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικών διοικητικών υπηρεσιών που θεσπίστηκε για την περίοδο 2005-2009. Διαδέχθηκε το πρόγραμμα IDA (Interchange of Data between Administrations – πρόγραμμα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ διοικήσεων), με ευρύτερο πεδίο δράσης. Καλύπτει τους στόχους του προγράμματος IDA αλλά αποσκοπεί επίσης να δημιουργήσει πανευρωπαϊκές ηλεκτρονικές διοικητικές υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες. Το iDABC εντάσσεται στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών e-Europe 2005 και i2010. Η διαλειτουργικότητα και τα ανοικτά πρότυπα παραμένουν πεδία δράσης με προτεραιότητα, στα οποία προστίθενται οι νέες πανευρωπαϊκές υπηρεσίες που πρόκειται να δημιουργηθούν. Το πρόγραμμα iDABC αποσκοπεί να υποστηρίξει και να προωθήσει την ανάπτυξη των πανευρωπαϊκών υπηρεσιών ηλεκτρονικής δημόσιας διοίκησης, καθώς και τα διαλειτουργικά δίκτυα που τις υποστηρίζουν. Η ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών «μίας στάσης» για πολίτες και επιχειρήσεις βασίζεται, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, στην επίτευξη Διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε οργανισμούς και πληροφοριακά συστήματα της Δημόσιας Διοίκησης. Καθώς όλο και περισσότερα back-office και front-office Πληροφοριακά Συστήματα αναπτύσσονται και διασυνδέονται με κατάλληλες τηλεπικοινωνιακές υποδομές, η διαφανής διαλειτουργικότητά τους είναι ο μόνος δρόμος για την ορθή ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η διαλειτουργικότητα είναι ένα χαρακτηριστικό που οφείλει να διατρέχει οργανισμούς, πληροφορίες και συστήματα, καθώς πρέπει να αντιμετωπίζεται σε οργανωσιακό, σημασιολογικό και τεχνολογικό επίπεδο. Επιπλέον, κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να υιοθετεί και να εφαρμόζει τα τρέχοντα και εξελισσόμενα διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα για τη διαλειτουργικότητα στην Ηλεκτρονική Διοίκηση και Διακυβέρνηση. Έτσι, τα πρότυπα διαλειτουργικότητας αφορούν το σύνολο των οργανισμών της Δημόσιας Διοίκησης, το σύνολο των Πληροφοριακών Συστημάτων που διαχειρίζονται πληροφορίες για πολίτες και επιχειρήσεις συμμετέχοντας στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, και ως εκ τούτου το μεγαλύτερο ποσοστό των Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά και των επιχειρήσεων παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ΤΠΕ. Το πρόγραμμα αποσκοπεί επίσης να: Δημιουργήσει τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των δημόσιων διοικήσεων και των κοινοτικών οργάνων. Διευκολύνει την παροχή πανευρωπαϊκών υπηρεσιών στις επιχειρήσεις και στους πολίτες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες τους. Επιτύχει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των διάφορων τομέων πολιτικής, κυρίως βάσει ενός ευρωπαϊκού διαλειτουργικού πλαισίου . Προωθήσει τη διάδοση ορθών πρακτικών και την ενθάρρυνση της ανάπτυξης καινοτομικών τηλεματικών λύσεων στις δημόσιες διοικήσεις.