Αρχική Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΆρθρο 11 Έκδοση ηλεκτρονικών εγγράφωνΣχόλιο του χρήστη Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης | 17 Ιανουαρίου 2011, 10:17
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εαν υπάρχει βούληση για πραγματική βελτίωση της παραγωγικότητος της Δημόσιας Διοίκησης (Υπουργεία, Ανεξάρτητες Διοικητικές/Ρυθμιστικές Αρχές), της Δικαστικής Αρχής και των ΟΤΑ Α΄ & Β΄ βαθμίδος (διοικητική λειτουργία) πρέπει: 1. Να δημιουργηθεί (στο πρότυπο λειτουργίας της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων - ΕΕΤΤ) ψηφιακή υποδομή (λείπει μόνον η ψηφιακή υπογραφή) έτσι ώστε τα παραγώμενα δημόσια έγγραφα (έγγραφα των Δημοσίων Υπηρεσιών) να είναι μόνον ηλεκτρονικά (κατάργηση του Σχεδίου εγγράφου σε έντυπη μορφή που μετατρέπεται σε έγγραφο με την υπογραφή του από τον τελικώς υπογράφοντα αυτό και διακινείται ακριβές αντίγραφο αυτού με την γνωστή χρονοβόρο διαδικασία περασμένων αιώνων) 2. Να δημιουργηθεί (πρόταση Δρ Τούμπα από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους) Ηλεκτρονική Τράπεζα Δημοσίων Εγγράφων (Η.Τ.Δ.Ε.) όπου όλα τα έγγραφα των ανωτέρω υπηρεσιών θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά σε αυτήν και δι αυτής θα πιστοποιείται (με barcode reader) η αυθεντικότητα κάθε Δημοσίου Εγγράφου που θα είναι αφ'ενός προσβάσιμο στον Πολίτη όπως τα ΦΕΚ του Εθνικού Τυπογραφείου και αφ'ετέρου ηλεκτρονικά προσβάσιμο από τις Δημόσιες Αρχές που με ένα κλικ θα ανακτούν σε μια οθόνη από την συγκεκριμένη Η.Τ.Δ.Ε. το έγγραφο και θα το συγκρίνουν με την εκτύπωση που πιθανώς να τους έχει προσκομίσει ο Πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) Με αυτόν τον τρόπο, ο απαιτούμενος χρόνος παραγωγής ενός εξερχόμενου δημοσίου εγγράφου περιορίζεται κατά 80%, εκμηδενίζεται η σπατάλη χαρτιού και αναλωσίμων εκτύπωσης (φωτοτυπικά, τόνερ κλπ.) και καταργείται η ανάγκη διατήρησης υπέρογκων υπηρεσιών Πρωτοκόλλου (με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς τον περιορισμό του κόστους της Δημόσιας Διοίκησης). Ολα τ'άλλα είναι πασαλείματα που δεν θα επιλύσουν το κύριο πρόβλημα παραγωγικότητος της Δημόσιας Διοίκησης των ΟΤΑ και των Δικαστικών Αρχών. ΥΓ Προς τους συμπολίτες μου που συμμετέχουν στον συγκεκριμένο διάλογο: μην συγχέετε την Δημόσια Διοίκηση, τις Δικαστικές Αρχές και την Διοικητική λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με: -κοινωφελή ιδρύματα (ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ) όπως ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, σχολεία, ΑΕΙ/ΤΕΙ κλπ. -εταιρείες που ανήκουν κατά 50%+1 μετοχή στο Ελληνικό Δημόσιο (όπως ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ κλπ.) Για τα πρώτα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη αυτονομία ως προς την οργάνωση/λειτουργία τους (με πρόβλεψη σύνδεσης με την ΗΤΔΕ). Για τις εταιρείες πρέπει να λειτουργήσουν οι αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης (όπως ισχύει για κάθε ΑΕ) με έκφραση των απαιτήσεων του βασικού μετόχου στην ΓΣ μετόχων των εταιρειών αυτών.