Αρχική Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΆρθρο 1 Αντικείμενο/Σκοπός του νόμουΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Π. Παπαβασιλείου | 18 Ιανουαρίου 2011, 13:23
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
[α] Έκδοση ηλεκτρονικών διοικητικών πράξεων με παράλληλη κατοχύρωση των προϋποθέσεων για τη νομική και αποδεικτική ισχύ των ηλεκτρονικών εγγράφων. [β] τη θέσπιση της αυτεπάγγελτης ή κατ΄ αίτηση αναζήτησης εγγράφων που τηρούνται σε οποιοδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, απαλλάσσοντας τον πολίτη ή τις επιχειρήσεις από την επιβάρυνση για επικύρωση αντιγράφων για κάθε συναλλαγή τους με τη Διοίκηση. Τα διοικητικά έγγραφα και πράξεις μπορούν να διατίθενται κεντρικά. Ο αιτούμενος μπορεί να υποβάλει αίτημα για πρόσβαση στο έγγραφο ή πράξη που τον ενδιαφέρει και η πρόσβαση να επιτρέπεται εφ' όσον τηρούνται οι προυποθέσεις που θα αφορούν στον έλεγχο της ταυτότητάς του και το δικαίωμα πρόσβασης στο έγγραφο ή πράξη αυτή. Στην περίπτωση ύπαρξης ηλεκτρονικής φορολογικής/πολιτικής ταυτότητας η ταυτοποίηση θα γίνεται σύμφωνα με πρακτικές που ισχύουν κατά την χρήση πιστωτικών καρτών, αλλά και με επιπλέον χαρακτηριστικά διαβάθμισης, όπως τηλεφωνική επικοινωνία με ηχογράφηση αυτής, όπως συμβαίνει κατά τον έλεγχο της ταυτότητας χρήστη τινός σε διαδικασίες phone banking κ.λπ., μέχρι να δοθεί το δικαίωμα πρόσβασης με e-mail, όνομα χρήστη και συνθηματικό μιας ή περισσοτέρων χρήσεων. Το έγγραφο μπορεί να "κατεβάζεται" στον υπολογιστή του αιτουμένου ή όχι. Μπορεί να δίδεται δικαίωμα εκτύπωσης (μιάς, δύο ή περισσοτέρων εκτυπώσεων) και για τον επιτρεπόμενο αριθμό εκτυπώσεων να εκτυπώνεται υδατογράφημα σε κάθε σελίδα με την ένδειξη πρωτότυπο, γνήσιο αντίγραφο κ.λπ., σαν απόδειξη γνησιότητας του εγγράφου που παραδίδεται στον χρήστη. Καμμία άλλη εκτύπωση δεν θα διαθέτει υδατογράφημα χαρακτηρισμού - γνησιότητας. Το σύστημα θα "κρατά" τον αριθμό των εγγράφων που έχουν παραληφθεί. [γ] τη γενίκευση και καθιέρωση της δυνατότητας ηλεκτρονικών συναλλαγών, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών οικονομικών συναλλαγών και πληρωμών με φορείς του δημόσιου τομέα κ.λπ. Η λειτουργία αυτή απαιτεί δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλλου δημοσίων εγγράφων και ηλεκτρονικών συναλλαγών για κάθε χρήστη που ενδιαφέρεται να έχει. Ο η-Φάκελλος αυτός θα τροφοδοτείται με όλα τα έγγραφα που έχουν δοθεί ηλεκτρονικά στον ενδιαφερόμενο και ενδιαφέρεται να τα έχει στην διάθεσή του σε ένα ηλεκτρονικό ιστορικό αρχείο. Η πρόσβαση στον ηλεκτρονικό φάκελλο μπορεί να παρέχει δικαιώματαεπιπλέον ηλεκτρονικών συναλλαγών, οικονομικών συναλλαγών και πληρωμών, με την χρήση πιστωτικών καρτών (κατά τα πρότυπα των e-shops). Κάθε συναλλαγή θα καταγράφεται, θα τηρείται σε ηλεκτρονικό αρχείο και θα εκδίδονται τα αναγκαία αποδεικτικά, που θα είναι τόσο στην διάθεση του συναλλασσομένου όσο και στην διάθεση της υπηρεσίας που την αφορά. Οι συναλλαγές με διαφορετικές υπηρεσίες θα δημιουργούν υποφακέλλους ηλεκτρονικών συναλλαγών στις υπηρεσίες αυτές που θα περιέχουν, αποκλειστικά, τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με τις υπηρεσίες αυτές. Πρόκειται για θέματα οργάνωσης των πληροφοριών που τυγχάνουν διαχείρισης και αποθηκεύονται για λογαριασμό πολιτών και υπηρεσιών. Η οργάνωση αυτή υλοποιείται με λύσεις που παράγοται από συστήματα BPM (business process management), με τα οποία σχεδιάζονται, αναπτύσσονται και τίθενται σε παραγωγική λειτουργία αυτοματοποιημένες ροές εργασιών (workflows).