Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 25: Επανασύσταση Δημοτικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Μάστορας | 17 Μαρτίου 2015, 22:22
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το άρθρο 25 «Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας», σημειώνω τις εξής ενστάσεις - επισημάνσεις - απορίες: Παράγραφος 1: α) Για ποιο λόγο καταργούνται μόνο οι θέσεις στην ΕΛ.ΑΣ. και γιατί όχι του συνόλου των πρώην Δ.Α.; Πρόκειται για καταφανή αδικία εις βάρος όσων επέλεξαν την ΕΛ.ΑΣ. με βάση τα προσωπικά συμφέροντα και επιδιώξεις, καθώς ίσως κάποιοι να επιλέγαμε να εισαχθούμε σε άλλη υπηρεσία υποδοχής. (Π.χ. από εμένα η ΕΛ.ΑΣ. επιλέχθηκε, καθώς με την υψηλή μοριοδότηση που είχα - στους πρώτους 500 από 3500 περίπου Δ.Α., παρόλη την άδικη πριμοδότηση μέρους συναδέλφων από το Κράτος - εισαγόμουν σίγουρα στην πρώτη μου επιλογή τόπου. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον τόπο συμφερόντων, από τον οποίο έλειψα 10 χρόνια σε Δημοτική Αστυνομία άλλου δήμου. Παράλληλα, η ΕΛ.ΑΣ. μου εξασφάλιζε τη χρήση του ευνοϊκού νόμου, μόνο για αυτή την κατηγορία υπαλλήλων, περί μόνιμης και υποχρεωτικής συνυπηρέτησης ενστόλου Σώματος Ασφαλείας με τη σύζυγό μου στον τόπο συμφερόντων μας, η οποία ως εξαιρεμένη συνάδελφος-σύζυγος παρέμεινε υποχρεωτικά στο δήμο προέλευσής της, ενώ είχε σχεδόν ολοκληρωθεί διαδικασία μετάταξης της σε τόπο συμφερόντων που με τη σειρά της καταργήθηκε με την κατάργηση της Δ.Α., ενώ έπειτα έγινε δέκτης αρνήσεων τόσο για μετάταξη με την ενδοδημοτική κινητικότητα, όσο και για απόσπαση συνυπηρέτησης με ένστολο παραπέποντας το θέμα στην τελεσίδικη απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, απόφαση που αναμέναμε οσονούπω…). β) Προτείνεται η εθελοντική επιστροφή υπαλλήλων της ΕΛ.ΑΣ. στους δήμους. Προτείνεται επίσης η πλήρης ένταξη στο αστυνομικό προσωπικό όσων δεν επιλέξουν την επιστροφή στους δήμους, σύντομη εκπαίδευση έως τρίμηνο κυρίως στον οπλισμό και τοποθέτηση στον τόπο συμφερόντων του καθενός ή στο Α.Τ. τοποθέτησης με την κινητικότητα (καθώς οι θέσεις αυτές προβλέφθηκαν με βάση υπηρεσιακές ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ.) Παράγραφος 2: Εδάφιο α: Δεν διευκρινίζεται τι γίνεται στην περίπτωση μη κατάθεσης αίτησης. O υπάλληλος του Α.Τ. απολύεται; Μπαίνει σε διαθεσιμότητα; Παραμένει στην ΕΛ.ΑΣ. και αν ναι, υπό ποιό καθεστώς; Eδάφιο β: Στην τέταρτη γραμμή έπειτα από τη φράση προσωποπαγείς θέσεις, προτείνεται η προσθήκη της φράσης «με υποχρεωτική τοποθέτηση στον - κατά δήλωση των υπαλλήλων - τόπο συμφερόντων τους.» Παράγραφος 3: α) Για ποιο λόγο να μην λογίζεται και η περίοδος διαθεσιμότητας στη 10-ετία, ή γιατί να μην είναι 8-ετία ή πενταετία η περίοδος μετάταξης σε άλλο κλάδο δήμου; Γιατί να μη λογίζεται και η περίοδος υπηρεσίας μας στην ΕΛ.ΑΣ. σε αυτό το διάστημα; β) Προτείνεται η εξής διατύπωση για τη διαδικασία μετάταξης σε άλλο κλάδο: «Ενδεχόμενη αίτηση μετάταξης σε άλλο κλάδο να γίνεται υποχρεωτικά δεκτή από το δήμο εφ’ όσον ο υπάλληλος κατέχει τα απαραίτητα τυπικά προσόντα, προς αποφυγή ύποπτων συναλλαγών και διαπλοκής μεταξύ υπαλλήλου και αιρετών και προς ενίσχυση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στο κράτος και τους Ο.Τ.Α.». Παράγραφος 6: α) Πρέπει να γίνουν σαφέστερα τα κριτήρια επιλογής κλπ στα πλαίσια της ισότητας ευκαιριών μεταξύ ήδη υπαρχόντων Δ.Α. (όπως και αυτών στις άλλες υπηρεσίες τοποθέτησης) και εν δυνάμει νέων υπαλλήλων, εξαλείφοντας τα όρια ηλικίας και θέτοντας αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής και εύλογο χρονικό διάστημα εκπαίδευσης (Οι Δ.Α. έως τώρα έχουν εκπαιδευτεί 4-6 μήνες θεωρητικά σε σχολές Δ.Α. και 2 μήνες πρακτικά σε Α.Τ. δίνοντας εργασίες, τεστ και τελικές εξετάσεις με επιτυχή αποφοίτηση, χορήγηση διπλώματος και βαθμού αποφοίτησης). β) Η επιλογή αυτή να γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ με μοριοδότηση κατά σειρά προτεραιότητας (όπως και η πρόσληψη των Δ.Α. έως τώρα, άσχετα αν η προηγούμενη κυβέρνηση στη διαδικασία κινητικότητάς μας αναγνώρισε τη συγκεκριμένη διαδικασία μόνο σε ορισμένες «σειρές» εισαγωγής με «νεφελώδη» κριτήρια, αλλά με πολλή μεγάλη πριμοδότηση μορίων, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την αξιοκρατία στη διαδικασία…).