Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 25: Επανασύσταση Δημοτικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Θωμόπουλος | 17 Μαρτίου 2015, 23:48
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παραθέτω το απόσπασμα από την αιτιολογική έκθεση: "Με τις διατάξεις του άρθρου 25 καταργούνται στην Ελληνική Αστυνομία οι θέσεις των πρώην δημοτικών αστυνομικών και επανασυστήνονται αυτοδικαίως, κατόπιν αιτήσεως τους, αντίστοιχες θέσεις και κλάδοι ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας, ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας και ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας που είχαν καταργηθεί με το άρθρο 81 του ν.4172/2013. Η ρύθμιση επανασύστασης κλάδων της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία συντάχθηκε λαμβάνοντας υπόψη και τις σχετικές προτάσεις της ΚΕΔΕ, μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία, κρίνεται απαραίτητη, καθώς πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την καθημερινή ζωή των πολιτών και προσπορίζει σημαντικά οικονομικά έσοδα στους δήμους. Ειδικότερα: (α): με την παρ.2 (β) παρέχεται το δικαίωμα επιλογής σε υπάλληλους, πρώην δημοτικούς αστυνομικούς, οι οποίοι δεν επιθυμούν την επάνοδό τους στην επανασυσταθείσα θέση τους και παράλληλα διασφαλίζεται η κάλυψη πραγματικών αναγκών με τη διάθεσή τους στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. (β): με την παρ.2(γ) υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, ή δεν συμπεριλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες των Ανακοινώσεων του 19 τέως Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, επανέρχονται, κατόπιν αίτησής τους, σε θέσεις στους οικείους Δήμους. Η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη προκειμένου αφενός μεν, να επιτευχθεί η αποκατάσταση αυτών των υπαλλήλων, αφετέρου δε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα οι υπηρεσιακές ανάγκες των Δήμων." Έχω να παρατηρήσω τα εξης: α) ουδέποτε υπήρχε κλάδος ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας και κακώς αναφέρθηκε στον Ν4172/13 β)Οι "Δημοτικοί Αστυνομικοί Ελληνικής Αστυνομίας", όπως ονομάζουνται επί του παρόντος, είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι, εισηγμένοι στη Δημόσια Διοίκηση με δημόσιες προκυρηξεις αντικειμενικών κριτηρίων (και) υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ με προδιαγραφές όμοιες με αυτές των υποψηφίων για Σώματα Ασφαλείας, εκπαιδευμένοι από Νομικούς και Αστυνομικούς στις σχολές της Δημοτικής Αστυνομίας σε Τσοτύλι, Κόνιτσα και Πτολεμαίδα. Πώς διασφαλίζεται η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της νέας υπηρεσίας όταν επιστρέφει αδιευκρίνιστη μερίδα των υπηρετούντων στην ΕΛΑΣ, με το αδόκιμο μάλιστα όνομα "κοινοτικοί διαμεσολαβητές " κατα ΣΗΜΕΡΙΝΗ (17/3/2015) δήλωση του κ. Πανούση για να μην παραπέμπει στην αστυνομία παρότι θα ασκούν αστυνομικά καθήκοντά (Πρακτικό Επεξεργασίας 126/2006 ΣτΕ, σελίδα 9, παράγραφος 6) όταν έχουν απογυμνωθεί από την αστυνομική τους ιδιότητα; Δεν θα μπορούσαν να ασκήσουν τα ίδια καθήκοντα ως έχουν μέσα στο σώμα της ΕΛΑΣ; γ)Ποια ακριβώς αποκατάσταση υπαλλήλου πετυχαίνεται όταν επιστρέφει στο Δήμο από όπου προήλθε τη στιγμή που υπηρετεί στην ίδια περιοχή σε Α.Τ. της Ελληνικής Αστυνομίας; Πολύ περισσότερο, αν κάποιος υπάλληλος βάσει κινητικότητας του Ν.4172/2013 μπόρεσε να βρεθεί κοντά στον τόπο συμφερόντων του, δεν τον θίγει το παρόν άρθρο; Θα μπορούσαν να τεθούν στη διάθεση του ΥΠ.ΕΣ. μόνο οι υπάλληλοι οι οποίοι δηλώνουν τόπο συμφερόντων εκτός Νομού όπου υπηρετούν επί του παρόντος. δ) Γνωρίζουμε ότι τα έσοδα από τις τροχονομικες παραβάσεις τα οποία βεβαιώνουν τόσο οι ΔΑΕΑ όσο και οι Αστυνομικοί υπάλληλοι βεβαιώνονται υπερ των ταμείων των οικείων Δήμων. Επομένως ενδεχόμενη λειτουργία της ΔΑ εντός της ΕΛΑΣ ουδόλως επηρεάζει το επιδιωκόμενο όφελος από την είσπραξη προστίμων υπερ των Δήμων. Αντιθέτως ενδεχόμενη μεταφορα αδιευκρίνιστου ποσοστου των ΔΑΕΑ στους Δήμους θα ΜΕΙΩΣΕΙ τα εν λόγω εσοδα, ή ακόμα θα τα μηδενίσει αφου σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (Ν2696/1999) αρμόδιοι για τον έλεγχο των τροχονομικών παραβάσεων είναι ΜΟΝΟ τα αστυνομικά όργανα. Ενδεχόμενη μετατροπή των ΔΑΕΑ σε "κοινοτικούς διαμεσολαβητές" και πολύ περισσότερο η ένταξη στον κλάδο τους άλλων δημοτικών υπαλλήλων με μετάταξη, οι οποίοι ΔΕΝ πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας για την εισαγωγή στα Σώματα Ασφαλείας, τους αφαιρεί τόσο την αστυνομική ιδιότητα όσο και την ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου. ε) οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί οι οποίοι εντάχθηκαν βίαια στα Καταστήματα Κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να ενωθούν με το υπόλοιπο σώμα των Δημοτικών Αστυνομικών, παρότι εκπαιδευμένοι ειδικά για το σκοπό αυτό; Συμπερασματικά, το άρθρο 25 οδηγεί σε βίαιη αλλαγή της επαγγελματικής ιδιότητας των ΔΑΕΑ χωρίς τη συναίνεσή τους, δεν προασπίζει κατά κανένα τρόπο το Δημόσιο Συμφέρον και μάλιστα προκαλεί τεράστια ζημία στους Δήμους οι οποίοι αφενός θα απωλέσουν έσοδα από την εφαρμογή του (αστυνομικός έλεγχο που θα ασκούσαν οι ΔΑΕΑ αποτελεσματικότατα δεν θα μπορεί να ασκηθεί από τους "κοινοτικούς διαμεσολαβητές"), θα επωμιστούν πρόσθετο μισθολογικό και λειτουργικό κόστος ενώ προκαλείται κενό στην ευνομία και ευταξία των πόλεων. Προτείνεται η παραμονή των ΔΑΕΑ στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, η περαιτέρω εκπαίδευσή τους έτσι ώστε να διευρυνθεί περαιτέρω το πεδίο αρμοδιοτήτων τους και η ενίσχυσή τους με το προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι προέρχονται απο τους πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς.