Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 7 Ρυθμίσεις που αφορούν στην πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνουΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Τέτσιος | 12 Νοεμβρίου 2009, 00:43
Αρχικά να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε παράλληλα τη νέα κυβέρνηση για τη παρούσα ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση της οποίας στόχος είναι εμείς, οι απλοί πολίτες και εργαζόμενοι, να εισακουσθούμε, βελτιώνοντας όσα το παρόν σχέδιο νόμου δεν έχει ακόμη προβλέψει. Σκοπός του παρόντος νέου νόμου είναι, μεταξύ άλλων, να καταργήσει το σημερινό καθεστώς ομηρίας των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, την παράνομη εκμετάλλευση τους και να παύσει, πλέον, οι συμβασιούχοι αυτοί να αποτελούν τα θύματα παράνομων πρακτικών. Ο κ. Ραγκούσης τόνισε. «στόχος είναι να καταργήσουμε το πολιτικό δουλεμπόριο των νέων γενεών…να θεμελιωθεί η αξιοκρατία και η δικαιοσύνη». Εάν, όμως, με το νέο νόμο καταργηθούν ή πέσουν σε αδράνεια οι νόμοι οι οποίοι παρέχουν σήμερα μεγαλύτερη προστασία στα δικαιώματα των εργαζομένων, ως ο ν.2112/1920 του οποίου η ισχύς και η εφαρμογή του αναγνωρίζονται, από την πρόσφατη, δεσμευτική για την Ελλάδα, απόφαση της 23/4/09 του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ΔΕΚ) και η οποία έλαβε υπόψη τις αποφάσεις 18/2006 και19-20/2007 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου (ΟλΑΠ), τότε καλύτερα να μην υπάρξει παρόμοιος νέος νόμος. Πιο συγκεκριμένα. Όλοι γνωρίζουμε ότι το δημόσιο και οι ΟΤΑ, ακόμη και μετά τις εκλογές της 4/10/2009, ως εργοδότες και με τη βοήθεια του ΑΣΕΠ, καλύπτουν οργανικές θέσεις με συμβασιούχους ορισμένου χρόνου όπως η μερική απασχόληση. Οι θέσεις αυτές υπάρχουν μόνο στα χαρτιά και στα περιβόητα ψευδή επιχειρησιακά σχέδια τα οποία εγκρίνονται από το ΑΣΕΠ ως δήθεν ανάγκες συμπληρωματικού χαρακτήρα ενώ στην πραγματικότητα καλύπτουν συστηματικά οργανικά κενά, τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο νόμος της μερικής απασχόλησης απαγορεύει ρητά οι θέσεις αυτές να ασκούν επιρροή στην οργανική σύνθεση των υπηρεσιών, δηλαδή να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες κενών οργανικών θέσεων. Αν παρόλα αυτά το δημόσιο, με το πρόσχημα του νόμου 3250/04 της μερικής απασχόλησης ο οποίος απαγορεύει την κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών ή του παρόντος ή και άλλου νόμου ορισμένου χρόνου, συνεχίζει να εφαρμόζει παρόμοιες πρακτικές, δηλαδή την κάλυψη οργανικών κενών θέσεων (70% στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων ) με ψευδεπίγραφες συμβάσεις μερικής απασχόλησης ή άλλης μορφής, τότε οι συμβάσεις αυτές, επειδή βασίζονται σε προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ στην οποία όλοι μπορούμε να συμμετέχουμε αξιοκρατικά, με βάση το ν. 2112/1920, ο οποίος, επαναλαμβάνουμε, παρέχει σήμερα τη μεγαλύτερη προστασία στους εργαζόμενους, χαρακτηρίζονται από την πρώτη ημέρα εργασίας ως αορίστου χρόνου. Το γεγονός αυτό πρέπει να γίνει καθαρά αποδεκτό από το νέο νόμο και όχι να αποτελεί άλλοθι, ψευδούς στην ουσία, νομιμότητας και δημιουργίας νέων γενεών συμβασιούχων για κάλυψη δήθεν «έκτακτων, πρόσκαιρων, εποχικών, ειδικών, συμπληρωματικών ή άλλων παρόμοιων αναγκών». Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθούν σύντομα, αξιοκρατικά και με διαφάνεια τα σημερινά οργανικά κενά του 50% έως 80% και θα καταργηθούν ταχύτατα οι πελατειακές σχέσεις και τα ρουσφέτια, όπως άλλωστε η κυβέρνηση πρεσβεύει. Η προστασία στα δικαιώματα των εργαζομένων δεν μπορεί αλλά ούτε πρέπει να χειροτερεύσει, με τον παρόντα νέο νόμο, στο Κράτος μας Δικαίου. Με τιμή Για το Δ. Σ. του Συλλόγου συμβασιούχων μερικής απασχόλησης Ν. Α. Τρικάλων. Ο Πρόεδρος Θεόδωρος Τέτσιος