• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 19 Μαρτίου 2015, 11:25

    Κύριοι, ως μηχανικός πληροφορικής με πολυετή πείρα προτείνω, ότι η κάρτα του πολίτη με έναν νεό αριθμό καταχώρησης ενός φυσικού η νομικού προσώπου σε βάσεις δεδομένων είναι παντελλώς περιττή. Το ΑΦΜ είναι αρκετό για να παρακολοθούνται οι οικονομικές κινήσεις κάποιου φυσικού η νομικού προσωπου σε βάσεις δεδομένων διαφόρων υπηρεσιών. Για την ακρίβεια οι ανακοινώσεις των κυβερνήσεων των τελευταίων 5 ετών καταδικνύουν ότι υπάρχει ήδη η δυνατότητα να παρακολουθήται οικονομικά κάποιος με τα υπάρχοντα μέσα. Στο τμήμα Α σκοποί, δεν τεκμηριώνεται καν, το πως ο νέος αριθμός ταυτοποίησης θα προσφέρει κάτι που δεν μπορεί να υλοποιθεί με τους υπάρχοντες αριθμούς ταυτοποίησης. Με βάση τα υπάρχοντα συστήματα μηχανογάνωσης θα ήταν αδιανόητο η κάρτα να περίεχει στοιχεία του κατόχου πέραν της ταυτοποίησης όπως π.χ. περιουσιολόγια, ιατρικό φάκελο κλπ. Όπως γίνεται ήδη εδώ και μια δεκαετία σε διάφορες αναπτυξεις egov υπηρεσιών στον κόσμο, ο χρήστης π.χ. ενός ιατρικού φακέλου αναζητά τον φάκελο απο μια μηχανοργάνωση, δεν περιμένει να τον έχει ο πελάτης του πάνω του είτε σε μορφη smartcard είτε σε αλλη μορφή. Τέτοιου είδους πληροφορίες σε κάρτα που μπορεί να κλαπεί είναι επικύνδινες. Αυτό σίγουρα έχει επισημανθεί απο συναδέλφους μου τόσο στις αρμόδεις υπηρεσίες όσο και στους εμπνευστές αυτής της κάρτας. Το οποίο σημαίνει ότι οι εμπνευστές αυτοί μπορεί να φέρουν ευθύνη έστω και εξ αμελείας για οποιαδήποτε ποινικό αδίκημα διαπραχθεί με την χρήση κλεμμένης κάρτας πολίτη. Δοκιμές στο εξωτερικό τέτοιων συστημάτων έδειξαν ότι είναι δυνατό να υποκλαπούν πληροφορίες. Π.χ. e-passports με RFID. Να υποκλαπούν. Δεν χρειάστηκε κάν να κλέψουν την κάρτα διαβατήριο. Τις διάβαζαν απο απόσταση 5 μέτρων εν αγνοία των κατόχων τους. Και εδώ το την διαβάζω σημαίνει, μπορώ να την αντιγράψω. Οπόοτε ο συντάκτης του Β, να μας πεί τι διαφορά θα έχουν οι κάρτες αυτές. Με βάση αναπτύξεις ηλεκτρονικών διαβατηρίων σε διάφορα μέρη του κόσμου την τελυεταία δεκαετία, έχει διαπιστωθεί ότι αυτά τα συστήματα διευκολύνουν και προάγουν δραστηριότητες πλαστογραφίας. Ως εκ τούτου έχει επίσης διαπιστωθεί ότι οι προδιαγραφές ασφαλείας των καρτών αυτών είναι ανεπαρκείς. Ποιός αναλαμβάνει την ευθύνη να διεκολύνει τις δραστηριότητες πλαστογραφίας στην Ελλάδα ? 'Οταν προκύψουν αυτά τα κρούσματα με την κάρτα του πολίτη θα χρειαστεί να γνωρίζουν οι πολίτες που να αναζητήσουν ευθύνες. Στο τμήμα Β δεν αναφέρονται οι προδιαγραφές της κάρτας. Τόσο οι ευρωπαικές προδιαγραφές όσο και οι προδιαγραφές ασφαλείας. Δεν μας ενδιαφέρει τόσο η γνώμη των συντακτών για τον αν θεωρούν τις κάρτες ασφαλείς. Θα έπρεπε να αναφέρονται οι προδιαγραφές τις οποίες υλοποιούν οι κάρτες. Είναι αξιοσημείωτο ότι πολλές χώρες ας πούμε τα τελυταία 50 χρόνια είχαν επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογογικά έσοδα χωρίς να κάνουν τέτοιου είδους προμήθεις του δημοσίου. Π.χ. η ιρλανδία, ρωσσία, τουρκία, με χαμηλό φόρο επιχειρήσεων είχε κάθε γνωστή εταιρία στον χώρο μου, καθώς και φορολογικά έσοδα. Χωρίς να έχουν καρτες. Πως είναι δυνατόν να λέτε ότι χρειάζεσται κάρτες κλπ, για να έχεται φορολογικά έσοδα όταν ΔΕΝ ΕΧΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ, αντί για έναν χαμηλό φόρο επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενων. Εννοείται επίσης ότι οι κάρτες αυτές δεν μπορεί να εκρφράζουν τις δεισιδαιμονίες μερίδας ανθρώπων. Είναι αδιανόητο να έχουν σύμβολα που προσβάλλουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ελλήνων πολιτών, όπως π.χ. το λογότυπο του σύζευξης. Συνεπώς αυτή η νέα προμήθεια του δημοσίου δεν δικαιολογείται α) απο λειτουργικής πλευράς. Οι υπηρεσίες που θα προσφερθούν με βάση την κάρτα μπορούν να προσφερθούν με βάση τους υπάρχοντες αριθμούς ταυτοποίησης. β) τα επιχειρήματα που προβάλλονται για την χρήση της είναι ψευδή. Δεν προσφέρει ασφάλεια, δεν παρέχει κάτι που δεν έχουμε ήδη. Ως εκ τούτου η νέα αυτή προμήθεια του δημοσίου χρίζει περεταίρω διερεύνησης.