• Σχόλιο του χρήστη ''Ελλη' | 19 Μαρτίου 2015, 12:52

    Στόχος οποιασδήποτε τροπολογίας που αφορά στον τρόπο διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων στην ΕΣΔΔΑ θα πρέπει να είναι η διασφάλιση της διαφάνειας ως προς την διαδικασία και την αξιολόγηση καθώς και η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών προς όλους τους υποψηφίους. Αυτή θα έπρεπε να είναι και η κύρια συμβολή των εισαγωγικών εξετάσεων στο κύρος της σχολής, το οποίο επαφίεται κυρίως στην παρεχόμενη γνώση και την επάρκεια των διδασκόντων, στην σύνδεση της γνώσης αυτής με τις επιστημονικές εξελίξεις διεθνώς καθώς και στις επιδόσεις των φοιτητών της. Κατά αυτήν την έννοια: Σχετικά με την διασφάλιση των ίσων ευκαιρίων, πέρα από τον οριστικό καθορισμό της ημερομηνίας των εξετάσεων, την δημιουργία προπαρασκευαστικών τμημάτων σε δημόσια και δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα για την καταπολέμηση της παραπαιδείας και την προβληματική επίταση της οικονομικής αιμορραγίας τόσο των εξεταζομένων όσο και του κράτους λόγω των δύο σταδίων εξέτασης θα ήθελα να προσθέσω το εξής: 1) θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα σε όσους είτε κατέχουν εκπρόθεσμο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή πτυχίο είτε όχι να μπορούν να εξεταστούν στα πλαίσια του εισαγωγικού διαγωνισμού και στην γλώσσα. Αυτό προτείνεται γιατί ορισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και πτυχία ξένων γλωσσών έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια αναγκάζοντας τον υποψήφιο να επανακαταβάλει το κόστος επανεξέτασής του. Όσοι δηλαδή κατέχουν εμπρόθεσμο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή πτυχίο θα πρέπει να απαλλάσσονται της εξέτασης. Επίσης θα πρέπει να γίνονται αποδεκτά ως αποδεικτικά άριστης γνώσης της ξένης γλώσσας και μεταπτυχιακά διπλώματα της αλλοδαπής εφόσον αυτά αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και οι μεταπτυχιακές σπουδές διεξήχθησαν σε μια από τις απαιτούμενες γλώσσες όπως ορίζει η τροπολογία. Για την διασφάλιση της διαφάνειας ως προς την διαδικασία και την αξιολόγηση θα πρέπει: 1) Να καταργηθεί η προφορική εξέταση. Η προφορική εξέταση εισάγει υποκειμενικό και ανέλεγκτο κριτήριο για την εισαγωγή στην σχολή. H θεσμική τουλάχιστον προστασία της διαφάνειας στο στάδιο εισαγωγής σε Ανώτατο Eκπαιδευτικό Ίδρυμα επιτάσσει να μπορεί ο εξεταζόμενος που θεωρεί πως αδικήθηκε να μπορεί να διεκδικήσει πλήρως την άρση της αδικίας γεγονός που στην περίπτωση της προφορικής εξέτασης δεν είναι δυνατό. Verba volant scripta manent. Προφορικοί τρόποι εξέτασης με συμβολή σε μικρό ποσοστό στην βαθμολογία μπορούν να διατηρηθούν στα πλαίσια της αξιολόγησης των φοιτητών της σχολής. 2) Προς την κατεύθυνση της διαφάνειας συμβάλλει και ο σαφής και με ενδεικτική βιβλιογραφία καθορισμός της εξεταστέας ύλης.